Hengenahdistus istuessa, helpottaa seisoessa??!! Mikä tää on, APUA
Onko jollain ollu ikinä vastavaa ja mikä oli syynä?? Ikinä ei oo ollu näin outoa. Henkäa ahistaa istuessa, jatkunu jo pari viikkoa. Seison, se katoaa (ainakin lähes). Joudun nyt seisomaan osan ajasta. Jos istun joudun vähän väliä nousemaan seisomaan ja vetämään happea keuhkoihin. Maha kyllä pömpöttää suhteettoasti siihen verrattuna miten vähän yritän syödä, muutama kilo ylipainoa, silti maha turpoaa kuin taikina jos syö. En ole raskaana!
Ja sit jos seisoo ja nojaa eteenpäin saa hyvin hengitettyä.
Takakenossa istuen ehkä myös paremmin saa hengitettyä.
Hyvin lievää kipeydenoloa ollu väilllä, korvissa jotain...oisko sepsis? Ei kuitenkaan oikeeta flunssaa, kuumetta, jne. Kuumeeton keuhkokuume?
Kommentit (17)
niin voi olla ummetustakin, aika huononlaistesti tulee mitään wc:ssä...Maha tuntuu kylmältä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä oli tuollaista, oisko se sitten ollut koronaa? Siis tämän vuoden tammikuussa oli.
<
Tein kotitestin, ei ainakaan siinä näkyny.
No miten et voi tietää oliko sillä korona vai ei? Miten se helpottui, joutuiko hengityskoneeseen?
ap
Voi olla kaikenlaista.
Ummetus, painetta vatsassa, selässä joku jumi, tukos verisuonessa, ihan mitä vaan.
MEE LÄÄKÄRIIN ÄLÄKÄ TÄÄLLÄ KYSELE!
Vierailija kirjoitti:
Voi olla kaikenlaista.
Ummetus, painetta vatsassa, selässä joku jumi, tukos verisuonessa, ihan mitä vaan.
MEE LÄÄKÄRIIN ÄLÄKÄ TÄÄLLÄ KYSELE!
joo, mut usein jos osaisi jo epäillä jotain muiden kokemusten perusteella, lääkäritkin tutkii sen asian, mielestäni. Säästyisi turhilta tutkimuksilta jos itse jo tietäisi vähän tai arvelisi syyn olevan joku tietty.
Vierailija kirjoitti:
Ookko kuullut lääkäristä?
Haluaisinpa nähdä sen terveysaseman, missä noilla oireilla saa lääkäriajan. No yksityiselle pääsee rahalla. Että sinänsä kannattaa jättää ap:lle veetuilut vähemmälle. Samaa mieltä kyllä olen, että lääkäriin pitäisi ap:n päästä, mutta koska voipi olla aika lailla haasteellista, niin ei kannata pilkata jos täällä kyselee onko kellään ollut samoja oireita.
Mikä verisuoni sitten voisi olla tukossa?
Onko viimeisillään raskaanaolevilla ollu tämmöistä mahan takia?
(kysyn koska jos tää olisi se syy, se olisi helppo ratkaista pelkällä paastolla)
ap
Vatta painaa keuhkoja, mulla oli tuollaista raskaana. Miksi sitten painaa, joku kasvain, maksa turvoksissa, tms? Menisin lääkäriin.
Vaikuttaa tosiaan lähinnä siltä, että turvonnut vatsa painaa palleaa. Mulla on ollut tuosta raskausaikoina, ihan samanlaista. Mutta esim. ylipaino tai suolistosairauksien tai tilapäisten ruoansulatushäiriöiden aiheuttama turvotus voi aiheuttaa myös.
Tutulla kun alkaa hengenahdistus hän tietää, nyt on taas vettä keuhkoissa. On sydämen vajaatoiminta. Sairaalaan.
Alkuun kokeilet ap, että alat syödä kuituja, juureksia ja jot runsaasti vettä, kävelet tänään puoli kilometriä, huomenna kilometrin jne. Aineet lähtee liikeella, vatsa alkaa toimia säännöllisesti, voimat lisääntyy ja sitä rataa. Parissa viikossa tilanne alkaa pikkuhiljaa muuttua. Jollei , ni tilaat ajan sisätutiläääkärille. Kaikki mättöruuat ,makeat ja alkoholi pois..
Kerro pituus ja paino.
Äkkiä lääkäriin siitä. Se voi olla sydämen vajaatoimintaa joka on itse itseään pahentava sairaus ja rappeuttaa sydäntä jos tilanne jatkuu. Seuraus voi olla sydänpysähdys.
Hengenahdistus on aina lääkärireissun paikka.
Mites rintaranka, tuntuuko kireyttä tai jumia? Entä selkäpuoli? Itselläni ranka joskus painuu jotenkin kasaan, kun on niin paikat jumissa, ja sitten tuntuu hengitykseenkin.
Mun miehellä oli tuollaista, oisko se sitten ollut koronaa? Siis tämän vuoden tammikuussa oli.