Toimittajan mielestä väki täällä ei Älyä kävellä jos Google maps ei suosittele
Kommentit (7)
Toimittajakunnan arvostus laskee vuosi vuodelta juuri tälläisten ulostulojen takia.
Jos toimittaja olisi ollut hereillä yhteiskuntaopin tunnilla hän ymmärtäisi että Google ja muut karttapalvelua tarjoavat yritykset ovat yksityisiä yrityksiä jotka tarjoavat asiakkailleen sellaisia palveluja kuin itse uskovat asiakkaidensa arvostavan.
Kommunistisissa maissa yhteiskunta tai ideologisesti puhdasoppiset keskuskomitean sanelevat yrityksille minkälaisia palveluja saa asiakkailleen myydä. Onneksi Suomi on vapaa maa ja tulee sellaisena myös pysymään.
Miksi hissi ei suosittele minulle vieressä olevien portaiden käyttöä, kun itse en tajua? No, oikeasti tajuan, mutta toimittaja nähtävästi ei.
Mä olen hoksannut vaihtaa kulkuvälinettä Google mapsissa ihan tarpeen ja välimatkan mukaan. Toki hoopojakin ihmisiä on olemassa mutta kuinka iso osa?
Toimittajat jostain syystä yleistää, että heidän tapansa ajatella ja toimia koskisi kaikkia muitakin ihmisiä.
Jos haluan mennä bussilla haluan vähiten kävelyä. Alle 10km matkat kuljen pyörällä eikä ole valtavia kantamuksia mukana.
Luitko edes artikkelia? Vai oliko sen ymmärtäminen liian haastavaa?
Kyse oli siitä että Google Maps ei suosittele bussimatkavaihtoehtoa joka oli muita nopeampi koska se sisälsi 10 minuuttia kävelyä. Google Maps suositteli vain pitempään kestäviä bussivaihtoehtoja jotka lähtivät käytännössä lähes kotiovelta.
Mä olen hoksannut, että Googlemaps ehdottaa sitä kulkuvälinettä, millä on edellistä reittivalintaa samalla laitteella tarkastellut. Esim. jos olen katsonut itselleni vaihtoehtoisia pyöräreittejä työmatkalle yhtenä päivänä, niin jonain toisena päivänä se saattaa ehdottaa minulle pyöräreittiä Oulun ja Jyväskylän välille tms.