Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimittajan mielestä väki täällä ei Älyä kävellä jos Google maps ei suosittele

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hoksannut, että Googlemaps ehdottaa sitä kulkuvälinettä, millä on edellistä reittivalintaa samalla laitteella tarkastellut. Esim. jos olen katsonut itselleni vaihtoehtoisia pyöräreittejä työmatkalle yhtenä päivänä, niin jonain toisena päivänä se saattaa ehdottaa minulle pyöräreittiä Oulun ja Jyväskylän välille tms.

Vierailija
2/7 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajakunnan arvostus laskee vuosi vuodelta juuri tälläisten ulostulojen takia.

Jos toimittaja olisi ollut hereillä yhteiskuntaopin tunnilla hän ymmärtäisi että Google ja muut karttapalvelua tarjoavat yritykset ovat yksityisiä yrityksiä jotka tarjoavat asiakkailleen sellaisia palveluja kuin itse uskovat asiakkaidensa arvostavan.

Kommunistisissa maissa yhteiskunta tai ideologisesti puhdasoppiset keskuskomitean sanelevat yrityksille minkälaisia palveluja saa asiakkailleen myydä. Onneksi Suomi on vapaa maa ja tulee sellaisena myös pysymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hissi ei suosittele minulle vieressä olevien portaiden käyttöä, kun itse en tajua? No, oikeasti tajuan, mutta toimittaja nähtävästi ei.

Vierailija
4/7 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hoksannut vaihtaa kulkuvälinettä Google mapsissa ihan tarpeen ja välimatkan mukaan. Toki hoopojakin ihmisiä on olemassa mutta kuinka iso osa?

Vierailija
5/7 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajat jostain syystä yleistää, että heidän tapansa ajatella ja toimia koskisi kaikkia muitakin ihmisiä.

Vierailija
6/7 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan mennä bussilla haluan vähiten kävelyä. Alle 10km matkat kuljen pyörällä eikä ole valtavia kantamuksia mukana.

Vierailija
7/7 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko edes artikkelia? Vai oliko sen ymmärtäminen liian haastavaa?

Kyse oli siitä että Google Maps ei suosittele bussimatkavaihtoehtoa joka oli muita nopeampi koska se sisälsi 10 minuuttia kävelyä. Google Maps suositteli vain pitempään kestäviä bussivaihtoehtoja jotka lähtivät käytännössä lähes kotiovelta.