Vaimo, Pyhimys ulospäin, paholainen sisällä
Tajusin juuri, kun kävin naapurissa. Naapurin rouva kehui vaimoani, kun minun vaimo on kyllä paras kaikista. Vaimoani kehutaan miten kiva ja sydämellinen hän on.
Minun itsetunnon hän on tuhonnut täysin. Hän on kaikille muille hyvä, mutta minä saan nauttia vaan vaimoni kaikista huonoista puolista ja kaikki muut saavat nauttia vaimon parhaista puolista ja kaikki ikävät tunteensa hän kaataa minun päälleni. Samanlainen kuin hänen isänsä. Kukaan ei tiedä mitä he ovat kokeneet perheen sisällä. Tajusin, vasta nyt, että vaimo on läytökseltääm ihan samanlainen kuin isänsä, jota ihaillaan supliikkina seuramiehenä.
Pariterapiassa hän sanoi, että kun töissä pitää olla niin kiltti ja noudattaa ja kuunnella asiakkaita niin kotona ei ole enää jaksanut. aviomiehelle on voinut kaataa kaikki, kun sillä on niin hyvä itsetunto.
No joo, olen kyllä ottanut vastaan ja pyydellyt jopa anteeksi, että suutun. Nyt tajuan olleeni vaan vaimon tunteiden kaatopaikka.
Jos väitän riidoissa vastaan ne vaan olisi eskaloituneet isommiksi. Anteeksipyytämällä vaimo on aina rauhoittunut.
Kelaan meidän elämäämme ja tajuan, että häämatka on meidän ainut yhteinen menomme. Tästä on aikaa 19 vuotta. Muuten hän on halunnut mennä kavereiden kanssa. Mä halusin mennä naimisiin naisen kanssa, jonka kanssa tehdä yhdessä asioita. Olen saanut vaan sen kaiken p*skan. Ymmärrän, että tuli lapsia ja muuta, mutta se meidän yhdessä olo ei ollut vaimon prioriteetti.
Onko muilla tämmöstä ja paraneeko tilanne vaihtamalla. Onko olemassa naisia, jotka ottavat miehensä huomioon? Olemme olleet parisuhteessa 28 vuotta, eikä mulla ole kokemusta muista parisuhteista, minkälainen on hyvä tai edes normaali parisuhde. Olen ollut joustava ja ystävällinen. Nyt vaan rajani tuli vastaan.
Kommentit (74)
OLetko passiivisaggressiivinen? Siitä voi parantua?
MItä lapsillenne kuuluu, lienevät aikuisia?
Vierailija kirjoitti:
"minkälainen on hyvä tai edes normaali parisuhde."
sellainen, jossa molemmille tulee tunne siitä, että on tullut kuulluksi, tunne siitä, että on rakastettu, tunne siitä, että on välitetty, tunne siitä, että on kaivattu ja tunne siitä, että on turvallista vaikka riidellä tuon toisen kanssa. Eikä se seksuaalinen intohimokaan ole pahitteeksi.
Olin kanssa just tulossa vastaamaan tuohon kysymykseen.
Samaa mieltä kanssasi.
Myöskään hyvässä suhteessa ei tarvitse miettiä onko tämä suhde nyt kunnossa ja onko toisen käytös ja toiminta normaalia. Jos joutuu miettimään usein että onko se ja se asia normaalia parisuhteessa tai toisen käytöksessä niin vastaus on 99.9% varmuudella että ei ole normaalia.
Parisuhteessa pitäisi saada olla oma itsensä.
"Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan..."
Vierailija kirjoitti:
Mistä asiasta ap:n vaimo valehteli?
Tässä yksi esimerkki valehtelusta. Vaimo oli tyttöjen viikonloppureissussa. Seksielämä vaihtui kuolleesta täysin estottomaan. Ei kiinnostanut voiko joku lapsista kuulla tai nähdä. Kertoi sitten vähän mitä olivat viikonloppuna tehneet. Kertoi myös että heidän mökilleen oli tullut joku nuorten miesten porukkaa. Hän oli jutellut jonkun nuoren miehen kanssa hänen vaimostaan ja lapsistaan. Oli tosi mukava ja fiksu nuorimies.
