Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä päänsärky aamuisin voi johtua? Harvoin ennen on särkenyt päätä, nykyään se tuntuu olevan päivittäistä.

Vierailija
03.06.2023 |

Hankala oikein määrittää mistä tuo johtuu. Teen fyysistä työtä, aina ei ergonomia ole mitä parhain, eli voisi olla niskajumeistakin kyse.
Olen muuttanut ruokavaliota parempaan mutta juon kyllä nesteitä hyvin sekä syön myös.
En tiedä kuorsaanko sitten öisin. Välillä olen nähnyt painajaista, että tukehdun ja sitten herään.

Päätä särkee miltein päivittäin. Ennen olen ollut se tyyppi, jonka päätä ei särje oikeastaan koskaan, särkylääkkeiltä on vältytty hyvin elämän aikana. Särky ei ole kovaa mutta tuossa etuolohkossa hieman särkee, vähän kuin olisi krapula vaikka ei ole, en juo alkoholia. Joskus myös päähän pistää, aivan kuin joku jotain verisuonta puristaisi, en tiedä, sellainen pistävä lämmin tunne, jonka pystyy täysin paikantamaan yhteen kohtaan.

Osaisiko joku sanoa mikä tämän aiheuttaa mahdollisesti?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskuttelu

Vierailija
2/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa uniapnealta, erityisesti tuo mainitsemasi krapulainen olo.

Pyydä päästä unitutkimuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea ylipainon johdosta ja/tai dehydraatio.

Juo aina täysi lasi vettä ennen nukkumaanmenoa.  Kävele painoa pois.

Itselläni sama juttu. Nyt seitsemän kiloa kevyempi eikä satu nuppiin aamulla.

Vierailija
4/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuun käy hierojalla ja tuo uniapneakin olisi hyvä pois sulkea.

Vierailija
5/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksassa vikaa tai elimistöön päässyt kasvamaan liikaa candida albicansia.

Vierailija
6/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään uutta esinettä/teksitiiliä makuuhuoneessa?

Vierailija
7/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä, minä yritän työterveyden kautta päästä tutkimuksiin tuon uniapnean suhteen. Se tietysti voisi olla yksi. Rasitusastmaa on todettu ainakin. Yritän tottakai pudottaa painoa ja elää terveellisemmin. 

-ap 

Vierailija
8/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniapnea ylipainon johdosta ja/tai dehydraatio.

Juo aina täysi lasi vettä ennen nukkumaanmenoa.  Kävele painoa pois.

Itselläni sama juttu. Nyt seitsemän kiloa kevyempi eikä satu nuppiin aamulla.

Uniapnea voi olla ihan normaalikokoisillakin, jopa alipainoisilla, ylimääräisen rasvan lisäksi myös pään ja kaulan rakenne voi tehdä apnean. Kaverilta leikattiin juuri kitarisat, lääkäri epäili että ne saattoi olla uniapnean syynä! Ja muuten hän on hoikka ja urheilullinen.

Vierailija
9/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otithan koronapiikki sarjan. Ota lisää. Kääriäinen! Sanna marin!

Vierailija
10/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyny tullut tiensä päähän?   Niskasi menevät jumiin sen takia ja se aiheuttaa päänsärkyä.

Vierailija
11/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites verenpaineet

Vierailija
12/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä joitain syitä:

Kofeiinivierotuspäänsärky, mikäli edellisen päivän kahvista kulunut jo liikaa aikaa (itsellä tulee aivan järkyttävä kofeiinivierotuspäänsärky, kun tietty tuntimäärä on kulunut edellisestä annoksesta).

Hajusteellisella pesuaineella pestyt petivaatteet.

Huono ilmanvaihto makkarissa (onko teillä säädettävä ilmansäätö ja se on pienellä).

Uniapnea (unet tukehtumisesta).

Kuorsaus.

Huono nukkumisasento.

Vierailija
13/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynyn tulee tukea sitä koloa, mikä jää pään ja hartioiden väliin esim. kylkiasennossa. Sellaiset tyynyt on karseita, missä pää on vinossa ja tyhjää täynnä siinä pään ja hartioiden välissä.

Itselläni on sellainen kova vaahtomuovityyny, joka täyttää tuon kolon.

Vierailija
14/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on kyllä surkeat tyynyt. Pitäisi ostaa uudet. Tunnen myös lapaluiden välissä kipua, en tiedä onko se keuhkoperäistä vai jumia. Yritän venytellä. 

No täytyy tämä selvittää. Verenpaineet olleet kyllä korkealla ennen, tiedä mitä nyt ovat. Toivottavasti paremmat... 

En minä muuten nyt kamalan väsynyt ole kai. Tietysti tarvitsen oikeasti 9h unet, muuten haukottelen päivällä jatkuvaan ja tarvitsen päiväunia. Yleensä kuitenkin aamusta virkeä ja valmiina uuteen päivään :) 

Ainoastaan tuo päänsärky välillä vähän ihmetyttää, jopa pelottaa, että saako aivot tarpeeksi happea. 

-ap 

Vierailija
15/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ja turvallinen, sori siitä ja voimia.

Vierailija
16/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin samantien työterveyteen ja sain jo ensi viikolle ajan lääkärin vastaanotolle. :) Tulee sitten se uniapnean mahdollisuus selvitettyä.

-ap 

Vierailija
17/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine särkee aamuisin päätä. Kun aikoinaan sain lääkkeen siihen, loppui aamupäänsärky ja sumuisuus.

Vierailija
18/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu ja turvallinen, sori siitä ja voimia.

Ennen niitähän ei koskaan ollut sairauksia.

Minun aamupäänsärkyni loppuivat 2009 kun sain verenpainelääkkeen.

Siis anteeksi, missä pussissa olette kasvaneet jotka selitätte ettei sairauksia ja kuolemia ollut ennen vuotta 2021?

Vierailija
19/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti olen havainnut, että aamuisen päänsäryn voi välttää jatkamalla alkoholipitoisten juomien juomista läpi yön. Toisinaan se päänsärky iskee kuitenkin jossain vaiheessa päivää, tai viimeistään maanantaina.

Vierailija
20/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mitata verenpaineet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi