Käykö teillä siivooja?
Kotitalousvähennyksen saa vasta kerran vuodessa verotuksessa joten paljonko tästä palvelusta oikeasti maksatte kuukaudessa ja kuinka usein siivoaja käy ja tunnit?
Laskin että meillä menisi luultavasti 4h ja kerta viikkoon tulisi maksamaan 880€/kk (ennen kotitalousvähennystä) tuntuu ihan älyttömältä summasta eikä meillä tuollaista olisi maksaakaan. En vaan jaksaisi enää yksin siivota
Kommentit (27)
Kannattaa palkata ihan itse, niin saa edullisemmin. Myös itse palkatusta saa kotitalousvähennyksen.
Mikä siinä on niin vaikeaa siivota itse? Ymmärrän kyllä jos asuu jossain mansionissa
Ei käy, ensimmäisen ammatin myötä siivoan näppärästi itse.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikeaa siivota itse? Ymmärrän kyllä jos asuu jossain mansionissa
Eihän se vaikeaa ole, mutta minusta ikävää hommaa. Jos käyttäisin satasen kuukaudessa kapakoissa ja ravintoloissa istumiseen, tuskin ihmettelisit. Minä käytän sen satasen mieluummin siihen, että ammattilainen käy siivoamassa kotini kahdesti kuukaudessa. Miksi se olisi paheksuttavampaa?
Käy, 3 h viikossa, n. 600 euroa kuussa
No sitten teillä pitäisi olla taloudenhoitaja. Kyllähän keittiö pitää siistinä pitää joka päivä, ei kerran viikossa. Ja vessa/kylppärissäkin pitää pinnat ja pönttö siistiä sitä mukaan kun likaantuu, eikä odottaa että joku kerran viikossa pyyhkii hammastahnaroiskeet ja vauhtiraidat. Käsipyyhekin vaatii vaihtamista päivittäin.