Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo, Pyhimys ulospäin, paholainen sisällä

Vierailija
03.06.2023 |

Tajusin juuri, kun kävin naapurissa. Naapurin rouva kehui vaimoani, kun minun vaimo on kyllä paras kaikista. Vaimoani kehutaan miten kiva ja sydämellinen hän on.
Minun itsetunnon hän on tuhonnut täysin. Hän on kaikille muille hyvä, mutta minä saan nauttia vaan vaimoni kaikista huonoista puolista ja kaikki muut saavat nauttia vaimon parhaista puolista ja kaikki ikävät tunteensa hän kaataa minun päälleni. Samanlainen kuin hänen isänsä. Kukaan ei tiedä mitä he ovat kokeneet perheen sisällä. Tajusin, vasta nyt, että vaimo on läytökseltääm ihan samanlainen kuin isänsä, jota ihaillaan supliikkina seuramiehenä.

Pariterapiassa hän sanoi, että kun töissä pitää olla niin kiltti ja noudattaa ja kuunnella asiakkaita niin kotona ei ole enää jaksanut. aviomiehelle on voinut kaataa kaikki, kun sillä on niin hyvä itsetunto.
No joo, olen kyllä ottanut vastaan ja pyydellyt jopa anteeksi, että suutun. Nyt tajuan olleeni vaan vaimon tunteiden kaatopaikka.

Jos väitän riidoissa vastaan ne vaan olisi eskaloituneet isommiksi. Anteeksipyytämällä vaimo on aina rauhoittunut.

Kelaan meidän elämäämme ja tajuan, että häämatka on meidän ainut yhteinen menomme. Tästä on aikaa 19 vuotta. Muuten hän on halunnut mennä kavereiden kanssa. Mä halusin mennä naimisiin naisen kanssa, jonka kanssa tehdä yhdessä asioita. Olen saanut vaan sen kaiken p*skan. Ymmärrän, että tuli lapsia ja muuta, mutta se meidän yhdessä olo ei ollut vaimon prioriteetti.

Onko muilla tämmöstä ja paraneeko tilanne vaihtamalla. Onko olemassa naisia, jotka ottavat miehensä huomioon? Olemme olleet parisuhteessa 28 vuotta, eikä mulla ole kokemusta muista parisuhteista, minkälainen on hyvä tai edes normaali parisuhde. Olen ollut joustava ja ystävällinen. Nyt vaan rajani tuli vastaan.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä t****** sitä ****** l***** ja upota se *******.

Vierailija
22/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OIskohan sun vaimolla narsistisia piirteitä? He ovat yleensä mukavia kodin ulkopuolella, vakuuttavan kivoja ja sosiaalisia, ja kun ollaan keskenään kotona pääsee helvetti irti. 

Vaimo on myös muuttunut vuosien aikana ihan kuin sinäkin. Et ole enää sen saman tytön kanssa kimpassa, johon aikanaan ihastuit tai rakastuit. Suhdetta pitäisi jaksaa päivittää ja ottaa aikalisä selvittää onko teillä enää hyvä olla keskenänne. Jos ei ole, niin miettikää pariterapeutin avulla löytyisikö kuitenkin vielä niitä plussia ja jonka varaan rakentaa suhdetta eteenpäin.

Parisuhteissa on pahin aallonpohja yleensä 45-55 ikävuoden välissä, jolloin kaikki tuntuu tylsältä ja ikävältä. Siitä ei koskaan varoiteta ja miksi sitten erotaan innolla.

Löytyy narsistisia piirteitä, ei kestä kritiikkiä, ei ole koskaan pyytänyt anteeksi, kontrolloiva, minä olen syyllinen johonkin. Hyvin miellyttävä ja valoisa persoona ympärille oleville ihmisilleen, sosiaalisesti lahjakas, käyttäytyy hyvin itsevarmasti, mutta itsetunto on itseasiassa hyvin heikko. Todennäköisesti pettänyt ( näitä vaimon sanomisia ja tekemisiä, kun on nyt tullut mieleen takautuvasti) selittää ja selittää mistään ei olta vastuuta, että olisi ollut väärässä. Selitykset menevät lopulta ristiin.

