Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saiko teidän yo paljon rahaa ja muita lahjoja?

Vierailija
04.06.2023 |

Itse hämmästyin että aika suuria summia kaikki toi. Tyyliin 100 € vaikka ei edes olla lähisukua.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tosi pienet juhlat. Ihan lähisuku vaan paikalla. Rahaa sai 750 e, tavaraa 450 e arvosta (kello ja koru).

Hmm, en ole itse ikinä saanut tai ajatellut ostavani itselleni tai kenellekään 450€ arvoista kelloa+korua. N46. Melkoisia lahjoja nykyään.

Kyllä 400 e on ihan tavallinen kellon hinta ja koruthan voivat olla kalliitakin.

Olen itse ostanut lahjaksi 2 kertaa suunnilleen tuon arvoisen kellon ja kerran saanut itse lahjaksi.

42/47 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona pidettiin hyvin pienet kahvit nuorelle, sillä sukulaisista kukaan ei päässyt tai ehtinyt tulemaan. Lahjaa en pystytty nyt antamaan, mutta sanoin että käydään sitten syömässä jossain kun on parempi rahatilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin lahjaksi vain 50 euroa, kun en päässyt paikalle. Nyt tuntuu, että annoinko liian vähän, kun luen näitä summia täällä. Toivottavasti rahalahjani ei ollut ylioppilaalle pettymys. 

Vierailija
44/47 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa antaa jotain 20 euroa YO-lahjaksi.

Minimi on 50 eur ja 100 eur vielä parempi. Kummit sitten vaikka 200-300 eur

Vierailija
45/47 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On noloa antaa jotain 20 euroa YO-lahjaksi.

Minimi on 50 eur ja 100 eur vielä parempi. Kummit sitten vaikka 200-300 eur

Siis onko nykyään mennyt rahantaju ihan kokonaan. Tuo 200-300 euroa on tosi iso summa jopa kummille. Ei kai tuollaista summaa anneta kuin omalle lapselle. 

Vierailija
46/47 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tosi pienet juhlat. Ihan lähisuku vaan paikalla. Rahaa sai 750 e, tavaraa 450 e arvosta (kello ja koru).

Hmm, en ole itse ikinä saanut tai ajatellut ostavani itselleni tai kenellekään 450€ arvoista kelloa+korua. N46. Melkoisia lahjoja nykyään.

Kyllä 400 e on ihan tavallinen kellon hinta ja koruthan voivat olla kalliitakin.

Olen itse ostanut lahjaksi 2 kertaa suunnilleen tuon arvoisen kellon ja kerran saanut itse lahjaksi.

Ilmeisesti meillä on sitten vaan kovin erilaiset kulutustottumukset. Tienaamme mieheni kanssa hyvin, mutta emme silti panosta tavaroihin ja lahjoihin noin paljoa.

Vierailija
47/47 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aineiden erilainen arvostus kyllä näkyy noissa stipendeissä. Hyvästä matikan tuloksesta aaa 1000 €, vastaavasta kielen yo-suorituksesta 20 euron kirjan.

No sama arvostusero on työelämässäkin, joten hyvä ymmärtää nuoren.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi