Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakottaako te toimisto kuntouttavaan jos olen ollut ahdistuksen takia terapiassa?

Vierailija
04.06.2023 |

Kysyn koska mulla on pian te toimiston kanssa keskustelu aika ja mietin alkaako ne pakottaa menemään tonne? Olen ollut ahdistuksen takia terapiassa ja ne myös tietää sen kun kerroin. Sairaslomaa en hakenut koska se olisi vai pahentunut tilannetta.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ehdottavat juurikin kuntouttavaa päivätoimintaa. Saat sosiaalisia kontakteja, elämänrytmisi hallintaan, itseluottamuksesi kasvaa onnistumisen kokemuksista ja blah, blah, blah... Jos suostut aloita yhdellä neljän tunnin päivällä/vko.

Kun minulle ehdotettiin kuntouttavaa, hain paikan itse, sovin neljästä päivästä viikossa ja kuusi tuntia per päivä, eli maksimi. Tosin haluankin todistaa olevani työkykyinen, enkä veltto luuseri, joka ei paskaakaan nakkaa ellei ole pakko.

Anteeksi käyttämäni kieli.

Tahdon oikeisiin töihin!

Moni kuntouttavassa ramppaaja on työkyvytön, jolloin toiminta on pelkkää sairaan kiusaamista. Kyse ei ole siitä että he olisivat velttoja luusereita. Hyvä sinulle että olet työkykyinen, eiköhän se silloin siitä.

Vierailija
22/28 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ehdottavat juurikin kuntouttavaa päivätoimintaa. Saat sosiaalisia kontakteja, elämänrytmisi hallintaan, itseluottamuksesi kasvaa onnistumisen kokemuksista ja blah, blah, blah... Jos suostut aloita yhdellä neljän tunnin päivällä/vko.

Kun minulle ehdotettiin kuntouttavaa, hain paikan itse, sovin neljästä päivästä viikossa ja kuusi tuntia per päivä, eli maksimi. Tosin haluankin todistaa olevani työkykyinen, enkä veltto luuseri, joka ei paskaakaan nakkaa ellei ole pakko.

Tahdon oikeisiin töihin!

Tykkäätkö käydä siellä kuntouttavassa?

Oikeasti sun ei tarvitse mennä kuntouttavaan todistaaksesi että olet työkykyinen. Lääkäri ja työkyvyn arviointi ei liity kuntouttavaan tai työkkäriin mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ensinnäkään kannata kertoa työkkärissä mistään mt-ongelmistaan tai sairauksistaan. Muutenkin kannattaa olla hyvin vaitonainen mitä työkkärille kertoo, tiedot koulutuksesta, työkokemuksesta, ym asioista jotka vaikuttavat työnhakuun kerrotaan jo alussa ja jos tilanne muuttuu. Sairausloman kesto pitää myös ilmoittaa mutta syytä ei tarvitse.

Muuten olen täysin erimieltä, paitsi sairausloman kestosta, ihan turhaa ilmoitella TE-palveluille muista sairauksista, kuin niistä, joissa on kiinni useamman päivän sairaalassa.

Kun avoimesti puhuin työkokemuksesta ja koulutuksesta niin laskivat työnhakuvelvollisuuden kahteen paikkaa kuussa.

Vierailija
24/28 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ensinnäkään kannata kertoa työkkärissä mistään mt-ongelmistaan tai sairauksistaan. Muutenkin kannattaa olla hyvin vaitonainen mitä työkkärille kertoo, tiedot koulutuksesta, työkokemuksesta, ym asioista jotka vaikuttavat työnhakuun kerrotaan jo alussa ja jos tilanne muuttuu. Sairausloman kesto pitää myös ilmoittaa mutta syytä ei tarvitse.

No mun tietää jo että sairastan ahdistusta

Joka tapauksessa jos lääkäri toteaisikin sinun työkyvyssä olevan puutteita, sun sairauksia ja oireita hoidettaisiin käypä hoito-suositusten mukaisesti eikä niissä mainita kuntouttavaa työtoimintaa minkään sairauden hoitona.