Mustavalkoinen ajatusmaailma.

Monet ihmiset ovat kuulemma kateellisia meille hänelle tai minulle. Minun mielestä kateellisia ihmisiä ei ole niin paljo kuin hän kaateellisuus sanaa viljelee.

Käyttää äriisanoja, kuten iloinen suuttunut, eikä ymmärrä tunteita siitä välistä. Sen takia tulee yleensä riitoja, kun tulkitsee minun suuttuneen jostain, vaikka jokin asia vaan pienesti harmittaa.

Erikoisen tiivis äitisuhde, äiti on hänelle ykkönen, janoaa oikein hänen seuraansa ja vierailuilla on kokoajan hänen kanssaan, mutta ei kuitenkaan kerro hänelle esimerkiksi meidän parisuhdeongelmistamme, vaikka minä juttelen niistä esimerkiksi isäni kanssa vaikka meillä etäinen isä-poika suhde.

Pariterapiassa sanoo, että on huolestunut minusta. Ei ole kyllä näkynyt hänen toiminnassaan kotioloissa.

Siksi käytin otsikossa vastakkaisia termejä, koska kotona minun kanssani olen harvoin saanut näitä sitä muiden kuvailemaan niin sydämmellistä vaimoa.

En halua antaa ohjeita sinun elämääsi, mutta jos minulla olisi siihen oikeus olisi viestini seuraava:

Lähde välittömästi taaksesi katsomatta!

Vierailija
24/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootkin jaksanu kynnysmattona olla. Kannattiko?

Ei kannattanut, tuntuu että minua on huijattu ja menetin parhaat vuoteni, kun odotin vaimoni palaamista. Vaimoni oli hyvä minua kohtaan ja on todella hyvännäköinen. Ajattelin vain että lapsiarki väsyttää ja kaikki naiset tiuskii ja syyttää miehiään ja miehet pyytää anteeksi. Ongelmat vaan paheni ennemminkuin kuin parani. Sitten aloin saamaan vainoa kiinni valehtelusta ja nyt näiden valheiden takia epäilen, että koko rakkaus on pelkkää valetta. Kukaan ei usko miten joku voisi erota niin hienosta ihmisestä kuin vaimoni on. Olen täysin hyväksikäytetty. En vain tajunnut ajoissa, luulin sitä normaaliksi. Siksi täällä haluaisin tietä, mikä on normaalia?

Vierailija
25/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OIskohan sun vaimolla narsistisia piirteitä? He ovat yleensä mukavia kodin ulkopuolella, vakuuttavan kivoja ja sosiaalisia, ja kun ollaan keskenään kotona pääsee helvetti irti. 

Vaimo on myös muuttunut vuosien aikana ihan kuin sinäkin. Et ole enää sen saman tytön kanssa kimpassa, johon aikanaan ihastuit tai rakastuit. Suhdetta pitäisi jaksaa päivittää ja ottaa aikalisä selvittää onko teillä enää hyvä olla keskenänne. Jos ei ole, niin miettikää pariterapeutin avulla löytyisikö kuitenkin vielä niitä plussia ja jonka varaan rakentaa suhdetta eteenpäin.

Parisuhteissa on pahin aallonpohja yleensä 45-55 ikävuoden välissä, jolloin kaikki tuntuu tylsältä ja ikävältä. Siitä ei koskaan varoiteta ja miksi sitten erotaan innolla.

Löytyy narsistisia piirteitä, ei kestä kritiikkiä, ei ole koskaan pyytänyt anteeksi, kontrolloiva, minä olen syyllinen johonkin. Hyvin miellyttävä ja valoisa persoona ympärille oleville ihmisilleen, sosiaalisesti lahjakas, käyttäytyy hyvin itsevarmasti, mutta itsetunto on itseasiassa hyvin heikko. Todennäköisesti pettänyt ( näitä vaimon sanomisia ja tekemisiä, kun on nyt tullut mieleen takautuvasti) selittää ja selittää mistään ei olta vastuuta, että olisi ollut väärässä. Selitykset menevät lopulta ristiin.

