Lupasin tulla kertomaan miten minulla kävi.
Eli olen se yökkö joka joutui soittamaan itselleen ampulanssin.
Eipä mulle sitten hyvin käynyt. Syy vatsakipuihin oli se kierukka (jota joku silloin jo veikkasikin) Kierukka oli laitettu minelle aivan väärin. Päivystys lääkäri ei voinut uskoa silmiään kun näki miten ja mihin se oli laitettu.
Kierukka oli tehnyt todella pahaa jälkeä tuolla alavatsassa.. Siitä syystä oli tullut vielä tulehdus, jonka takia toinen munasarjani oli tuhoutunut ja se jouduttiin poistamaan.
Minulla oli kyllä alkavia komplikaatio oireita, mutta kun minulle sanottiin, että tiputtelu on normaalia vaikka kestäisi monta kuukautta. Ja minulla oli tiputtelua ollut kierukan laittopäivästä asti.
Vatsaan vihlosi silloin tällöin, joskus oikein kovinkin, mutta lääkäri sanoi kuukausi sitten kun soitin ja kysyin, että on ihan normaalia. Oli lämpöilyä, mutta pistin sen flunssan piikkiin. Luulin että kaikki on kunnossa...
Olo on kuin katujyrän alle jäänyt. Loppuvuosi sairaslomaa ja loppu elämä ilman toista munasarjaa:(
Onneksi sain hyvät kipulääkket ja antibiootti on jo alkanut vaikuttaa.
Kommentit (13)
Minullekin laitettiin kierukka väärin ja asiaa vielä vähäteltiin. Enää en sellaista laitetta sisääni huolisi.
ihan samanlaisia oireita, mutta joka paikassa sanottiin, että se on ihan normaalia. Hirveät kivut ja verenvuoto - normaalia?
Onneksi ei noin kohtalokkaasti käynyt kuin sulle! Muistathan kertoa tämän tarinan myös kierukan asentaneelle lääkärille ja pomollesi.
Periaatteessa olen kyllä vihainen pomolleni kun ei antanut lupaa lähteä. Mutta minkäs hän kuitenkaan asialle voi, jollei saa ketään muuta työntekijää kiinni ja itse on toisissa työtehtäviisä eikä voi sieltä lähteä.
Vanhukset olivat sitten ollut parisen tuntia yksin. Laitos apulaisen oli sitten kiinni saanut ja hän saapui paikalle. Tilanne oli äärimäisen poikkeuksellinen ei missään nimessä normaali oloissa laitosapulaista hälytetä paikalle. Suuri kiitos hänelle, että suostui tulemaan.
Mutta jos minä olisin odottanut vielä tuon pari tuntia, niin tilanne olisi kyllä minun kohdaltani varmasti päättynyt surullisemmin kuin nyt.
ap
Kauhea juttu... Oliko inhottava pomosi yhtään pahoillaan asiasta?
Tee potilasvahinkoilmoitus ja vaadi korvauksia. Tee myös kantelu lääninhallitukseen.
henkilö joka laittoi kierukan?
Onko häntä jo informoitu siitä, että ei osaa niitä laittaa?
Tai ainakaan minä en ole. Siitä päivystys lääkäristä, tai muista minua hoitaneista lääkäreistä, en tiedä ovatko ilmoittaneet.
Mutta kyllä minä tästä jonkinlaisen jutun aijon tehdä. Minusta tuollainen lääkäri, joka selvästi ei osaa hommaansa, ei saisi kierukoihin edes koskea!!!
ap
Tuollaista mokaa ei saa antaa " anteeksi" ihan tuosta noin vain!!!!!!!!!!!!!!!! Kaikkea hyvää sinulle.
Minä ja moni muukin olemme kaipailleet tietoa, mikä vatsakipujen syynä oli. Tsemppiä ja toivottavasti paranet pian!
Toivottavasti kerrot tämän myös sille m******le eaimiehellesi ja myös luottamusmiehelle!