Miksi naiset haluaa muuttaa niin nuorena pois kotoa kuin mahdollista
Kommentit (127)
Mielestäni normaali ihminen alkaa jo irtautua vanhemmista ja haaveilla omasta elämästä viimeistään 16 vuotiaana, vaikkei heti muuttaisikaan pois. Muutin itse 19-vuotiaana mutta olin suunnitellut muuttoa jo 14-vuotiaasta asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muutin heti lukion jälkeen ihan siksi, että koin tarvetta itsenäistyä ja päästä rakentamaan omannäköistä elämää. Kotikaupungissani ei ollut sellaista koulua mihin olisin halunnut ja vaikka olisikin ollut, olisin silti lähtenyt muualle, koska olin ihan hiton kyllästynyt niihin samoihin paikkoihin ja samoihin ärsyttäviin naamoihin. Lähdin heti monen sadan kilometrin päähän ja se tuntui vain hyvältä.
Olen puolestani aina ihmetellyt ihmisiä, jotka asuvat tosi pitkään vanhempiensa nurkissa tai edes samoilla seuduilla pitkälle aikuisuuteen, jopa läpi elämän.
Eli halusit leikkiä kotia.
Mä en kyllä koe että halu muuttaa opintojen perässä omaan kotiin, jossa voi elää itselle mielekkäällä tavalla, tarkoittaisi että haluaa "leikkiä kotia".
Miten muuten se sitten on olevinaan kun se tehdään liian varhain ja lähes köyhyyden partaalla verrattuna kotioloihin?
Ehkä sillä tavalla yritetään rakentaa sitä omaa elämää ja tulevaisuutta? Päästä jollakin tavalla elämässä eteenpäin. En ole hetkeäkään katunut että lähdin. Ehkä pahin asia mitä voisin kuvitella olisi se, että olisin edelleen elämässäni siinä samassa paikassa kuin ennen lähtöäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ilmiö kuin viimeistään keski-iässä avioeron toteuttaminen. Naiset eivät pidä tai kykene pitkiin intensiivisiin ihmissuhteisiin. Poikkeus ovat omat lapset.
Villit vuodet on naisten geeneissä.
Märinä, valittaminen ja vetelyys on mieten geeneissä.
Minä ainakin muutin siksi että minulla oli eri säännöt kuin veljellä. Veli sai mennä ja tulla miten tykkäsi, ei tarvinut auttaa kotitöissä. Minulla taas oli kotiintuloaika, koska tytöt ovat vaarassa ulkona, ja omat kotityöt jotka minun odotettiin tekevän. Olemme saman ikäisiä. Kuulemma pojat on poikia, siksi näin 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kaksi naista ei mahdu saman katon alle asumaan
Tämä. Niin kauan onnistuu kun toinen on tyttö.
Paritteluko emää häiritsee vai sisustaminen?
MINÄ SISUSTAN LAPSENI HUONEEN KUN ON MINUN MAKSAMA KOTI!
Paritella voi sitten kun muuttaa pois mutta ei minun maksamassa kodissa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ilmiö kuin viimeistään keski-iässä avioeron toteuttaminen. Naiset eivät pidä tai kykene pitkiin intensiivisiin ihmissuhteisiin. Poikkeus ovat omat lapset.
Täti tutustuu vaikka niihin Vastaamon vuotodokumentteihin ja kirjoittaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samalla tavalla villit vuodet miesten geeneissä, miksi se olisi naisella eri asia? Monet miehet vielä pettää vaimojaan käymällä huorissa, todella suoraselkäistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin muutin siksi että minulla oli eri säännöt kuin veljellä. Veli sai mennä ja tulla miten tykkäsi, ei tarvinut auttaa kotitöissä. Minulla taas oli kotiintuloaika, koska tytöt ovat vaarassa ulkona, ja omat kotityöt jotka minun odotettiin tekevän. Olemme saman ikäisiä. Kuulemma pojat on poikia, siksi näin 😊
Unohdetaan nyt jo se 1960-luku!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täti tutustuu vaikka niihin Vastaamon vuotodokumentteihin ja kirjoittaa sitten.
Te miehet pilaatte kaikkien elämän. Käykää joskus itse terapiassa älkääkä ongelmianne juomalla. Juoppous on iso ongelma Suomessa.
Pah!
Tiedän yhden yli 31-vuotiaan naisen, joka asuu EDELLEEN vanhempiensa luona. M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista on ollut vielä 90-luvullakin, voin kokemuksesta sanoa.
Onpas tämä lauantai-iltapäivä täynnä vanhojenpiikojen happamuutta ja katkeruutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista on ollut vielä 90-luvullakin, voin kokemuksesta sanoa.
Ihan tiedoksi että siitä on 33 vuotta. Ja markat ei enää käy maksuvälineeksi.
Ihana vapaus ja oma rauha. Muutin lukion jälkeen, mutta olisin voinut muuttaa vaikka jo yläasteen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Pah!
Tiedän yhden yli 31-vuotiaan naisen, joka asuu EDELLEEN vanhempiensa luona. M28
Yksi poikkeus on yhtä tyhjän kanssa.
Olen mies ja rakastin vanhempieni heidän kuolemaansa saakka. Kyllä teille katkerilla akoilla Piola on sitten vaikeaa. itse vetäisin sijassanne jo ranteet auki. Kun teillä vielä on ne turvonneet nilkatkin.
Mä lähdin kasarilla kouluun toiseen kaupunkiin 16vuotiaana vaikka sama linja olisi ollut omassakin kaupungissa. Koin vaan sen mahdollisuudeksi itsenäistymiseen. Kovin vahvasti haaveilin ja toteutin.
Oma tytär olisi ollut jo 12 vuotiaana valmis omaan kotiinsa, mutta muutti sitten 18 vuotiaana.. lukio kesken, mutta niin vaan oli tarve lähteä ja itsenäistyä.
Kai siinä on jotain, "mä osaan jo"- tempperamenttia, jota pitää päästä testaamaan käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muutin heti lukion jälkeen ihan siksi, että koin tarvetta itsenäistyä ja päästä rakentamaan omannäköistä elämää. Kotikaupungissani ei ollut sellaista koulua mihin olisin halunnut ja vaikka olisikin ollut, olisin silti lähtenyt muualle, koska olin ihan hiton kyllästynyt niihin samoihin paikkoihin ja samoihin ärsyttäviin naamoihin. Lähdin heti monen sadan kilometrin päähän ja se tuntui vain hyvältä.
Olen puolestani aina ihmetellyt ihmisiä, jotka asuvat tosi pitkään vanhempiensa nurkissa tai edes samoilla seuduilla pitkälle aikuisuuteen, jopa läpi elämän.
No ei minulla tuollaiseen varaa ollut, vaan jouduin asumaan 20v asti väkivaltaisten mielenterveysongelmaisten kanssa.
Ei mullakaan varsinaisesti varaa ollut mutta lähdin silti. Mulla on aina ollut vahva luotto siihen että aina mä jollakin tavalla pärjään.
No itse olisin ainakin palellut pakkasessa.
Koska äitini vihaa tyttölapsia, oli kotona ikävä tunnelma.