Mustavalkoinen ajatusmaailma.

Monet ihmiset ovat kuulemma kateellisia meille hänelle tai minulle. Minun mielestä kateellisia ihmisiä ei ole niin paljo kuin hän kaateellisuus sanaa viljelee.

Käyttää äriisanoja, kuten iloinen suuttunut, eikä ymmärrä tunteita siitä välistä. Sen takia tulee yleensä riitoja, kun tulkitsee minun suuttuneen jostain, vaikka jokin asia vaan pienesti harmittaa.

Erikoisen tiivis äitisuhde, äiti on hänelle ykkönen, janoaa oikein hänen seuraansa ja vierailuilla on kokoajan hänen kanssaan, mutta ei kuitenkaan kerro hänelle esimerkiksi meidän parisuhdeongelmistamme, vaikka minä juttelen niistä esimerkiksi isäni kanssa vaikka meillä etäinen isä-poika suhde.

Pariterapiassa sanoo, että on huolestunut minusta. Ei ole kyllä näkynyt hänen toiminnassaan kotioloissa.

Siksi käytin otsikossa vastakkaisia termejä, koska kotona minun kanssani olen harvoin saanut näitä sitä muiden kuvailemaan niin sydämmellistä vaimoa.

Iha klassiset narsistin piirteet.

Vierailija
26/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että tuntemuksesi kertovat aina myös sinusta itsestäsi. Jokin on sinut saanut tuossa pysymään ja asiat parhain päin itsellesi selittelemään. 

Me käytiin juuri pitkä parisuhdekeskustelu, ja kyllä minua harmitti kun sieltä nousi asioita joita olen epäillyt jo pari vuotta sitten, mutta silloin ne on kiistetty. Hyvä että nyt edes päästiin niihin käsiksi, ja voidaan tehdä jotain asioille, mutta harmittaa hukkaan heitetty aika, joka myös tarpeettomasti etäännytti meitä, vaikka olisi voinut hitsata entistä tiukemmin yhteen. Minun on aina vaikeampi lähentyä takaisin, kuin pysyä läheisenä koko ajan. Kumppanilleni taas tuo aaltoliike on helpompaa.

Vierailija
27/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tangoon tarvitaan kaksi. Itse vaikutat ihmiseltä, jonka on vaikeaa asettaa rajoja. Olet kiltti, myötäilet vaimoa ja lopulta itse olet helv***n vihainen. Tärkeää, että tarkastelet myös itseäsi.

Vierailija
28/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi voi olla narsisti.

Lista narsistin käytösmalleista:

Mahtailevuus

Huomiohakuisuus

Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä

Väkivaltainen

Empatian puute

Lapsellisuus

Suuruuskuvitelmat

Manipuloivuus

Epärehellisyys

Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä

Impulsiivisuus

Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)

Hovin kokoaminen

Mustamaalaaminen

Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat

Mitätöinti

Stalkkeroiminen

Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen

Valehteleminen'

Mustasukkaisuus

Harha-ajatukset

.

Listan avulla on helppo tunnistaa narsistinen käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on narsisti.

Vierailija
29/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtamalla saa toki toisenlaisen, mutta onko se lopulta sitten parempi? Kaikessa ja kaikissa on puolensa. 

Aasialaisten naisten kanssa kaikki sujuu kuin tanssi.

Vierailija
30/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ollut varmasti kaunis, tyylikäs nainen aikanaan, joten olet ihastunut ja rakastunut sokeasti. Nyt olet alkanut nähdä hänessä muitakin puolia. Valitettavasti liian myöhään.

Vierailija
31/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai eukoksi muistaa kontrolloida puhelintasi ja soittaa joutavia perääsi, jos olet töissä. Jätä se narsistilehmä. Tai anna jollekin muualta tulleelle.

