Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiskoulu antoi lasten valita, menevätkö kevätkirkkoon suurin osa jätti menemättä

Vierailija
03.06.2023 |

Hyvä että vihdoin aletaan kouluissa ymmärtää, että taikauskojen pakottaminen on mennyttä maailmaa.

https://yle.fi/a/74-20034958

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon fiksumpi ja hyödyllisempi tapa päättää kouluvuosi. 

Vierailija
2/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

"Lomapuheen suosio on kasvanut Herttoniemen yhteiskoulussa vuosi vuodelta ja perjantaina paikalla oli jo enemmistö koulun oppilaista kuuntelemassa Junkkarin puheenvuoroa.

Kotro toivookin, että Herttoniemen yhteiskoulun lomapuhe voisi toimia ideana myös muille kouluille, jotka pohtivat sitä, minkälaista toimintaa voisi tarjota oppilaille, jotka eivät halua kirkossa käydä."

Joo, pitää ehdottaa meidän kakaroiden koululle, hyvä idea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes kuuluisi kirkkokuntin ellei niihin väkisin liitettäisi vauvana?

Varsinkin kun Kirkko on voimaton päiviräsäsiä ja timosoineja ja näiden peräpukamaisia vihapuhelahkolaisia vastaan.

Vierailija
4/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuskaan ei kirkoista perustanut. Kertoo että koululaiset rukoilevat mieluummin omassa hiljaisuudessaan mikä on hyvä. Kirkko ei osanne markkinoida itseään. Missä kirkon tiktok-kampanjat sun muut.

Vierailija
5/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta kirkossa oli kiva käydä paitsi ne raskassoutuiset virret saivat minut ahdistumaan ja haluamaan lintdata koko kirkosta, suvivirsi mukaan lukien, mutta niitä pappien tarinoita ja satuja oli kiva kuunnella

Vierailija
6/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on kysytty joka vuosi, osallistuuko lapsi kirkkoon vai tunnustuksettomaan juhlaan. Kysely lähtee kaikille riippumatta siitä käykö uskonnontunneilla vai ei. Näin Turussa.

Vierailija
7/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muslimioppilailla sama vapaus olla menemättä koraanikouluun? Jos ei, missä tasa-arvo?

Vierailija
8/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuskaan ei kirkoista perustanut. Kertoo että koululaiset rukoilevat mieluummin omassa hiljaisuudessaan mikä on hyvä. Kirkko ei osanne markkinoida itseään. Missä kirkon tiktok-kampanjat sun muut.

Lol, kuvittelet että nuoret vielä 2023 rukoilee? Se on ihan sama mitä tiktokkeja tehdään, ei ne muinaiset taikauskot siitä enää mitenkään todemmiksi tule. Nuoriso on nykyisin koulutettua ja fiksua, eikä enää noihin juttuihin usko. Ei Suomessa eikä muissakaan maissa. Uskonto on vanhusten hommaa ja 100 vuoden päästä niitä ei enää ole. 

Vierailija
9/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon fiksumpi ja hyödyllisempi tapa päättää kouluvuosi. 

Sinähän sitä et tiedä!  Yrität vain tuputtaa omia täysn perusteettomia höpinöitäsi.

Vierailija
10/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se "taikauskoon pakottaminen" näköjään lopu jos kirkon sijaan lapsille luennoi hesarin toimittaja X-D

Vierailija
11/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muslimioppilailla sama vapaus olla menemättä koraanikouluun? Jos ei, missä tasa-arvo?

Missä koulussa on koraanikoulu pakollinen? 

Vierailija
12/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiktok on synnin pesäke numero 1 Instagrammin kanssa.

Vierailija
13/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

"Lomapuheen suosio on kasvanut Herttoniemen yhteiskoulussa vuosi vuodelta ja perjantaina paikalla oli jo enemmistö koulun oppilaista kuuntelemassa Junkkarin puheenvuoroa.

Kotro toivookin, että Herttoniemen yhteiskoulun lomapuhe voisi toimia ideana myös muille kouluille, jotka pohtivat sitä, minkälaista toimintaa voisi tarjota oppilaille, jotka eivät halua kirkossa käydä."

Joo, pitää ehdottaa meidän kakaroiden koululle, hyvä idea. 

Joo, sopii varmaan teidän perheen vetelyksille.

Vierailija
14/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kevätkirkkoon. 

Vierailija
15/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes kuuluisi kirkkokuntin ellei niihin väkisin liitettäisi vauvana?

Varsinkin kun Kirkko on voimaton päiviräsäsiä ja timosoineja ja näiden peräpukamaisia vihapuhelahkolaisia vastaan.

Pidäs taas saastainen turpas kiinni, kun ei näytä olevan edes perusasiat mitenkään hallussa. Ainoa mitä jaksat jauhaa on vihapuhe ja oman tyhmyytesi julistus.

Vierailija
16/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi halutaan rippileirille?

Miksi halutaan kirkkohäät?

Uskonto on osa kulttuuriperintömme ja sivistynyt ihminen tunnistaa oman kulttuurinsa arvot, tavat ja symboliikan.

Vierailija
17/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kevätkirkkoon. 

Totta.   -   En tosin ole ennen tämmöisestä perinteestä edes kuullut, mutta mukavalta se tuntuu.

Vierailija
18/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauru uskovaisille kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Onneksi sinusta huokuu vakaa täysipäisyys ja hyvyys. Se antaa heti kuvan siitä, että ilman uskontoa ihmisen on hyvä olla.

Siunausta!

Vierailija
19/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauru uskovaisille kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Kun noin tyhmä olet, pidä turpas kiinni. Et ymmärrä edes perusasioita. Ihan oikeasti, kuvitteletko, että osaat esim ajatella rationaalisesti?  Et osaa, koska et osaa ajatella millään tavalla!   Olet häpeäksi ja vaivaksi Suomelle, perheellesi ja kaikille, kaikille...

Vierailija
20/93 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

moskeijaan vaan. heikot sortuvat vahvauskoisten tieltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan