Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisäänkasvaneet varpaankynnet, HELP!!!

Vierailija
05.06.2023 |

Inhottava ja vmäinen vaiva, mut varpaankynnet kasvaa sisäänpäin ja niitä ei saa itse leikattua kunnolla 😢 Kipeät on, ja puolia kengistä ei edes voi kuvitella laittavansa jalkaan 🙄 Onko oikea osoite jalkahoito vai lääkäri? Jos lääkäri, kärsin näistä varmaan vielä kolme vuotta 😆

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin vaihtoehto on varteenotettava. Jalkahoidossa kyntesi leikataan oikeaoppisesti ja jos jalkaterapeutti tekee hoidon voit saada jopa kynnen oikaistua suoraksi. Lääkärissä kynsi joko poistetaan kokonaan tai leikataan kapeammaksi.

Vierailija
2/14 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkojenhoitajalle ajanvaraus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revi kynnet pois niin ei kasva.

Vierailija
4/14 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortopedi on ratkaisu

Vierailija
5/14 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lääkäriä siinä tapauksessa, jos ovat aiheuttaneet tulehdusta jo. Olen saanut pahimpaan sisäänkasvun aiheuttamaan tulehdukseen ab-kuurin ja jotain pintahoitolääkkeitä. Joutuivat myös hieman operoimaan, että saivat kynnen lähtemään normaaliin kasvulinjaan.

Riippuu toki mikä sulla tuota aiheuttaa, mulla yleensä tulee jos ja kun kynnet irtoilee (pitkänmatkan juoksijan vakiovaivoja) ja uuden kynnen kasvu huonoa. Jos taas tilanne ei ole paha ja aiheutunut esim. liian syvälle tai huonoon asentoon leikatusta kynnen laidasta, niin silloin apua löytyy varmaan jalkahoidostakin.

Vierailija
6/14 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkaise lujaa pyödänjalkaan,

Vierailija
7/14 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn Virossa jalkahoidossa. Ystäväni on todella pätevä kosmetologi. Hyvä tekosyy myöd käydä kosmetologilla ja Tallinnam reissulla muutaman kertaa vuodessa. Mutta on tosiaan ikävä vaiva, kosmetologikin ahertaa 15 min mun yhden kynnen parissa. Itse en saa sitä millään leikattua.

Vierailija
8/14 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn Virossa jalkahoidossa. Ystäväni on todella pätevä kosmetologi. Hyvä tekosyy myöd käydä kosmetologilla ja Tallinnam reissulla muutaman kertaa vuodessa. Mutta on tosiaan ikävä vaiva, kosmetologikin ahertaa 15 min mun yhden kynnen parissa. Itse en saa sitä millään leikattua.

Jatkan vielä. On tosiaan neuvottu että kynnen reunat pitäisi aina leikata lyhyeksi. Siitä huolimatta kynsi kasvaa sisään. En vaan osaa.

Vierailija
9/14 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosmetologi on eri kuin jalkahoitaja.

Vierailija
10/14 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen, koulutettu jalkahoitaja osaa hoitaa ongelman nopeasti ja helposti. Lääkärit ajattelevat sisäänkasvaneita varpaankynsiä käsittämättömän monimutkaisesti. Koko kynnen poisto on turhan suuri ja aikaavievä operaatio ja ongelma voi uusiutua. 

T: Nimim. Kokemusta on

Vierailija
11/14 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko neuvoa minua mitä tekisin. 3 kerta sisäänkasvanut kynsi kasvaa sisään samasta kohdasta, vaikka 2 kertaa kävin mehiläisellä poistaa sen?

Vierailija
12/14 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkahoitajat osaavat hoitaa parhaiten. Pelkkä leikkaus ei auta kuin hetken, kynsi kasvaa uudestaan "väärin". Jalkahoitajilla on erilaisia hoitomuotoja, (esim. titaanilanka), joilla kynsi "opetetaan" kasvamaan suorassa . Minulla molemmat isovarpaan kynnet kasvoivat sisään ja olivat ihan helvetin kipeät. Aluksi kävin lääkärissä kunnes eräs heistä neuvoi jalkahoitajalle koska heillä paras ammattitaito. Niin menin ja sain avun. Hoito kesti n. vuoden mutta nyt kynnet kasvaa niin kuin kuuluukin.

Vierailija
13/14 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mistä kynsi kasvaa, siitä (erikois)lääkäri kaventaa sen ?

Vierailija
14/14 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy sisäänpäin kasvaviin varpaan kynsiin on kynsien väärä lyhennystapa. Kynnet pitää pehmittää hyvin ennen niiden leikkausta ja leikata vähän kerrassaan nirhimällä eikä niitä saa leikata liian lyhyiksi. Sain itse sisäänpäin kasvamaan lähteneen kynnen taivutettua kasvamaan oikein sinnikkäästi kynttä päivittäin varovasti ulospäin taivuttamalla. Pahasti sisäänpäin kääntyneiden kynsien kanssa kannattaa kääntyä ensiksi asiantuntevan jalkahoitajan puoleen ja hän kyllä ohjaa sitten lääkärille jos se on tarpeen.