Vierailija
25/28 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten olen täysin erimieltä, paitsi sairausloman kestosta, ihan turhaa ilmoitella TE-palveluille muista sairauksista, kuin niistä, joissa on kiinni useamman päivän sairaalassa.

Kun avoimesti puhuin työkokemuksesta ja koulutuksesta niin laskivat työnhakuvelvollisuuden kahteen paikkaa kuussa.

Ne laskee sitä työnhakuvelvollisuutta vaikka sanoisit kärsiväsi allergiasta tai mistä tahansa.

Vierailija
26/28 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tahdon oikeisiin töihin!

Tykkäätkö käydä siellä kuntouttavassa?

Oikeasti sun ei tarvitse mennä kuntouttavaan todistaaksesi että olet työkykyinen. Lääkäri ja työkyvyn arviointi ei liity kuntouttavaan tai työkkäriin mitenkään.

Totta hitossa tykkään. Tykkäisin enemmän, jos maksaisivat palkkaa, muttei ole noita palkkaa maksavia paljon näkynyt. Työkaverit on kivoja, on parempaa tekemistä kuin palstalla päivystäminen.

Ei siis ole todellakaan mitään leikkejä ja kahvikeittoa ja -juomista.

Ottaahan se välillä päähän olla oikeasti hyödyksi, mutta kuten sanoin, eipä ole vielä mikään firma halunnut palkkaa maksaa, joten jos tästä mennään eteenpäin on minulla parempaa työkokemusta kuin kattoon räkiminen.

Vierailija
27/28 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tosisyys miksi en halua kuntouttavaan, koska olin tuolla jo töissä joskus 20 -vuotiaana(tai harjoittelussa). Ja silloinen se pomo toivotti hyvää matkaa tulevaisuuteen jne. Nyt olen päälle 30v ja jos tuonne samaan paikkaan mut haluavat laittaa, niin tuntisin oloni jotenkin nyöryytetyksi. Kun siellä on ne samat tyypit töissä jne. Asun pikkukylässä ja tuo on kai se ainut paikka, minne voivat laittaa. T. AP

Joo en titse todellakaan menisi. Voiko siitä siis tulla siis jotain karenssia jos kieltäytyy?

En minä tiedä, siksi kysyin miten tuosta voi kieltäytyä jos ehdottaa. Voiko vain sanoa, että tuo ei tuntunut omalta jutulta tai jotain.

No voi, kunhan napakasti kieltäytyy mutta sehän on tärkeämpää mitä seurauksia sillä on, tuleeko jotain karenssia tms.

Työkkärissä olin töissä itse ja silloin oli kyllä johtajalta meille semmoinen ohje, että kuntouttavaan pannaan kaikki, jotka ehdot täyttää eikä siitä mitään kieltöydytä, että eipä tunnu mulle sopivalta.

Mistä sitä voi etukäteen tietää? Tosi moni pitkäaikaistyötön on vissiin pätevä ennustaja, kun tunnuttiin tietävän asioita jo pitkästi etukäteen. Vaikka eivät olleet ikinä koko paikassa käyneetkään.

Sanktiot oli jo eduskunnassa viilattu niin tiukaksi, että ikikarenssi eli työssäoloehto tulee paluupostissa ihan varmasti, ellei ole joko töihin menossa muualle, taikka jää sairaslomalle.

Vierailija
28/28 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuntouttavassa, enkä toiste mene. Olin täysin terve silloin, joten nykyään lienee jo laitonta edes ehdottaa terveelle työttömälle kuntouttavaa. Olin 4 tuntia/päivä vanhuksia viihdyttämässä. Ihan helppoa hommaa se oli, mutta nyt en suostuisi, koska siitä olisi mielestäni pitänyt maksaa oikeaa palkkaa. Aikalailla hukkaan heitettyä aikaa. Menin sen jälkeen palkkatukityöhön. Oli vähän vaikeaa päästä siitä kuntouttavasta eroon. Piti allekirjoittaa eropaperit. Hah! Ihan kuin olisin ollut naimisissa työkkarivirkailijan kanssa. Mieti tarkasti mihin oikein suostut.