Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset haluaa muuttaa niin nuorena pois kotoa kuin mahdollista

Vierailija
03.06.2023 |

Joskus ihmetellyt tätä.

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin lukion jälkeen ja kyllä se viimeinen vuosi oli jo aika kypsää. Oma tupa, oma lupa. Oma tytär lähti 18-vuotiaana kokeilemaan siipiään, kantoivat.

Vierailija
82/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä itsenäistymisessä on miehistä niin pelottavaa? Sekö, kun pitää itse tehdä ruuat ja ostaa vessapaperit? Vai kun kukaan ei tule siivoamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pah!

Tiedän yhden yli 31-vuotiaan naisen, joka asuu EDELLEEN vanhempiensa luona. M28

Yksi poikkeus on yhtä tyhjän kanssa.

Kyllä ne pitkälle aikuisiksi kotonaan asuvat ihmiset ovat tasapainoisempia ja myös muitakin kuin vanhempiaan kunnioittavampia. Vaimoni sisko esim. asuu edelleen perheineen vanhempiensa yhteydessä. Tekivät vain ison laajennuksen taloon.

Vierailija
84/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen vastaa kirjoitti:

Koska naisia toisin kuin poikia ei passata kotona. Muistan, että minullekin pidettiin (silitys sulkeisia) eli kerättiin mahdollisimman paljon silitettävää ja sitten komennettiin töihin, koska on pakko oppia. Veljeltä ei vastaavaa vaadittu ikinä ei edes imurointia!

Hmmm..mitä ne tuhansien ja tuhansien eurojen merkkivaatteet, laulut, puhelimet ym on nimeltään joita tytöt saa vanhemmiltaan. Jollei ole sitä mitä maalaisnaiset kutsuu pAsSaAmIseKsi.

En tiedä, mutta samat vanhemmat ostavat merkkituotteita kyllä pojallekin. Eli ei tytön kuulu joutua tekemään enemmän kotitöitä vain, koska sai vaatteita ja puhelimen, kun eipä se velikään vaatettamatta ja lankapuhelimen varassa ole.

Vierailija
85/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa elää vanhempiensa nurkissa?

Vierailija
86/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pah!

Tiedän yhden yli 31-vuotiaan naisen, joka asuu EDELLEEN vanhempiensa luona. M28

Yksi poikkeus on yhtä tyhjän kanssa.

Kyllä ne pitkälle aikuisiksi kotonaan asuvat ihmiset ovat tasapainoisempia ja myös muitakin kuin vanhempiaan kunnioittavampia. Vaimoni sisko esim. asuu edelleen perheineen vanhempiensa yhteydessä. Tekivät vain ison laajennuksen taloon.

Joo, opiskellaan siinä syrjäkylän ammattikoulussa alaa, joka ei kiinnosta eikä työllistä. Asuntona on se sama huone, missä muukin nuoruus meni. Eihän sitä nyt taloa mennä särkemään minkään laajennuksen takia, ennenkin pärjättiin ahtaammin.

Vierailija
87/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te keski-ikäiset akat luulette, että me nuoret miehet ei osata laittaa ruokaa tai siivota? :D :D xD

Imuroin päivittäin, koska pelitietokone ei tykkää pölystä. :D

Ja laitan itse ruokaa joka toinen päivä. :D

Ja en ole ainut mies, joka osaa. :D

Ketju täynnä miesvihaa. :D

Vierailija
88/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset. Mukamas opiskelevat. Oikeasti vain istuvat koneella ja haukkuvat miehiä netissä.

Vierailija
89/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin kiristyivät vanhempien kanssa välit sietämättömiksi n. 18-19-vuotiaana. Koin, että oma tupa, oma lupa oli paras ratkaisu, ja muutto opiskelupaikkakunnalle myös vähensi unenpuutteesta johtuvaa ärtymystä, koska matkohin ei mennyt kolmea tuntia päivässä. Sain töitäkin, joihin pystyin uudesta kodista kulkemaan omalla pyörällä. Olin suhteellisen helppo nuori aikuinen, en käyttänyt alkoholia ja ten hommani tunnollisesti, mutta silti päivien viettäminen yksin vanhempien keskellä ja kaikkien menemisien selittäminen vanhemmille ja kaiken tekeminen vanhempien pillin mukaan jurppi.