Estotonta seksiä riitti kahden kolmen viikon ajan. Koska seksielämä muuttui niin paljon, sitä ei voi olla huomaamatta. Sama kuin puoliso lähtisi reissun vanhalla autolla ja palaa uudella. Seuraavana viikonloppuna vaimo kehuu minun vartaloa "on kuin nuoren miehen vartalo". (En sano mitään, mutta en voi olla ajattelette yhteyttä tyttöjen viikonloppureissun) Vaimolta kun en yleensä kehuja ei saa. Myöhemmin kävelylenkillä vaimo kehuu minun hyvää sileää ihoa, miten on melkein karvaton.
Menetän seuraavien vuosien aikana luottamuksen vaimoon hänen oudon käytöksen takia. Haluan rakentaa luottamusta vaimoon ja sanon, että ei saa valehdella, vaikka se totuus loukkaisi minua. Kysyn tästä vanhasta tapahtumasta. Vaimo väittää, että olivat yksin mökillä. Sanon, että on valhe. Vaimo väittää ettei voi muistaa niin vanhoja asioita (3v). Pyydän, että muistelee, jos haluaa rakentaa luottamusta. Vaimo vastaa, joo nyt muistan, oli joitakin, mutta en jutellut kenenkään kanssa. Sanon, että toinen valhe, että aikaisemmin kerroit, että olit jutellut jonkun kanssa. Nyt vaimo vastaa, että oli pöydän päässä joitakin, mutta ei jutellut kenenkään kanssa. Kuuntelin, kun muut puhuivat. Sanon, että kyllä kerroit aikaisemmin jutelleesi minulle nuoren miehen kanssa hänen vaimostaan lapsistaan. Sitten vaimo sanoo, että joo siellä oli paljon miehiä ehkä kaksi eri porukkaa en tiedä olivatko samaa, toiset oli paljussa osan tyttöjen kanssa ja mä juttelin yhden tosi nuoren miehen kanssa. Hän kertoi vaimostaan ja lapsistaan. Oli niin vähäpätöinen tyyppi, ettei jäänyt mieleen.
Tajuan, että laitoin osittain vastauksen itse hänen suuhunsa, harmittaa. Jotenkin uskoin nyt aluksi, mutta sitten myöhemmin tajuan että sanoi vaan mitä mä olin sanonut ja piti valehdella monta kertaa, jos oli vain jutellut. Ja että melkoinen kiima kuitenkin tuli vaikka oli niin vähäpätöinen mies muka.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa aloituksessa ei tullut mitään konkreettista, mitä vaimosi on tehnyt. Kerrot, että pyydät anteeksi, niin vaimo leppyy. Mitä tarkalleen ottaen pyydät anteeksi? Onko vaimo tyytyväinen sinuun puolisona?
Palstavastaajat uskovat ap: n kertomuksen olevan aukoton kuvaus tosiasioista, vaikka se on ap:n kokemus
Eihän tällaisessa asiassa millään muulla ole merkitystä kuin ap:n kokemuksella. Mitkään faktat eivät muuta sitä kokemusta
Alkoi naurattaa toi otsikko...
Tuli mieleen että ulkoapäin näyttää siltä räppäriltä ja sisältäpäin punaiselta pirulta.
Varmaan vaikea kiihottua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä asiasta ap:n vaimo valehteli?
Tässä yksi esimerkki valehtelusta. Vaimo oli tyttöjen viikonloppureissussa. Seksielämä vaihtui kuolleesta täysin estottomaan. Ei kiinnostanut voiko joku lapsista kuulla tai nähdä. Kertoi sitten vähän mitä olivat viikonloppuna tehneet. Kertoi myös että heidän mökilleen oli tullut joku nuorten miesten porukkaa. Hän oli jutellut jonkun nuoren miehen kanssa hänen vaimostaan ja lapsistaan. Oli tosi mukava ja fiksu nuorimies.
Estotonta seksiä riitti kahden kolmen viikon ajan. Koska seksielämä muuttui niin paljon, sitä ei voi olla huomaamatta. Sama kuin puoliso lähtisi reissun vanhalla autolla ja palaa uudella. Seuraavana viikonloppuna vaimo kehuu minun vartaloa "on kuin nuoren miehen vartalo". (En sano mitään, mutta en voi olla ajattelette yhteyttä tyttöjen viikonloppureissun) Vaimolta kun en yleensä kehuja ei saa. Myöhemmin kävelylenkillä vaimo kehuu minun hyvää sileää ihoa, miten on melkein karvaton.Menetän seuraavien vuosien aikana luottamuksen vaimoon hänen oudon käytöksen takia. Haluan rakentaa luottamusta vaimoon ja sanon, että ei saa valehdella, vaikka se totuus loukkaisi minua. Kysyn tästä vanhasta tapahtumasta. Vaimo väittää, että olivat yksin mökillä. Sanon, että on valhe. Vaimo väittää ettei voi muistaa niin vanhoja asioita (3v). Pyydän, että muistelee, jos haluaa rakentaa luottamusta. Vaimo vastaa, joo nyt muistan, oli joitakin, mutta en jutellut kenenkään kanssa. Sanon, että toinen valhe, että aikaisemmin kerroit, että olit jutellut jonkun kanssa. Nyt vaimo vastaa, että oli pöydän päässä joitakin, mutta ei jutellut kenenkään kanssa. Kuuntelin, kun muut puhuivat. Sanon, että kyllä kerroit aikaisemmin jutelleesi minulle nuoren miehen kanssa hänen vaimostaan lapsistaan. Sitten vaimo sanoo, että joo siellä oli paljon miehiä ehkä kaksi eri porukkaa en tiedä olivatko samaa, toiset oli paljussa osan tyttöjen kanssa ja mä juttelin yhden tosi nuoren miehen kanssa. Hän kertoi vaimostaan ja lapsistaan. Oli niin vähäpätöinen tyyppi, ettei jäänyt mieleen.
Tajuan, että laitoin osittain vastauksen itse hänen suuhunsa, harmittaa. Jotenkin uskoin nyt aluksi, mutta sitten myöhemmin tajuan että sanoi vaan mitä mä olin sanonut ja piti valehdella monta kertaa, jos oli vain jutellut. Ja että melkoinen kiima kuitenkin tuli vaikka oli niin vähäpätöinen mies muka.
Lopeta nysvääminen ja laita akka kuriin.
Jos olisin Ap, iskisin sotavasaralla pettävän vaimon kappaleiksi, ja sitten menisin h u o r i i n.
Minussa on rohkeutta tehdä tuollainen, mutta ap yhä vaan nössöilee. Milloin tuo mies kerää itsensä?
Tuli uusi flashback tuota kirjoittaessa. Tapahtuma oli reilu vuotta aikaisemmin. Työmatka kaukana toisessä kaupungissa jossa joi pään täyteen, soitti sammaltaen 22, että menee pian nukkumaan. Vaimo kontrolloi minunkin juomista, ettei minusta tulisi alkoholistia niinkuin isästään. Sitten itse juo perheet, kun minun kanssa juo vain harvoin siiderin tai kaksi.
Vaimo palasi tuolta reissulta ja tokaisi, ettei jutellut kenenkään miehen kanssa. Oli niin outo yksittäinen palaute reissusta, että jäi mieleen.
Nythän tossa on kaksi samanlaista vastausta, en jutellut kenenkään miehen kanssa.
Kun menetin vaimoon luottamuksen, löysin sen jälkeen viime vuonna hänen vanhasta puhelimestaan play kaupasta merkinnän, että siellä on ollut tinder. Senkin vaimo kiistää eikä ymmärrä miten puhelimessa on muka voinut olla sellainen kun on niin huono kaikkien puhelinten kanssa.
Siksi alkaa tuntua, että "maailman ihanin ihminen" pettää minua melkein joka reissulla. Nainen, jonka puolesta olin valmis hakemaan vaikka kuun taivaalta. Olen ollut niin sinisilmäinen. Minä en vieläkään oikein usko voiko tämä olla totta. Se kylmyys mitä kohtasin, hänestä näinä aikoina, tukee vaan noita vaimon selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin Ap, iskisin sotavasaralla pettävän vaimon kappaleiksi, ja sitten menisin h u o r i i n.
Minussa on rohkeutta tehdä tuollainen, mutta ap yhä vaan nössöilee. Milloin tuo mies kerää itsensä?
Koska hänen kohtelunsa murensi minun itsetuntoni täysin. Käyn nyt itse läpi näitä asioita ja yritän koota itseni. Tajuan asioita yhä enemmän nyt ja ne lyövät minua maahan, kun tajuan joka päivä enemmän, mitä valhetta tämä minun parisuhde on ollut. Silti jokin osa minussa silti toivoo, ettei tämä olisi totta ja että kaikki olisi vain pahaa unta.
Mun kaltoin kohtelu alkoi, kun laitoin hänelle vastaan riidoissa, riidoissa joissa ei ollut järkeä ja niitä vaimon vaatimuksia oli mahdoton toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minussa on rohkeutta tehdä tuollainen, mutta ap yhä vaan nössöilee. Milloin tuo mies kerää itsensä?Koska hänen kohtelunsa murensi minun itsetuntoni täysin. Käyn nyt itse läpi näitä asioita ja yritän koota itseni. Tajuan asioita yhä enemmän nyt ja ne lyövät minua maahan, kun tajuan joka päivä enemmän, mitä valhetta tämä minun parisuhde on ollut. Silti jokin osa minussa silti toivoo, ettei tämä olisi totta ja että kaikki olisi vain pahaa unta.
Mun kaltoin kohtelu alkoi, kun laitoin hänelle vastaan riidoissa, riidoissa joissa ei ollut järkeä ja niitä vaimon vaatimuksia oli mahdoton toteuttaa.
No nähtävästi sun pitää hakata päätäsi siihen karjalan mäntyyn siihen asti kun ei enää tarvitse. Olet joka tapauksessa aikuinen mies ja vastaat itse omasta toiminnastasi ja tunne-elämästäsi, vaikka koitat niitä ulkoistaa muiden kannettavaksi ja ratkaistavaksi. Saat roikkua ja kitua vaikka loppuelämäsi vaimosi valheiden liekassa, kukaan ei sinua siitä tule pelastamaan, jos et itse siitä tajua lähteä. Hakeuduppa jonkun ammattilaisen puheille, niin pääset purkamaan tuntojasi asiantuntijan avustuksella ja saat ehkä voimaa irrottautua liitostasi johonkin parempaan. Tuo vatvominen esim tällä palstalla tuskin paljon tilannettasi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minussa on rohkeutta tehdä tuollainen, mutta ap yhä vaan nössöilee. Milloin tuo mies kerää itsensä?Koska hänen kohtelunsa murensi minun itsetuntoni täysin. Käyn nyt itse läpi näitä asioita ja yritän koota itseni. Tajuan asioita yhä enemmän nyt ja ne lyövät minua maahan, kun tajuan joka päivä enemmän, mitä valhetta tämä minun parisuhde on ollut. Silti jokin osa minussa silti toivoo, ettei tämä olisi totta ja että kaikki olisi vain pahaa unta.
Mun kaltoin kohtelu alkoi, kun laitoin hänelle vastaan riidoissa, riidoissa joissa ei ollut järkeä ja niitä vaimon vaatimuksia oli mahdoton toteuttaa.No nähtävästi sun pitää hakata päätäsi siihen karjalan mäntyyn siihen asti kun ei enää tarvitse. Olet joka tapauksessa aikuinen mies ja vastaat itse omasta toiminnastasi ja tunne-elämästäsi, vaikka koitat niitä ulkoistaa muiden kannettavaksi ja ratkaistavaksi. Saat roikkua ja kitua vaikka loppuelämäsi vaimosi valheiden liekassa, kukaan ei sinua siitä tule pelastamaan, jos et itse siitä tajua lähteä. Hakeuduppa jonkun ammattilaisen puheille, niin pääset purkamaan tuntojasi asiantuntijan avustuksella ja saat ehkä voimaa irrottautua liitostasi johonkin parempaan. Tuo vatvominen esim tällä palstalla tuskin paljon tilannettasi muuttaa.
Se miksi olen sekaisin näissä asioissa on se että ammattilaiset menevät vaimon puolelle.
Ammattilainen on samaa mieltä vaimoni kanssa, Tinder on ihmeellisesti päätynyt vaimon puhelimeen. Mitään pettämistä ei ole tapahtunut. Vaimo voi saunoa vieraan miehen kanssa ja juoda perseet. Vaimo ei kuitenkaan halua viettää yhteistä aikaa kanssani. Vaimo voi paljuilla ja ryypätä vieraiden miesten kanssa. Tässä ei ole mitään väärää ja vaimokin vakuuttaa korkeaa moraaliaan. Silti ei hyväksy, että minä käyttäytyisin samalla tavalla kuin vaimoni. Eikä hyväksy, että isänsä teki samoin hänen äidilleen.
Ammattilaiset ovat varmaan oikeassa. Olen turhaan pahoittanut mieleni, miten ihmeessä voin olla mustasukkainen? Tommonen on kuulemma tosi mustasukkaista, kun epäilet vaimoa pettämisestä ja tutkit vaimon puhelinta siellä on Tinder.
Kuuntelee vaimoasi, miten huolestunut hän on sinun tilanteestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaltoin kohtelu alkoi, kun laitoin hänelle vastaan riidoissa, riidoissa joissa ei ollut järkeä ja niitä vaimon vaatimuksia oli mahdoton toteuttaa.No nähtävästi sun pitää hakata päätäsi siihen karjalan mäntyyn siihen asti kun ei enää tarvitse. Olet joka tapauksessa aikuinen mies ja vastaat itse omasta toiminnastasi ja tunne-elämästäsi, vaikka koitat niitä ulkoistaa muiden kannettavaksi ja ratkaistavaksi. Saat roikkua ja kitua vaikka loppuelämäsi vaimosi valheiden liekassa, kukaan ei sinua siitä tule pelastamaan, jos et itse siitä tajua lähteä. Hakeuduppa jonkun ammattilaisen puheille, niin pääset purkamaan tuntojasi asiantuntijan avustuksella ja saat ehkä voimaa irrottautua liitostasi johonkin parempaan. Tuo vatvominen esim tällä palstalla tuskin paljon tilannettasi muuttaa.
Se miksi olen sekaisin näissä asioissa on se että ammattilaiset menevät vaimon puolelle.
Ammattilainen on samaa mieltä vaimoni kanssa, Tinder on ihmeellisesti päätynyt vaimon puhelimeen. Mitään pettämistä ei ole tapahtunut. Vaimo voi saunoa vieraan miehen kanssa ja juoda perseet. Vaimo ei kuitenkaan halua viettää yhteistä aikaa kanssani. Vaimo voi paljuilla ja ryypätä vieraiden miesten kanssa. Tässä ei ole mitään väärää ja vaimokin vakuuttaa korkeaa moraaliaan. Silti ei hyväksy, että minä käyttäytyisin samalla tavalla kuin vaimoni. Eikä hyväksy, että isänsä teki samoin hänen äidilleen.Ammattilaiset ovat varmaan oikeassa. Olen turhaan pahoittanut mieleni, miten ihmeessä voin olla mustasukkainen? Tommonen on kuulemma tosi mustasukkaista, kun epäilet vaimoa pettämisestä ja tutkit vaimon puhelinta siellä on Tinder.
Kuuntelee vaimoasi, miten huolestunut hän on sinun tilanteestasi.
No otappa silmä käteen ja katso itseäsi. Et ole liitossasi onnellinen ja tyytyväinen, ihan sama mistä syystä. Joku muutos on tultava. Taidat olla niin heiveröisessä tilassa sillai henkiseltä kantilta, että hyvä olisi jutella jonkun kanssa. Voi kai sinne juttelemaan hakeutua ilman vaimoasikin? Vai uskallatko tehdä enää mitän ilman vaimon lupaa? Aikamoiseen rakoon olet ajautunut. Olet ihan orja, ilman omaa tahtoa. Sun pitäis kyllä vähitellen kasvattaa selkäranka takaisin.
Narsisti voi vaikkapa väkivallalla uhkaamalla kyllä pitää uhrinsa otteessaan, ja alaikäisillä lapsilla ei ole mahdollisuutta useinkaan lähteä pois väkivaltaisen narsistin perheestä.
Ja tietysti narsistin mielestä vika on aina muissa, ei koskaan narsistissa itsessään.