Saiko teidän yo paljon rahaa ja muita lahjoja?
Itse hämmästyin että aika suuria summia kaikki toi. Tyyliin 100 € vaikka ei edes olla lähisukua.
Kommentit (47)
En tiedä, nuori sai itse lahjansa.
2000€ meiltä vanhemmilta ja isovanhemmalta, avoimen tilin hankintoihin liittyen itsekseen muuttamiseen ja stipendin Ressun eräästä rahastosta (niitä on siis useampia) opintomenestyksen vuoksi.
Jep. Tämä vahvistaa käsitystä, että yo-juhlat ovat vaan rahastusta.
Vierailija kirjoitti:
Olin vieraana ja annoin rahaa 70 vaikka olen yksi kummeista. Ihan nuukuus iski loppumetreillä ja annoin siksi noin vähän. No ostin toki kukat ym pientä. Mutta nyt..hävettää !! Olisi pitänyt laittaa se 100 edes. Oli niin kivat juhlat ja ihana tuo nuori neito jota välimatkan takia harvoin näen
Tuossa ei mitään häpeämistä ole. Ihan hyvä lahja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tosi pienet juhlat. Ihan lähisuku vaan paikalla. Rahaa sai 750 e, tavaraa 450 e arvosta (kello ja koru).
Olet laskenut, minkä arvosta sai tavaraa?!
No ei siinä ihan valtavaa laskemista tarvita, kun tiesin, että ostamani kello maksoi 380 e ja toivomansa koru n. 70 e.
2
Vierailija kirjoitti:
Olin vieraana ja annoin rahaa 70 vaikka olen yksi kummeista. Ihan nuukuus iski loppumetreillä ja annoin siksi noin vähän. No ostin toki kukat ym pientä. Mutta nyt..hävettää !! Olisi pitänyt laittaa se 100 edes. Oli niin kivat juhlat ja ihana tuo nuori neito jota välimatkan takia harvoin näen
Nääh. 70 € on ihan hyvä summa. Meidän yo sai kummilta, joka on myös lähisukua, 50 €.
Ostettiin pojalle seksinukke.
Maksoi 1200 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt annettu kun ei ole monellakaan paljon rahaa. Mutta annoin itse lahjaksi nimikoidun kuulakärkikynnän jossa oman valmistuneen lapsen nimi. Muut sukulaiset antoivat esimerkiksi siivousvälineitä omaan kotiin, pyyhesetin ja villasukat.
Tuossa tapauksessa on parempi olla antamatta mitään kuin antaa jotain tiskirättej ä, pesuaineita ja ilmaiseksi saatuja mainoskyniä joilla se nuori ei satavarmana tee yhtään mitään.
Kyllä sekaisin olet. Sekasin ku seinäkello.
Pienessä maailmassa elät- Kovin pienessä, siellä pääsi sisällä. Suosittelisin pikkusen avaamaan silmiä, ovia ja ikkunoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nääh. 70 € on ihan hyvä summa. Meidän yo sai kummilta, joka on myös lähisukua, 50 €.
Minusta 70 e on jotenkin puto summa? Ennemmin 50 tai 100?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta 70 e on jotenkin puto summa? Ennemmin 50 tai 100?
70 euroa on täydellinen summa sinkulta joka kokee että 100 on liikaa ja 50 liian vähän.
Itsekin annoin tuon summan
Sinkku sukulaistäti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt annettu kun ei ole monellakaan paljon rahaa. Mutta annoin itse lahjaksi nimikoidun kuulakärkikynnän jossa oman valmistuneen lapsen nimi. Muut sukulaiset antoivat esimerkiksi siivousvälineitä omaan kotiin, pyyhesetin ja villasukat.
Tuossa tapauksessa on parempi olla antamatta mitään kuin antaa jotain tiskirättej ä, pesuaineita ja ilmaiseksi saatuja mainoskyniä joilla se nuori ei satavarmana tee yhtään mitään.
Aivan hirveitä kommentteja sinulta ja parilta muulta. Jos et satu tietämään, nuori kyllä tarvitsee ekassa uudessa kodissaan siivousvälineitä ja pyyhkeitä. Villasukkia tarvitaan aina. Ymmärrän hyvin, että käytännöllisyys edellä on mentävä.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tämä vahvistaa käsitystä, että yo-juhlat ovat vaan rahastusta.
Kolmelle lapselle yo-juhlat viime vuosina järjestäneenä voin sanoa, että kyllä jokaisen kohdalla juhlat maksoivat meille vanhemmille enemmän kuin mitä ylioppilas sai lahjaksi. Tosin ostimme tarjoilut valmiina. Jos kaiken olisi tehnyt itse, olisi toki päässyt halvemmalla.
Jos vieraita olisi kutsunut rahankiilto silmissä, niin olisi kannattanut kutsua juhliin vain isovanhemmat ja niistäkin vain toisen puolen (ei omani).
En minä tästä sinänsä valita. Ylioppilaat saivat mukavat juhlat eikä niiden järjestäminen vienyt meitä vanhempia lähelläkään vararikkoa. Mutta sitä vain ärsyttää, kun itse miettii, voiko jättää kutsumatta serkun (perheineen), jota ei ole nähnyt vuosikausiin vai loukkaantuuko puoli sukua, jos serkkua perheineen ei kutsuta, ja täällä puhutaan rahan kerjäämisestä, kun serkulle lähettää kutsun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tosi pienet juhlat. Ihan lähisuku vaan paikalla. Rahaa sai 750 e, tavaraa 450 e arvosta (kello ja koru).
Kuolen 😂😂😂
Vain Suomessa!
Vierailija kirjoitti:
Hmm, en ole itse ikinä saanut tai ajatellut ostavani itselleni tai kenellekään 450€ arvoista kelloa+korua. N46. Melkoisia lahjoja nykyään.
Aineiden erilainen arvostus kyllä näkyy noissa stipendeissä. Hyvästä matikan tuloksesta aaa 1000 €, vastaavasta kielen yo-suorituksesta 20 euron kirjan.