Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syrjäydyin kun saan ihmisten olon epämukavaksi.

Vierailija
03.06.2023 |

Huomasin tämän jo nuorena, olin se vika joka valittiin ryhmiin. Se ujo ja hiljainen.
Sitten työpaikoilla, kahvipöydässä, kun jäivät minun kanssa istumaan niin heidän kasvoilla oli vaikea ilme. Eivät tienneet mistä puhua.
Sama jokaisessa työpaikassa. Mutta minkäs minäs ille voin että olen tälläinen? En osaa sosiaalisia taitoja vaikka olen opetellut. Nyt ikää yli 30v ja samanlainen tuppisuu olen. Kumppani onneksi löytyy joka minua ymmärtää,mutta työelämään ei varmaan koskaan kannata mennä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot vaan normaalisti siellä työpaikalla. Sä et oo vastuussa muitten ihmisten tunteista. Jos niil on epämukavaa, se on niitten ongelma, ei sun.

Minulle tulee siitä "normaalin" esittämisestä burn out 4 viikossa.

Tarkoitin sitä mikä on itselle normaalia. Tiedän kyllä että esimerkiksi autistisilla ihmisillä on taipumus maskata, eli yrittää näytellä neurotyypillistä. Sitä en suosittele, siihen uupuu.

Vierailija
22/31 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ujous ole syy jättäytyä sosiaalipu*miksi.

Jos ei kelpaa mihinkään työpaikkaan, se ei ole sosiaalipummiksi "jättäytymistä".

Ei se, ettei kelpaa työpaikan "juorukerhoon" ole myöskään syy jättäytyä tuilla eläjäksi.

En ole AP, mutta minä en niihin juorukerhoihin koskaan edes pääse. Harvoin edes työhaastatteluun. Ilmeisesti hakemukseni on niin outo, ettei uskalleta edes haastatella. Pari kertaa olen määräaikaisessa työsuhteessa ollut "Kun ei tähän ketään muuta saada", ja niihin paikoihin en ole toista kertaa päässyt töihin.

Minulla on hyvin työllistävä koulutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot vaan normaalisti siellä työpaikalla. Sä et oo vastuussa muitten ihmisten tunteista. Jos niil on epämukavaa, se on niitten ongelma, ei sun.

Tarkoitin sitä mikä on itselle normaalia. Tiedän kyllä että esimerkiksi autistisilla ihmisillä on taipumus maskata, eli yrittää näytellä neurotyypillistä. Sitä en suosittele, siihen uupuu.

Kyllähän siihen uupuu, mutta sitten pitää ymmärtää, että jos ei osaa näytellä tai jaksa näytellä neurotyypillistä niin olet hylkiö ja sinut eristetään muista työyhteisössä

Vierailija
24/31 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla on ihme kyräilyä - kateellisia ovat, täytyy sanoa.

Vierailija
25/31 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos se sosiaalinen tilanne alkaa ahdistamaan, voin mennä nurkkaan sikiöasentoon, laittaa silmät kiinni ja kädet korville, ynistä ja keinuttaa itseäni. Menisikö opettajan sijaiselta uskottavuus, jos näin toimisi?

Vierailija
26/31 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi helpottavaa olla hiljaisen seurassa. Joskus välillä sanotaan sitten jotain. Energiset ja jatkuvasti tapahtuvaiset ihmiset väsyttää liika annoksena päivittäin.

Vierailija
27/31 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot siellä työpaikalla rehellisesti, että olet sosiaalisesti haasteellinen ja että olet aika hidas muutenkin sosiaalisissa tilanteissa. kerrot heille, että kerrot tuon sen vuoksi, ettei vaan kukaan ajattelisi että sinua ei puheenaihe kiinnosta (sanot tämän siitäkin huolimatta, että sinua ei oikeastikaan kiinnostaisi), tai että jotenkin olisit erimieltä, mutta kuitenkin nautit siitä, että saat olla mukana ja kuunnella juttuja.

yleensä ihmiset ymmärtävät, ainakin sellaiset, jotka ovat oikeasti  sosiaalisesti taitavia.

Vierailija
28/31 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy, miksi ne juorukellot menevät lounaalla eri pöytään, tai vaikenevat, kun tulet huoneeseen, johtuu siitä, että he yrittävät arvailla, mikä diagnoosi sinulla on, onko sinulla kumppani, jos on, onko hän mies vai nainen, onko sinulla lapsia, kuinka monta jne.

Vierailija
29/31 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan oikeasti työpaikkojen on aika tulla vastaan että erilaisetkin saavat tehdä hyvillä mielin töitä. Alkaa olemaan niin vähän kohta niitä jotka sopii siihen piparkakkuakka tai -ukkomuottiin että ei riitä joka hommaan senkään takia tekijöitä. Turhat ininät pois ja toivotetaan erilaisetkin lämpimästi tervetulleiksi työpaikoille.

Vierailija
30/31 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy, miksi ne juorukellot menevät lounaalla eri pöytään, tai vaikenevat, kun tulet huoneeseen, johtuu siitä, että he yrittävät arvailla, mikä diagnoosi sinulla on, onko sinulla kumppani, jos on, onko hän mies vai nainen, onko sinulla lapsia, kuinka monta jne.

H y i v***u mitä elukoita. Jättäisivät ihmiset rauhaan ja hankkisivat oman elämän. 

Vierailija
31/31 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ajattelen että jos joku on hiljaa ja ei aloita/jatka keskusteluja niin ei halua seuraani.

Olisi aika epäkohteliasta sitten lyöttäytyä kylkeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi