Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroperheen lapsella vaikeaa kun isä ostaa kaiken ja äiti ei

Vierailija
06.06.2023 |

8-vuotiaalla on todella vaikeaa sopeutua siihen että isän luona ostetaan kaikkea joka viikko, ja sitten minun luona ei. Lapsi saa oikeasti isoja raivareita; huutokohtauksia jotka voi kestää jopa tunninkin. Ne alkaa siitä kun kiellän jotain tai en osta jotain. Tämä on alkanut olemaan päivittäistä. Samaten rajojen uhmaaminen, koska isän luona on melko rajatonta.

Mitä tehdä kun kodit on aivan erilaiset? Ja isä haluaa lapsen puolet ajasta.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka selität sille lapselle, että sinä et ole sama henkilö kuin isänsä ja te päätätte itse asioistanne? Monella lapsella vain äiti ostaa asioita ja silti käydään siellä isän luona joka toinen viikonloppu. En muista nähneeni yhtään aloitusta, jossa isä valittaisi kuinka lapsi raivoaa luonaan, kun äiti ostaa kaiken, eikä isä mitään.

Isät on suurpiirteisempiä, ei ne tee joka kitinästä numeroa ja mieti miten sille lapselle saadaan koko ajan kiva olo. Ja heille on enemmän rohkeutta sanoa suoremmin, että nyt loppuu se turha nillittäminen. 

Katin v i T u T, isät menevät tismalleen siitä missä aita jo rotkottaa valmiiksi maassa. Tuttavaperheen poika oli isänsä luona päivänä, jolloin oli koulun päättäjäiset, äiti, isäpuoli ja kaikki sisarukset menivät juhlaan, mukaisärääpä meni pelaamaan kössiä. Vi T un retardi. Kun asiasta isärääpaleelle huomautettiin, sanoi, ettei poika ollut loukkaantunut. Katin v.

Tut uudestaan, kun tuli kotiin (siis äitinsä luo) itki pettymystään, ei vaan lapsi uskaltanut isälle sanoa.

Minä olet tuon rääpäleen sisar ja tekisi mieleni lyödä sitä niin, että ilmat katoaa .lopullisesti rääpäleestä.

Me kuunneltiin asiassa lapsen toivetta, ei menty kun hän halusi ihan rauhassa hyvästellä opettajansa ja kaverinsa. 

Joo, ei meilläkään poika halunnut äitiä itkemään sinne. :D Ei kyllä halunnut kovinkaan monen muunkaan nuoren. Videoita kun nähtiin ymmärrettiin kyllä miksi. :D Se koulu päättyy vain kerran ja se on nuoren yhden etapin päätös. 

Tulkitsin, että puhe oli lukuvuoden päättäjäisistä eli kevätjuhlasta, ei peruskoulun viimeisestä yhteisestä päätösjuhlasta.

Vierailija
42/43 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla on toinen aaripaa: isa ei hanki lapsille mitaan, koska sitten lasten aiti hyotyy hanesta valikaden kautta taloudellisesti. Sairas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lasten isä on myös lepsu, ei vaadi mitään. Näyttäytyy lapsille kivana, näkevät useimmiten kerran viikossa, välillä pari kertaa, viedään lapsia yhdessä välillä jonnekin. Ollaan oltu asumuserossa jo muutama vuosi. Jos komennan lapsia yhtään tai vaadin jotakin niin että tulee huono mieli niin itkevät, että me halutaan isille. Olen selvittänyt, että aamuisin noustaan, tarhaan mennään, öitä ei voi valvoa vaikka olisi isillä. voi toki olla, että siellä saisivatkin valvoa mutta silti. Usein, oikeastaan aina, kun se kiukku ja itku on mennyt ohi ja jutellaan lapsen kanssa, sanovat että olivat vain vihaisia eivätkä oikeasti halua pois. Meillä isi ei kuitenkaan hanki mitään, on tosi saita lasten suhteen. Joskus pari krt vuodessa maksaa yhteisen retken jonnekin, ei osallistu muuten. Mutta isi on tietysti hyväntuulinen, rauhallinen jne kun näkevät toisiaan vain juhlahetkinä. 

Lapset saattavat kaupasta pyytää karkkia, minusta on ihan normaalia ettei kaikkea pyytämäänsä saa. Toki siitä voi seurata kovatkin raivarit joskus, onneksi harvoin. Opeta sinä lapselle sun omia arvoja eli että aina ei saa pyytämäänsä jne. Isä voi hyvitellä eroa rahalla. Opeta lapselle rahan arvoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän