Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun maksuhäiriömerkinnän poistuu, niin saanko siitä mitään ilmoitusta?

Velat
03.06.2023 |

Vai pitääkö itse mennä katsomaan tämä tieto?

Olen ne tiedot jo kerran katsonut ilmaiseksi tänä vuonna joten seuraava kerta on maksullinen. Viisi merkintää oli vielä ja ne kaikki on nyt maksettu eli noin kuukauden päästä pitäisi olla merkinnät pois. Yksi noista oli maksettu kolme vuotta sitten, mutta merkintä oli silti! Yhdestä perintätoimistosta sanottiin, että sinne olleista kahdesta velasta ja niiden maksamisesta on laitettu tieto eteenpäin, mutta toinen jäänyt matkan varrelle koska merkintä ei ollut poistunut. Laittoi sitten varoiksi vielä molemmista uudestaan sen tiedon eteenpäin.

Mutta on kyllä helpottavaa kun saa velat ja merkinnät pois!

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkossa näköjään kirjoitusvirhe ja pitäisi lukea, maksuhäiriömerkinnät.

Vierailija
2/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siitä kukaan sinulle ilmoittele sen kummemmin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei siitä kukaan sinulle ilmoittele sen kummemmin...

Tätä mä kyllä epäilinkin. No ei auta kuin maksaa se maksu ja toivoa, että silloin on kaikki merkinnät poistunut.

Vierailija
4/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tulla mainoksia luottofirmoilta

Vierailija
5/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeastiko? :D Itselle tämä tieto on tärkeä lähinnä siksi, että saisin siirrettyä puhelinliittymän omiin nimiin. Noloa, että 40-vuotiaana on liittymä oman isän nimissä.

Vierailija
6/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VEla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeastiko? :D Itselle tämä tieto on tärkeä lähinnä siksi, että saisin siirrettyä puhelinliittymän omiin nimiin. Noloa, että 40-vuotiaana on liittymä oman isän nimissä.

Taidat olla vain yksi numero valtavassa joukossa, jolla menneet luottotiedot. Tuollaisia järjestelyjä on ihan taatusti muillakin, mutta eihän sellaisista kerrota, kun ajellaan mamman autolla ja käydään kotona lihapadoilla.

Nyt sulla alkaa olla kaikki kohta kunnossa, ja se on hieno juttu! Onnittelut, kaikista kun ei ole tuohon, ja eihän se esim. työttömänä ole mahdollistakaan.

Minäkin olin joskus samassa tilanteessa, mutta tein maksusuunnitelman, ja hoidin pois alta. Pääsin silloin taas  töihin, niin ekana yhteys voutiin.  eri

Vierailija
7/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kukaan kerro. Joudut maksamaan. Voit tietysti yrittää hakea lainaa tai luottokorttia. Niitä ei saa jos on merkintöjä voimassa.

Vierailija
8/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä ilmoitettu kahdelta eri taholta, että maksuhäiriömerkintä on tullut.

Mutta toiseen suuntaan pitääkin sitten itse kysellä.

Pitäisihän silloin myös ilmoittaa, että on poistunut.

Mutta ilmeisesti sitten ei.

Vierailija
9/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VEla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla vain yksi numero valtavassa joukossa, jolla menneet luottotiedot. Tuollaisia järjestelyjä on ihan taatusti muillakin, mutta eihän sellaisista kerrota, kun ajellaan mamman autolla ja käydään kotona lihapadoilla.

Nyt sulla alkaa olla kaikki kohta kunnossa, ja se on hieno juttu! Onnittelut, kaikista kun ei ole tuohon, ja eihän se esim. työttömänä ole mahdollistakaan.

Minäkin olin joskus samassa tilanteessa, mutta tein maksusuunnitelman, ja hoidin pois alta. Pääsin silloin taas  töihin, niin ekana yhteys voutiin.  eri

Olen pitkät pennit maksanut ulosottoon ja perintätoimistoihin! Lopulta annoin kaiken vain mennä ulosottoon ja lyhensin vain sinne velkaa koska palkka ei mitenkään riittänyt maksaa moneen paikkaan. Samalla kun piti lyhentää opintolainaa, että se ei vain mene ulosottoon. Oikein vaikeassa tilanteessa kävin jo pankissa puhumassa, että jos annan senkin mennä ulosottoon, mutta onneksi virkailija sai mut tsempattua enkä antanut lainan mennä ulosottoon. 

Velkaa on ollut ulosotossa lähemmäs 30 000€, että on tässä monta vuotta mennyt niiden makseluun. 

Vierailija
10/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kukaan kerro. Joudut maksamaan. Voit tietysti yrittää hakea lainaa tai luottokorttia. Niitä ei saa jos on merkintöjä voimassa.

Mä odottelen heinäkuun puolelle ja maksan sitten sen maksun, että pääsen näkemään tilanteen. Se on kuukausimaksu 6,90€ ja voin heinäkuun ajan sitten käydä samalla hintaa katsomassa useamman kerran onko merkinnät poistuneet. 

Vierailija
11/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne rekisteriin pitää ite lähettää kuitit maksuista tai odottaa 2v (vai 3v?) että poistuu.

Ei nimittäin poistu muuten heti.

Tästä ei uutisoitu.

Vierailija
12/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne rekisteriin pitää ite lähettää kuitit maksuista tai odottaa 2v (vai 3v?) että poistuu.

Ei nimittäin poistu muuten heti.

Tästä ei uutisoitu.

Kyllä perintätoimistot lähettää ne ilmoitukset. Yhden kanssa oli niin, että joutuvat kaivamaan se esille jostakin arkistosta ja siitä menee maksu. Yksi oli kahdesta lähettänyt tiedot ihan pyytämättä, mutta toinen ilmoitus vain mennyt perille.

Vierailija
13/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule ilmoituksia. Lisäksi perintätoimistot ei lähetä noita ilmoituksia kun maksut on maksettu kun lainsäätäjä ei hölmöyksissään sitä niiltä edellytä. 

Vierailija
14/66 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Innokasta väkeä ovat perintätoimistossa.

Minulta katosi laskuja, riemastuivat. -Aivan viimme tipassa  laukesi ja ehtivät ajoissa.

Vierailija
15/66 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin nyt sitten kuitenkin jo sen kuukausimaksullisen, niin pääsen seuraamaan itse koska vain omia tietoja. Viime viikosta oli jo yksi merkintä poistunut ja yhdessä lukee, että 1.7 poistuu merkintä. :)

Vierailija
16/66 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat kirjoitti:

Otin nyt sitten kuitenkin jo sen kuukausimaksullisen, niin pääsen seuraamaan itse koska vain omia tietoja. Viime viikosta oli jo yksi merkintä poistunut ja yhdessä lukee, että 1.7 poistuu merkintä. :)

Olen iloinen puolestasi. Sinulla oli enemmän selkärankaa kuin näillä palstapersuilla. Maksoit pois velkasi ja olet palannut kunnialliseksi ihmiseksi. Onneksi olkoon, älä mokaa toiste.

Miksi tähänkin piti vetää persut mukaan? Eikö oikeasti voi keskustella asioista ilman tuollaista trollaamista?

Vierailija
17/66 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on tullut koko sen ajan mitä 4v oli ulosotossa. 

Mutta säälittävää tuo Asiakastiedon touhu on. Bisnodelta tarkistin, ei merkintöjä. Asiakastiedossa roikkuu edelleen 5 merkintää vaikka olen maksanut koko velan huhtikuussa, pyytänyt ulosottomiestä ilmoittamaan ja itsekin kahteen kertaan lähettänyt maksukuitit.

Kun joskus työpaikan saaminen voi jäädä luottotiedoista kiinni niin ei varmaan kaikkia paljon siinä vaiheessa hymyilytä kun kuukausikaupalla vitkutellaan.

Vierailija
18/66 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksuhäiriömerkintä tarkoittaa automaattista hylkyä moneen työpaikkaan haettaessa.

Onneksi on käytössä myös esim. rattijuopumusrekisteri kun eihän sellaista voi palkata kun olisi kännissä töissä aina...

Vierailija
19/66 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksuhäiriömerkintä tarkoittaa automaattista hylkyä moneen työpaikkaan haettaessa.

Onneksi on käytössä myös esim. rattijuopumusrekisteri kun eihän sellaista voi palkata kun olisi kännissä töissä aina...

Olen saanut määräaikaisia töitä ja kaksi vakituista työpaikkaa vaikka on merkintöjä.

Vierailija
20/66 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes! Nyt yhdessä merkinnässä on, että poistuu 8.7! Eli enää yksi merkintä jonka kohdalla asia kesken vaikka on maksettu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi