Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tätiytyminen 33 vuotiaana?

Vierailija
04.06.2023 |

Olen pikkuhiljaa havahtunut sellaiseen asiaan, että alan kokoajan enenevässä määrin olemaan "tätimäinen". Kasvoissa näkyy jo selkeästi ilmeryppyjä, yleinen ilme ja olemus on jotenkin väsähtänyt verrattuna aiempaan. Jos syön tai etenkin juon epäterveellisesti, vaikutukset näkyvät monta päivää jälkeenpäin turvotuksena ja silmäpusseina. Olen myös huomannut, että vaatteet joita vielä ehkä vuosi-pari sitten tykkäsin käyttää, eivät jotenkin istu enää yhtään niin kivasti. Paino ei ole juuri kuitenkaan vaihdellut, eli siitä ei voi olla kyse. Meikatessa taas vanha lause "vähemmän on enemmän" alkaa kokoajan kuulostaa osuvammalta. En edes muista, koska olisin käyttänyt esimerkiksi eyelineria viimeksi.

Eikai tämän rupsahtamisen nyt jo pidä alkaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon!

Vierailija
2/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätiytyminen on jees. Pimuilut sikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sitä tätiytyä jos haluaa :-)

Vierailija
4/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sen sanoit: kehosi reagoi epäterveellisiin ruokiin. Sellaista se on, kun ikää tulee. Itse olen nelikymppisenä paljon paremmassa kunnossa kuin pari-kolmekymppisenä, koska opettelin kuuntelemaan noita kehon viestejä. Ravinteiden, levon ja liikunnan merkitys kasvaa. Mitään rupsahtamista ei tule, jos osaa elää terveellisesti.

Vierailija
5/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 42v. enkä vieläkään ole tätiytynyt :)

Vierailija
6/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 42v. enkä vieläkään ole tätiytynyt :)

Vierailija
7/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sinulla ole lapsia? Yleensä se saa tätiytymään jo nuorena. Urheiletko säännöllisesti? Oletko innostunut uusista asioista? Opiskeletko työn ohessa?

Vierailija
8/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sinulla ole lapsia? Yleensä se saa tätiytymään jo nuorena. Urheiletko säännöllisesti? Oletko innostunut uusista asioista? Opiskeletko työn ohessa?

Kyllä, minulla on 3 lasta ja vanhin on jo 13v. Olen tehnyt lapset nuorena. Liikuntaa harrastan ja työnikin on fyysistä, joten se puoli pitäisi olla kunnossa. Ruokavaliossa varmasti olisi viilattavaa. Ja unessa.

Vierailija
9/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä. En halua pistää enää päälleni mitään tiukkoja ja lyhyitä vaatteita, koska ne eivät vaan tunnu kivalta päällä. Nuorena ulkonäkö merkkasi enemmän kuin se miltä vaatteet tuntuivat, nykyään on toisinpäin. En jaksa valvoa enää klo 23 jälkeen eikä mikään biletys kiinnosta, koska en vaan pysy hereillä ja krapulatkin ovat nykyään niin kamalia. Mieluummin olen kotona mukavissa vaatteissa katsomassa leffaa.

N33

Vierailija
10/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, minulla on 3 lasta ja vanhin on jo 13v. Olen tehnyt lapset nuorena. Liikuntaa harrastan ja työnikin on fyysistä, joten se puoli pitäisi olla kunnossa. Ruokavaliossa varmasti olisi viilattavaa. Ja unessa.

Opiskeletko työn ohessa esim. avoimessa yliopistossa? Mitä uusia harrastuksia olet aloittanut parin vuoden sisään?

Vierailija
11/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Itsekin huomasin saman suurin piirtein samassa iässä. Nukuin huonosti lapsen pitkään kestäneen heräilyn vuoksi, en enää jaksanut miettiä itseäni. Lisäksi aloin tuntea että hormonitoiminta jollain tavalla muuttui eikä se ollut positiivinen muutos. Huomasin kaikella tavalla niin henkisesti kuin fyysisesti sen, että keski-ikä hiipii.

Lapsi kasvoi ja nukkuu hyvin nyt, on jo koululainen. Aloin taas jaksaa pitää huolta itsestäni ja laihdutin yli 10 kiloa (tosin itse sanoit, ettet ole lihonut). Edelleen huomaan tätimäisiä muutoksia, mutta osan olen jo hyväksynyt 😆 Elämä ja tilanteet muuttuvat ja ihminen sen mukana.