Vierailija
90/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta halusin huolehtia vain itsestäni ja omasta taloudestani, en useista nuoremmista sisaruksistani ja usean hengen taloudesta, jotka ylittivät vanhempieni jaksamisen mutta joiden hoitamiseksi eivät hakeneet apua.

Tiesin, että sisaruksillani oli edessä karu herätys sen jälkeen, kun muutin pois, mutta minunkin jaksamisellani oli rajansa.

Vierailija
91/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te keski-ikäiset akat luulette, että me nuoret miehet ei osata laittaa ruokaa tai siivota? :D :D xD

Minne ne teidän taidot ja viitsiminen häviää, jos satutte pariutumaan?

Sinkuilla ei ole kotitöitä, ne on pikku puuhaa ja ajankulua.

Vierailija
92/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset. Mukamas opiskelevat. Oikeasti vain istuvat koneella ja haukkuvat miehiä netissä.

Miehet ne koneella istuu ja odottavat, että äiti tuo sapuskaa.

Vierailija
93/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin kotoa 15-vuotiaana, koska oli pakko, kun lukio 100 km:n päässä. 

Nykyään olisin ollut vaarallisempaa, kasarilla normaalia ja kaikki meni hyvin

Vierailija
94/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisetpas.

Vierailija
95/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin heti lukion jälkeen ihan siksi, että koin tarvetta itsenäistyä ja päästä rakentamaan omannäköistä elämää. Kotikaupungissani ei ollut sellaista koulua mihin olisin halunnut ja vaikka olisikin ollut, olisin silti lähtenyt muualle, koska olin ihan hiton kyllästynyt niihin samoihin paikkoihin ja samoihin ärsyttäviin naamoihin. Lähdin heti monen sadan kilometrin päähän ja se tuntui vain hyvältä.

Olen puolestani aina ihmetellyt ihmisiä, jotka asuvat tosi pitkään vanhempiensa nurkissa tai edes samoilla seuduilla pitkälle aikuisuuteen, jopa läpi elämän.

Eli halusit leikkiä kotia.

Leikitkö sinä kotia, kun asut/asuit yksin? Vai asutko vielä vanhempiesi nurkissa? Tai muutitko suoraan äidin helmoista puolison helmoihin?

Kyllä sitä yksinasuessa ihan aikuisten oikeesti on kotona, ei se mitään leikkiä ole

Vierailija
96/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin heti lukion jälkeen ihan siksi, että koin tarvetta itsenäistyä ja päästä rakentamaan omannäköistä elämää. Kotikaupungissani ei ollut sellaista koulua mihin olisin halunnut ja vaikka olisikin ollut, olisin silti lähtenyt muualle, koska olin ihan hiton kyllästynyt niihin samoihin paikkoihin ja samoihin ärsyttäviin naamoihin. Lähdin heti monen sadan kilometrin päähän ja se tuntui vain hyvältä.

Olen puolestani aina ihmetellyt ihmisiä, jotka asuvat tosi pitkään vanhempiensa nurkissa tai edes samoilla seuduilla pitkälle aikuisuuteen, jopa läpi elämän.

Mä en kyllä koe että halu muuttaa opintojen perässä omaan kotiin, jossa voi elää itselle mielekkäällä tavalla, tarkoittaisi että haluaa "leikkiä kotia". 

Miten muuten se sitten on olevinaan kun se tehdään liian varhain ja lähes köyhyyden partaalla verrattuna kotioloihin?

Mitä sitä muuta 18-19v tekee, kun lähtee opiskelemaan tai menee töihin? Ei se todellakaan ole mitenkään itsestäänselvää, että kumpaakaan voi kotipaikkakunnalla tehdä.

Vierailija
97/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo minulla on sellainen täällä. Heitän pihalle heti kun voin.

Vierailija
98/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä naiset peittävät vain omaa osaamattomuuttaan tuollaisella.

Vierailija
99/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikitkö sinä kotia, kun asut/asuit yksin? Vai asutko vielä vanhempiesi nurkissa? Tai muutitko suoraan äidin helmoista puolison helmoihin?

Kyllä sitä yksinasuessa ihan aikuisten oikeesti on kotona, ei se mitään leikkiä ole

Ei se tiedä mitään, kun se ei ole ikinä asunut yksin.

Vierailija
100/127 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedetään kun moni meistä on useamman aikuisen miehen äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi