Nivelrikko ja sairausloma. Voiko käydä tanssitunnilla
Eli kädessä nivelrikkoa ja saikkua. Onko asiallista mennä tanssitunnille kun saikkua? Jaloillahan se tanssi pääasiassa hoidetaan, kädet toki mukana mutta
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Nivelrikon takia saikkua?
Niin? Onko jotain ihmeellistä?
En menisi sairauslomalla tanssitunnille, vaikka liikkumisen suhteen estettä en kokisi olevankaan.
Pahentaako liikunta nivelrikkoa? Jos pahentaa, ei oo asiallista kuormittaa kehoa sairauslomalla. Jos liikunta kuntouttaa, voi sairauslomalla sitä hyvinkin harrastaa.
Jos se nivelrikko on semmoinen että vaivaa vain työpaikalla niin mikä ettei. Jos se on oikea nivelrikko niin ei voi.
???? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On outoa. Täytyy olla tosi fyysinen työ.
muista postata siitä myös someen, työkaverit tykkää :)
En minäkään ole kuullut sairaslomasta nivelrikon takia. Liike yleisesti tekee hyvää ( vaikka sattuu). On liikuteltava.
Miten nivelrikko vie työkyvyn mutta ei estä tanssimista?
Kyllä minä ainakin olin sairaslomalla ennen lonkan tekonivelleikkausta. Leikkaus tehtiin juurikin nivelrikon takia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olin sairaslomalla ennen lonkan tekonivelleikkausta. Leikkaus tehtiin juurikin nivelrikon takia.
Ja kävit tanssitunneilla sairaslomalla ennen ja jälkeen leikkauksen?
???? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On outoa.
Aloittaja kirjoitti että nivelrikko on kädessä, ja jos tekee toimistotyötä, ei sairasloma ole yhtään kummallista. Mene ihmeessä tanssimaan, varsinkin jos näkyvillä on leikkaus. Kaikki mikä kohottaa kuntoa ennen leikkausta, eikä rasita kättä, on vain hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kävit tanssitunneilla sairaslomalla ennen ja jälkeen leikkauksen?
Saikku leikkauksen jälkeen kesti 3 kk ja kyllä, kuntoutin itseäni fyssarin ja lääkärin luvalla mm. tanssilla. En tehnyt sitä edes salaa, koska saikku on nimenomaan kuntoutusta varten.
Mä olin joskus käden takia saikulla. Kävin päivävaelluksilla ja kävelin&ulkoilin paljon. Vaikka kättä piti pitää levossa, niin jalkoja ei.
Vierailija kirjoitti:
muista postata siitä myös someen, työkaverit tykkää :)
Ei ole olemassa mitään postaamista!!
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi nivelrikon olevan KÄDESSÄ. Jos työ on sellainen, että vaatii käsien käyttöä.
Miten ihmiset ei osaa tuon vertaa lukea ja ajatella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi nivelrikon olevan KÄDESSÄ. Jos työ on sellainen, että vaatii käsien käyttöä.
Miten ihmiset ei osaa tuon vertaa lukea ja ajatella?
Samaa ihmettelin. Haluaisitko, että gynekologi pistää metalliromua sisääsi ja ottaa vaikka näytteen kädellä, joka nykii kivusta?
Haluaisitko, että lapsesi tipahtaa päiväkodissa lattialle, kun hoitajan käsi kivun takia pettää?
Haluaisitko parturin leikkaavan hiuksesi kädellä, joka ei toimi normaalisti?
Haluatko avosydänleikkaukseesi kirurgin, jolla on piinaava kipu päällä nivelrikon takia?
Eli: Ei muuta kuin tanssimaan ja anna käden huilata.
Voihan jalka kipsissäkin käydä kaupassa ja tehdä mitä vaan, vaikka kuinka on saikulla. Sairauslomaa saa, jos on estynyt tekemästä työtään. Ei se mikään tuomio kellariin vetäytymiselle ole.
Vierailija kirjoitti:
En menisi sairauslomalla tanssitunnille, vaikka liikkumisen suhteen estettä en kokisi olevankaan.
Nivelrikon ensisijainen hoito on liikunta, vasta sitten lääkkeet. Eli toki ap menee tanssitunneille ja liikuttelee siellä vielä tanssiessaan kätösiään niin, että nekin saavat liikettä.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaismies pääsi 1980-luvulla jopa eläkkeelle kaularangan nivelrikon vuoksi n. 45-vuotiaana. Vasta kahdeksankymppisenä hänen toimintakyvyssään alkoi olla siinä määrin ongelmia, että joutui ottamaan kävelykepin tuekseen.