Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiskoulu antoi lasten valita, menevätkö kevätkirkkoon suurin osa jätti menemättä

Vierailija
03.06.2023 |

Hyvä että vihdoin aletaan kouluissa ymmärtää, että taikauskojen pakottaminen on mennyttä maailmaa.

https://yle.fi/a/74-20034958

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käydä joskus tuossa lähikirkossa, eli Espoon tuomiokirkossa. Se on kaunis ja historiaa pullollaan oleva yli 500 vuotta vanha rakennus, jossa riittää katsottavaa. Kun joku osaava kanttori pistää urut soimaan kunnolla ja soittaa jonkun uoean kappaleen, niin siinä menee kylmät väreet pitkään ja musiikki menee luihin ja ytimiin. Sitä sen pitäisi kirkon olla, mieleen jäävä kokemus jokaiselle.

Kirkko on siis upea, mutta jos siellä käymisestä tehdään pappien maaiman tylsimmillä höpötyksillä haukotuttavan masentavaa ja jos biisitkin ovat jotain yhdentekeviä hutaisuja, niin ei kukaan sinne halua mennä.

Minä järjestäisin lapsille ja nuorille vaikka jonkun yökirkon, jolloin tapahtumasta tulisi erilainen ja jopa jännittävä. Valitsisin sinne parhaimmat kappaleet ja mielenkiintoisen aiheen, joka olisi nykyaikaankin sopiva.

Vierailija
22/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesuskaan ei kirkoista perustanut. Kertoo että koululaiset rukoilevat mieluummin omassa hiljaisuudessaan mikä on hyvä. Kirkko ei osanne markkinoida itseään. Missä kirkon tiktok-kampanjat sun muut.

Lol, kuvittelet että nuoret vielä 2023 rukoilee? Se on ihan sama mitä tiktokkeja tehdään, ei ne muinaiset taikauskot siitä enää mitenkään todemmiksi tule. Nuoriso on nykyisin koulutettua ja fiksua, eikä enää noihin juttuihin usko. Ei Suomessa eikä muissakaan maissa. Uskonto on vanhusten hommaa ja 100 vuoden päästä niitä ei enää ole. 

Mikäs te olette asettelemaan ajatuksia nuorten päiden sisään?

Lol itsellenne vain ja hyvää kesäkuun alkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauru uskovaisille kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Olet laittanut tämän saman usein aiemminkin. Joka kerta ihmettelen, miksi tuollaisen kristittyjä halveksivan tekstin jälkeen olet laittanut mielestäni tosi hienon kohdan Vanhan testamentin Jesajan kirjasta. Mikä juttu, en ymmärrä? T. kristitty

Vierailija
24/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muslimioppilailla sama vapaus olla menemättä koraanikouluun? Jos ei, missä tasa-arvo?

Vanhemmat minutkin rippikouluun pakottivat. Ei näitä fundamentat lapsilta kysele, vaikka vakaumuksenvapaus koskee heitäkin.

Vierailija
25/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihanaa laulaa suvivirttä. Muuten en niin kirkosta piitannut

Vierailija
26/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Itä-Helsinki tai etenkin Vuosaari ja Itäkeskus täynnä m.slimeita?

Vierailija
27/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesuskaan ei kirkoista perustanut. Kertoo että koululaiset rukoilevat mieluummin omassa hiljaisuudessaan mikä on hyvä. Kirkko ei osanne markkinoida itseään. Missä kirkon tiktok-kampanjat sun muut.

Lol, kuvittelet että nuoret vielä 2023 rukoilee? Se on ihan sama mitä tiktokkeja tehdään, ei ne muinaiset taikauskot siitä enää mitenkään todemmiksi tule. Nuoriso on nykyisin koulutettua ja fiksua, eikä enää noihin juttuihin usko. Ei Suomessa eikä muissakaan maissa. Uskonto on vanhusten hommaa ja 100 vuoden päästä niitä ei enää ole. 

Vanhusten takia kirkon jäseniä ollaan. Tekopyhää touhua.

Vierailija
28/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Itä-Helsinki tai etenkin Vuosaari ja Itäkeskus täynnä m.slimeita?

Pohjanmaa ainakin on täynnä kusipäisiä nasuja, jotka identifioituvat kristityiksi mutta eivät tunne Jeesuksen opetuksia.

Vierailija
29/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jokaisen oma asia. Ihmetyttää, miksi äärioikeisto ei tajua vakaumuksenvapauden koskevan ihan jokaista. Ei ole uskontopakkoa eikä pidä olla pakkouskontoja. Ei mikään niistä lähes tuhannesta uskonnosta Suomessa ole toistaan parempi.

Vierailija
30/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes kuuluisi kirkkokuntin ellei niihin väkisin liitettäisi vauvana?

Varsinkin kun Kirkko on voimaton päiviräsäsiä ja timosoineja ja näiden peräpukamaisia vihapuhelahkolaisia vastaan.

Pidäs taas saastainen turpas kiinni, kun ei näytä olevan edes perusasiat mitenkään hallussa. Ainoa mitä jaksat jauhaa on vihapuhe ja oman tyhmyytesi julistus.

Hyvin tuntuu hänellä olevan perusasiat hallussa. Vai väitätkö muka ettei täällä liitetä vauvoja kirkon jäseniksi....

Ja sekin on totta että eihän vanhempana tuohon satuja totena paasaavaan hassuun lahkoon kukaan liittyisi.

Ja loputkin hänen sanomisistaan on ihan totta.

Taitaa sinulla vaan ottaa totuus koville!

Vierailija
31/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkokäynneistä voitaisiin luopua kaikissa kouluissa. Olen opettaja ja pesunkestävä ateisti, vituttaa mennä oman vakaumuksen vastaisesti kirkkoon jouluna ja keväällä. Sitten pitäisi pitää naama peruslukemilla ja komentaa oppilaat kuuntelemaan, kun satusetä puhuu höpöjänsä.

Vierailija
32/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten koulussa oli ala-asteella kysely mihin juhlaa osallistuu. Yläasteella mielestäni saivat valita itse. Voi olla että sellainen kysyttiin vanhemmilta seikalla ja kesti sitten koko yläkouluajan.

En tiedä minkälainen se kirkon vaihtoehto oli.

Vierailija
33/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauru uskovaisille kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Kun noin tyhmä olet, pidä turpas kiinni. Et ymmärrä edes perusasioita. Ihan oikeasti, kuvitteletko, että osaat esim ajatella rationaalisesti?  Et osaa, koska et osaa ajatella millään tavalla!   Olet häpeäksi ja vaivaksi Suomelle, perheellesi ja kaikille, kaikille...

Kaksi keskenään yhtä pöljää siinä tappelee, eikä kumpikaanteistä kovin tervejärkiseltä vaikuta.

Vierailija
34/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten takia kirkon jäseniä ollaan. Tekopyhää touhua.

Kiitos nollavastauksesta.

Vierailija
35/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskat ei jaksa kävellä

Vierailija
36/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluatteko mennä museovierailulle vai lähdettekö mieluummin kotiin?"

"Haluatteko osallistua kevätkirkkoon vai lähdettekö mieluummin kotiin?"

Haluatteko kuunnella ekaluokkalaisten nokkahuiluesitystä vai lähdettekö mieluummin kotiin?"

No mitäs luulette?

Sama vastaus tulisi, jos lapset saisivat itse päättää, haluavatko laskea matematiikkaa, lukea kirjaa tai hiihtää.

Vierailija
37/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä edes on kevätkirkko?

Vierailija
38/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin saa valita, jopa silloin kun pyhäinpäivänä käyvät hautuumaalla. Ei ole pakko osallistua uskonnollisiin juttuihin. Oma poikani ei edes haluaisi opiskella uskontoa, mutta sitä ei saa valita.

Uskonnon pitäisi olla kolmannelta luokalta valinnainen.

Vierailija
39/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes kuuluisi kirkkokuntin ellei niihin väkisin liitettäisi vauvana?

Varsinkin kun Kirkko on voimaton päiviräsäsiä ja timosoineja ja näiden peräpukamaisia vihapuhelahkolaisia vastaan.

Niinpä. Sitten on pakko osallistua koulun järjestämiin uskonnollisiin menoihin kun on kastettu, koska jos ei osallistu tulee uskonnosta nelonen numeroksi. Jopa lukiossa oli pakko osallistua kouluvuoden kirkonmenoihin tai muuten tuli hylätty numero. Se siitä uskon vapaudesta. Pakko liitetään, pakko tuputetaan ja aivopestään 18 vuotta, sitten saat erota.

Vierailija
40/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi halutaan rippileirille?

Miksi halutaan kirkkohäät?

Uskonto on osa kulttuuriperintömme ja sivistynyt ihminen tunnistaa oman kulttuurinsa arvot, tavat ja symboliikan.

Moni ei kylläkään enää halua noita. En itsekkään mitään kirkkohäitä halunnut, enkä tykkää toisten kirkkohäissä käydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi