Kuntouttavassa on paljon henkilöitä jotka tarvitsevat erityistä tukea eivätkä koskaan kuntoudu oikeisiin töihin
Ja nämä resurssit on pois niiltä joilla olisi mahdollisuus pärjätä työelämässä.
Itse olen kuntouttavassa uupumuksen vuoksi.
Mutta ohjaajan aika menee yhden tällaisen erityistä tukea vaativan ihmisen tukemiseen.
Kommentit (6)
Onko tuosta kuntouttavasta muka jotain hyötyä jollekin?
Minkälaista hommaa teillä on sunnuntaisin siellä kuntouttavissa hommissa
Luuletko ihan tosissasi, että kuntouttavan tarkoitus on tehdä kaikista työntekijöitä? Et voisi olla enempää väärässä. Kuntouttavan toiminnan tarkoitus on ylläpitää ihmisen kykyjä ja taitoja ja esimerkiksi mahdollistaa itsenäisesti eläminen, lisätä elämänlaatua jne. Harva sieltä työelämään ainakaan täysipäiväisesti ponnistaa.
Oman kokemukseni mukaan mistään te tston toimenpiteestä ei ole hyötyä muille tahoille kuin sille firmalle, joka sen järjestää. Veronmaksajien piikki näyttää olevan loputtomasti auki. Jännä, kun on kuitenkin nämä säästötalkoot.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuosta kuntouttavasta muka jotain hyötyä jollekin?
Minulle on. Uskoisin, että useammalle muullekin, joilla terveydentila ja kunto mahdollistaisi työllistymisen, mutta tarvitsee näyttöjä työelämän puolelta.
Olen itse kuntouttavassa kunnalla, oman alani töissä ja vaikka päivärytmini on vuodesta 2009 pysynyt samana, pitkittynyt työttömyys häiritsee lähinnä aukkona CV:ssä, joten nyt olen valmis mihin vain.
Kyllä paljon on toivottomia tapauksia, joista ei ole eikä tule olemaan mitään hyötyä.