Mihin menisitte talveksi asumaan jos olisi mahdollista?
Mietin tässä pitäisikö kokeilla tuollaista. Ei huvita enää olla pimeydessä puolta vuotta.
Mikähän maa olisi hyvä?
- Sieltä olisi helppo tai halpa tulla käymään Suomessa.
- Ei liian kuuma.
- Edullinen.
Kommentit (40)
Helppo ja halpa ei ole tulla Suomeen mistään, sori vaan, mutta edullisia, eikä liian kuumia paikkoja on monia, tosin määrittele "ei liian kuuma".
Itse olen asunut talvia, Intiassa Goa, Etelä-Intia, Arabiemiraatit, Ras Al Khaimah, Filippiinit, Indonesia, Bali, Malesia, Thaimaa.
Olen menossa Vietnam, Kamputsea, Lao ja Burma, muttei siis kertoa omakohtaisia kokemuksia.
Suosittelen että kysyt ja etsit ihmisten omakohtaisia kokemuksia asumisesta eri kohteissa, EI netissä kerrottua tai matkamainoksia, joissa ei edes lämpötilat, saati sademäärät pidä paikkaansa.
Australia, Kalifornia ja Florida ovat olleet ihania talvipaikkoja, mutteivät ole edullisia, vaan ainoastaan kaukana.
Meksiko ja Americas vaikuttaa turvattomaltakin.
Espanja, Sveitsi ja Portugali. Unkari myös hyvä vaihtoehto.
Minkälainen tuo oli arabiemriraatit talvella? Ilmeisesti Dubai? Onko siellä edullisia alueita?
Kreikka. Voisin ostaa sieltä oman paikan.
Noilla spekseillä varmaan Kanariansaaret. Helposti pääsee Suomeen, on lämmin mutta ei kuuma. Manner Espanjassa voi talvella olla yllätävänkin viileää, tosin tietysti Suomeen verrattuna siellä on lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen tuo oli arabiemriraatit talvella? Ilmeisesti Dubai? Onko siellä edullisia alueita?
Ihmisoikeuskysymysten vuoksi jättäisin menemättä. Heti kun on halpa matka tarjolla niin suomalaiset unohtaa arvonsa ja vievät rahansa tukemaan ihmisoikeusrikkomuksia.
Välimeren alue on lintuharrastajalle unelmakohde asua syys-maaliskuussa, koska siellä talvehtii valtaosa Suomessa pesivistä linnuista.
Olisi kyllä hienoa muuttaa aina lintujen mukana syksyllä etelään ja taas keväällä pohjoiseen :)
Vierailija kirjoitti:
Arabiemiraatit on mahtava talvikohde, marraskuusta helmikuuhun noin 18-24 astetta.
Edullista on asua jopa Dubaissa, usko tai älä, koska kyse on siitä missä asuu ja miten asuu, mutta esim Arabiemiraattien suosittu lomailukohde, jossa on ulkomaalaisia talvet, on Ras Al Khaimah.
Vuokra-asunto rannalla, kerrostalo, jossa uima-allas ja rantayhteys saa ehkä 300-800 euroa kuussa, ruoka halvempaa kuin Suomessa, samoin kaikki palvelut, edullisimmillaan parturi 4 euroa, taksimatka 3 euroa jne. Ihan kuin Dubaissakin.
Turvallinen, lapsiuystävällinen, ja luonnonläheinen kohde, jossa on luontoa, patkointi, ratsastus, kiipeily, seikkailu jne
Hiljainen ja "slow life" paikka, suosittelen.
Kaliforniaan tai Floridaan tahtoisin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeuskysymysten vuoksi jättäisin menemättä. Heti kun on halpa matka tarjolla niin suomalaiset unohtaa arvonsa ja vievät rahansa tukemaan ihmisoikeusrikkomuksia.
Et voi mennä minnekkään, Ranskassakin on laittomia työntekijöitä ruokapalkalla, Filippiineillä poliisi ampuu kadulle, esitutkinta kestä 4 vuotta 8 hengen sellissä jossa on 40 miestä.
Et voi tosin ostaa vaatteita tai huonekalujakaan, joten lopeta hurskastelu ja kysy joltakulta joka on asunut tai käy itse haastattelemassa ihmisiä Arabiemiraateissa.
Italiassa vietän itse talvia mutta vielä ihanteellisempi ilmastoltaan olisi Kanarian saaret
Kanarialle. Välimerellä on talvella sadekausi.
Japani. Itse käyn joka talvi siellä lomalla. Tosin täytyy olla kielipäätä ja kulttuuritietämystä, jos haluaa käydä Tokion ulkopuolella. M28
Ei löydy noilla kriteereillä. Ei ole edullista maata, mistä olisi edullista tulla käymään Suomessa. Vielä kun pitäisi yhdistää tuohon se, ettei ole liian kuuma, mutta pitäisi kuitenkin olla valoisaa. Ehkä tulee mieleen joku Puola, mutta ei sekään nyt kovin valoisa ole talvella.
Muumilaaksoon. Voisi rauhassa nukkua koko talven yli ja herätä ihanaan kevääseen.
Espanja.