Miksi läheisriippuvaisen on vaikea päästää irti ihmissuhteesta
Itsellä tilanne jossa en osaa päästää irti vaikka haluaisin ja ajatuskin tuottaa tuskaa. Miksi?
Kommentit (47)
Koska olet hädissäsi yksin, pelkäät yksinoloa enemmän kuin mitään muuta. Et koe pärjääväsi yksin.
Vanhempia saa tuosta syyttää ihan täysin. Omaa minuutta ei kehity kun lapsi on kasvanut rakkaudettomassa kodissa ja oppinut tukahduttamaan tarpeensa ja mielipiteensä ja laittamaan vanhempiensa tunteet omiensa edelle. Hyvin yleistä valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Koska olet hädissäsi yksin, pelkäät yksinoloa enemmän kuin mitään muuta. Et koe pärjääväsi yksin.
Mulla on muita ihmisiä ja viihdyn yksin. Voi koskea ehkä jotain toista toki. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pelkää menettävänsä itsensä, koska se "itse" on ollut toisesta huolehtimista. Ei tiedä, kuka on ilman sitä.
Tää kosketti. Joudun luultavasti antamaan anteeksi itselleni sen, ettei suhde ns. onnistunut eikä ns. lopputulos ollutkaan kuten elokuvissa. Joudun hyvästelemään sen osan itseäni joka eli meidän maailmassamme. Vaikka se osa ei ollut kummoinen, oli se silti osa minua. Joudun hyväksymään sen ettei se toinen tule koskaan pyytämään anteeksi eikä tajuamaan virheitään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet ymmärtänyt läheisriippuvuuden käsitteen väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet ymmärtänyt läheisriippuvuuden käsitteen väärin?
Mahdollista. Luin jonkun kuvauksen joka tuntui sopivan minuun. Siinä ei mainittu yksinolosta mitään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkää menettävänsä itsensä, koska se "itse" on ollut toisesta huolehtimista. Ei tiedä, kuka on ilman sitä.
Tää kosketti. Joudun luultavasti antamaan anteeksi itselleni sen, ettei suhde ns. onnistunut eikä ns. lopputulos ollutkaan kuten elokuvissa. Joudun hyvästelemään sen osan itseäni joka eli meidän maailmassamme. Vaikka se osa ei ollut kummoinen, oli se silti osa minua. Joudun hyväksymään sen ettei se toinen tule koskaan pyytämään anteeksi eikä tajuamaan virheitään. Ap
Se on raskasta ja surullista. Kokemusta on. Sitten kuitenkin on mahdollisuus terveempään elämään. Halaus sinulle.
? Koetko ihmissuhteen huonoksi tai vahingolliseksi?
Lopeta yhteydenpito. Jatka OMAA elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on raskasta ja surullista. Kokemusta on. Sitten kuitenkin on mahdollisuus terveempään elämään. Halaus sinulle.
Kiitos. Miten onnistuit päästämään henkisesti irti? Vaikka yhteys on poikki, hän vie minun mielessäni energiaa. Miten lopetan tämän? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumaside narsistiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse mitään itseäsi hyvästellä vaan kohdata realiteetit teidän suhteesta. Yksi ihminen ei voi tehdä hyvää suhdetta, siihen tarvitaan kaksi. Yksi ihminen voi saada epäterveen suhteen pysymään kasassa, mutta miksi ihmeessä tekisi niin? Kannattaisi myös odottaa ihan vaan turvallista ja hyvää arkea, ei elokuvia, niissä on muutenkin yleensä kauhua ja kyyneliä.
Kyllä, tiedostat sen, ettei toinen tule koskaan pyytämään anteeksi eikä tajuamaan. Hyvä, sillä todennäköisesti se on juuri näin.
Suosittelen sinulle self helpiä tai terapiaa, että pääset irti tuosta läheisriippuvuudesa etkä enää ulkoista voimaa tai rakkautta itsesi ulkopuolelle, jolloin sinä olet lastu laineilla. Ala oman elämäsi Camel Boots -mieheksi, joka on valmis rakkauteen, jos sattuu kohtaamaan hyvän kohteen, mutta ei kyhjötä kotona odottamassa pelastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumaside narsistiin?
Hän on kännissä myöntänyt että hän tuntee huonommuutta minua kohtaan ja selvin päin yrittää koko ajan päteä jollain. Tuskin narsisti mutta jotain piirteitä löytyy. Hänen puolisonsa on mahdollisesti oikea narsku. Ap
Koska läheisriippuvainen on joutunut lapsena miellyttämään vanhempiaan saadakseen rakkautta. Tämä lapsena opittu käyttäytymismalli jatkuu vielä aikuisenakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Miten onnistuit päästämään henkisesti irti? Vaikka yhteys on poikki, hän vie minun mielessäni energiaa. Miten lopetan tämän? Ap
Luultavasti se tyyppi oli narsisti tai narsistinen, koska sinä olet kynnysmatto. Tutustu vaikka Narsisti vs Minä Youtube-kanavaan. Sinun pitää korjata tuon suhteen tuottamat vauriot ja myös ne aiemmat haavoittuvuudet, jotka mahdolllistivat suhteen. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumaside narsistiin?
Hän on kännissä myöntänyt että hän tuntee huonommuutta minua kohtaan ja selvin päin yrittää koko ajan päteä jollain. Tuskin narsisti mutta jotain piirteitä löytyy. Hänen puolisonsa on mahdollisesti oikea narsku. Ap
Kyllä kaksi narsistia voi olla keskenään naimisissa.
Kun kerran ymmärrätte käyttäytymismallinne niin lopettakaa se yhteydenpito?
Tämä on suoraa tekstiä, koska sillekin voi olla tarvetta.
Mitä tapahtuu jos lopetat yhteydenpidon? Miksi et siis tee sitä?
MITÄ tapahtuu kun teet sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumaside narsistiin?
Arvasin että tää on taas jonkun sekoilijan sekojuttu. Eli olet suhteessa alkoholiongelmaiseen mieheen jolla on kaiken lisäksi puolisokin? Itselläsi ehkä alko-ongelma myös, mitähän muuta jätitkään kertomatta 😅
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran ymmärrätte käyttäytymismallinne niin lopettakaa se yhteydenpito?
Tämä on suoraa tekstiä, koska sillekin voi olla tarvetta.
Mitä tapahtuu jos lopetat yhteydenpidon? Miksi et siis tee sitä?
MITÄ tapahtuu kun teet sen?
Vatsasta kuopsuttaa niin että oksettaa. Kädet puutuu ja silmissä sumenee. Pyörryttää.
Tämän jälkeen hän hiipii ajatuksiin tämän tästä, aiheuttaa erilaisia tunnereaktioita häpeästä raivoon. Vaikeuttaa keskittymistä. Vaikeuttaa illalla nukahtamista. Tulee uniin. Ap