Vierailija
32/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisistä tiedä, millaisia he ovat kotielämässä, ennen kuin heidän kanssaan on asunut pari vuotta. Siinä mielessä ei ehkä kannata vaihtaa, mutta voi lähteä.

Vierailija
33/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootkin jaksanu kynnysmattona olla. Kannattiko?

Ei kannattanut, tuntuu että minua on huijattu ja menetin parhaat vuoteni, kun odotin vaimoni palaamista. Vaimoni oli hyvä minua kohtaan ja on todella hyvännäköinen. Ajattelin vain että lapsiarki väsyttää ja kaikki naiset tiuskii ja syyttää miehiään ja miehet pyytää anteeksi. Ongelmat vaan paheni ennemminkuin kuin parani. Sitten aloin saamaan vainoa kiinni valehtelusta ja nyt näiden valheiden takia epäilen, että koko rakkaus on pelkkää valetta. Kukaan ei usko miten joku voisi erota niin hienosta ihmisestä kuin vaimoni on. Olen täysin hyväksikäytetty. En vain tajunnut ajoissa, luulin sitä normaaliksi. Siksi täällä haluaisin tietä, mikä on normaalia?

Ota parin tunnin paketti Jenni Kiviniemelle (googlaa) ja perehdy narsismiin ja narsistin uhreihin. Ja ala valmistella eroa mielessäsi.

Youtuben narsistivideoiden kommenttikentät pursuavat vertaistukea.

Vierailija
34/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aloituksessa ei tullut mitään konkreettista, mitä vaimosi on tehnyt. Kerrot, että pyydät anteeksi, niin vaimo leppyy. Mitä tarkalleen ottaen pyydät anteeksi? Onko vaimo tyytyväinen sinuun puolisona?

Palstavastaajat uskovat ap: n kertomuksen olevan aukoton kuvaus tosiasioista, vaikka se on ap:n kokemus

Vierailija
35/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko noihin narsistijuttuihin, koska niiden kuvausten mukaan melkein kaikki paremmin tuntemani ihmiset olisivat jonkinlaisia narsisteja.

Ihmisillä vaan on yleensä heikot ja vaikeat kohtansa. Jos niitä ei enää jaksa, on aika erota.

- sivusta

Vierailija
36/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko noihin narsistijuttuihin, koska niiden kuvausten mukaan melkein kaikki paremmin tuntemani ihmiset olisivat jonkinlaisia narsisteja.

Ihmisillä vaan on yleensä heikot ja vaikeat kohtansa. Jos niitä ei enää jaksa, on aika erota.

- sivusta

Narsismi on yleisimpiä pään vakavia vikoja maailmassa ja täysin parantumaton.

Vierailija
37/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.narsisminuhrientuki.fi/

Paljon tietoa aiheesta joka koskettaa Suomessakin tuhansia ihmisiä.

Vierailija
38/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- sivusta

Tolla logiikalla ap voi itse olla narsisti, joka syyttelee vaimoa ankeasta avioliitostaan, vaikka itse muodostaa 50% liitosta.

Vierailija
39/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- sivusta

Oletko joutunut useasti narsistin pahoinpitelemäksi? Narsismiinhan liittyy aina väkivaltainen käytös, mutta yleensä aina vain läheisiä kohtaan. Koska jokainen narsisti on henkisesti pikkulapsen tasolla koko elämänsä, narsistit uskaltavat yleensä riehua vain läheisilleen.

Vierailija
40/74 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- sivusta

Tolla logiikalla ap voi itse olla narsisti, joka syyttelee vaimoa ankeasta avioliitostaan, vaikka itse muodostaa 50% liitosta.

Voi tosiaan olla, mutta tässä tapauksessa saamiemme tietojen perusteella voidaan ajatella, että on suuret todennäkoisyydet sille, että vaimo on narsisti. Voi myös olla niin, että sinäkin olet narsisti, ja haluat vähätellä narsismia ja narsistien muodostamaa uhkaa läheisilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi