Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhliin arkivaatteissa, normaalia?

Loukkaantunut emäntä
04.06.2023 |

Meillä oli eilen ylioppilasjuhlat ja ihmetytti kaksikin perhettä, jotka tulivat paikalle farkuissa ja huppareissa/ t-paidoissa. Eikö ihmisillä ole enää minkäänlaisia käytöstapoja ja etikettiä? Oletteko huomanneet samaa, vai onko meillä vain tavallista törpömpiä ystäviä? (Itseasiassa hyvin varakkaita ihmisä, tienaavat hyvin ja matkustelevat paljon, mutta ei se näköjään korreloi mitenkään sivistyksen ja tapakultturin kanssa.)

Kommentit (190)

Vierailija
21/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko, jos ajattelet sen hupparin maksaneen saman verran kuin yo-nuoren juhla-asun?

Jotkut ajattelevat olevan huonoa käytöstä "pyntätä" enemmän kuin ajattelevat isäntäväen pynttäävän. Jätätkö kutsumatta seuraaviin juhliin?

Vierailija
22/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tiedän, että toisen perheen mies käyttää työasunaan aina tummaa pukua ja kauluspaitaa. On kauluspaidassa joka kerta, kun olen käynyt heillä. Miksi tällainen ihminen valitsee tulla meidän juhliimme lenkkarit jalassa räikeässä hupparissa?

Emme toki ole heidän "tasoisiaan" ammatillisesti ja varakkuudeltamme, mieheni on keskituloinen ja itse teen matalapalkka-alalla pätkätöitä ja saan myös kelalta työttömyyskorvausta.

Olemme kuitenkun ylpeitä esikoisemme ylioppilaslakista. Satsasimme päivään paljon ja teimme kauniit juhlat hienoine tarjoiluineen ja juhlapukeutumisineen. Miksi joku ylempiluokkainen haluaa omalla pukeutumisellaan osoittaa, että ei arvosta meitä, nuoren saavutusta tai juhliamme? Tämä minua jäi vaivaamaan.

ap

Miksi provosoidut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko joskus amidjuhlat

Vierailija
24/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me löydettiin kirpparilta tosi vi

hienot, uudenveroiset juhla-asut koko porukalle. Ei maksanut paljon mitään, minun mekko sai jopa kehuja.

Olen 170cm ja 55kg, joten vaatteet istuvat kauniisti ja näyttävätkin upeilta.

Ei sen juhla-asun ole pakko olla uusi ja kallis.

Vierailija
25/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne oli samalla reissulla menossa huvipuistoon tai ostoksille. Tai lähti teiltä suoraan mökille.

Vierailija
26/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisista on moukkia koulutuksesta ja tulotasosta riippumatta.

Tässä ap on on hyvin vastattu aloitukseesi:((

Vierailija
27/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos vetäiskin perus pikkuhousut ja heti nikkoihin ja hameenhelmat ylös, näkyisi naisten pinppi

Viikon älykkö on valittu!

Vierailija
28/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti teidän juhla vei sen vähäisen vapaa-ajan ja olivat siitä suoraan menossa holffaamasn yms

Piipahtivat juhlistamme nopeasti

Vierailija
29/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hienot, uudenveroiset juhla-asut koko porukalle. Ei maksanut paljon mitään, minun mekko sai jopa kehuja.

AP alapeukuttaa.

Vierailija
30/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuijotat nyt liikaa vaatteita. Oliko teillä mukava rupatteluhetki? Saiko juhlakalu onnittelut? 

Vierailija
31/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tiedän, että toisen perheen mies käyttää työasunaan aina tummaa pukua ja kauluspaitaa. On kauluspaidassa joka kerta, kun olen käynyt heillä. Miksi tällainen ihminen valitsee tulla meidän juhliimme lenkkarit jalassa räikeässä hupparissa?

Emme toki ole heidän "tasoisiaan" ammatillisesti ja varakkuudeltamme, mieheni on keskituloinen ja itse teen matalapalkka-alalla pätkätöitä ja saan myös kelalta työttömyyskorvausta.

Olemme kuitenkun ylpeitä esikoisemme ylioppilaslakista. Satsasimme päivään paljon ja teimme kauniit juhlat hienoine tarjoiluineen ja juhlapukeutumisineen. Miksi joku ylempiluokkainen haluaa omalla pukeutumisellaan osoittaa, että ei arvosta meitä, nuoren saavutusta tai juhliamme? Tämä minua jäi vaivaamaan.

ap

Olet kyllä ihme nillittäjä!

Vierailija
32/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP alapeukuttaa.

En ymmärrä? Miksi hyökkäät minua vastaan? En ole alapeukuttanut ja sitäpaitsi tässä ko. kommentissahan joku nimenomaan on panostanut juhlapukeutumiseen! Sitähän minä toivoinkin, en sitä, että vaatteet olisi rahallisesti kalliita.

Ap

Vierailija
33/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota huopari pukeutumisella voi selitellä millään muulla kuin moukkamaisuudella. Kukaan selväjärkinen toisia kunnioittava ei mene kenenkään juhliin rönttäkuteissa! Sen verran pitäisi olla älyä päänopassa. Osa suomalaisista voisi mennä tapa kouluun kun alkeelliset käytöstavat näyttää puuttuvan. . Ja aika moni sinne joutaisi mennä. Huoh!

Vierailija
34/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen käytös ratkaisee eikä vaatteet. Vittumaista käytöstä ei pelasta hienot vaatteet.

Vierailija
35/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuota huopari pukeutumisella voi selitellä millään muulla kuin moukkamaisuudella. Kukaan selväjärkinen toisia kunnioittava ei mene kenenkään juhliin rönttäkuteissa! Sen verran pitäisi olla älyä päänopassa. Osa suomalaisista voisi mennä tapa kouluun kun alkeelliset käytöstavat näyttää puuttuvan. . Ja aika moni sinne joutaisi mennä. Huoh!

Onko farkut ja huppari/t-paita automaattisesti "rönttäkuteet"?

36/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin pikkuserkkuni lapsen yo-juhlissa, tuli ylioppilaan täti eli mun toinen serkku juhliin miehensä kanssa ihan arkivaatteissa.

Vierailija
37/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oliko ajatuksesi näytää että tunnet kaksi parempi osasta perhettä? Siksi pettymyksesi oli suuri koska vaatteista ei kukaan heti tajunnut kuinka varakkaita, erinomaisia nämä ystävät/tutut ovat.

Yritä oppia jotain itsestäsi. Miksi reagoit niinkun teit.

Mulla tuli lähinnä Hyasintti mieleen alotuksestasi.

Vierailija
38/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnittelemassa tällä hetkellä omia häitäni. Kutsuun tulee pukeutumiskoodi: formal. Jos juhliini ilmestyy joku farkuissa ja pikkutakissa, en ajattele hänestä, että tuossapa kundi on vähän rennommalla asenteella liikenteessä. Ajattelen, että hän on moukka, joka ei kunnioita annettua pukeutumisohjetta, ja siten hääpäiväämme.

Huppari sen sijaan! Huh... Hupparin käyttö aikuisella miehellä on syytä jättää vapaa-aikaan tai urheiluun, ei julkisiin esiintymisiin -ellei satu olemaan Peter Vesterbacka.

Vierailija
39/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko farkut ja huppari/t-paita automaattisesti "rönttäkuteet"?

Kavereiden kanssa illanistujaisissa: ei.

Juhlissa: kyllä.

Vierailija
40/190 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi oikeasti kiinnostaa muiden vaatteet!?

Silloin kiinnostaa, kun tilanteeseen liittyy etiketti. Vaatteet on aatteet, kuten sanotaan, ja vaatteet on myös viesti.

Jos minä pyrin järjestämään hienot juhlat, näen vaivaa ja käytän rahaa ja kutsun juhlavieraita juhliin, niin kyllä se pahalta tuntuu, jos joku tulee paikalle ihan arkikuteissa.

Ei pitäisi olla vaikeaa ymmärtää tällaista asiaa.