Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppini on katkaissut välit kolmeen poikaansa lastenlasten myötä

Vierailija
02.06.2023 |

Anopillani on neljä lasta, kolme poikaa (joista yksi mieheni) ja yksi tytär. Yksi kerrallaan nämä kolme poikaa perustivat perheen ja saivat lapsia, meilläkin on kaksi lasta. Anoppi on ollut mukana elämässä vielä vauva-aikana, mutta silloin tai pian sen jälkeen on katkaissut välit, yhtä lastenlastaan ei ole koskaan edes nähnyt. Syytä en tiedä, miksi ei halua olla tekemisissä yhdenkään poikansa tai lastenlastensa kanssa. Tyttärensä kanssa on vielä tekemisissä, hän on naimisissa mutta lapseton.

Onko kellään ollut vastaavaa? Mikä lastenlasten syntymässä voi saada isoäidin katkaisemaan välit? Ja ilman, että kukaan edes tietää syytä eli että mitään isompaa ikävää ei ole edes tapahtunut. Miehenikään ei tiedä miksi äitinsä toimii näin.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan kysyä suoraa tältä anopilta.

En halua sekaantua, on mieheni asia selvittää jos mies haluaa.

Ap

Asiaa voisi auttaa jos miniäkin joskus kutsuisi käymään. Ehkäpä hän ei halua tuppautua seuraan jos ei koskaan pyydetä, tuntee ehkä itsensä tarpeettomaksi ja häiriöksi.

Miksi? Mies hoitaa suhteet omiin sukulaisiinsa ja vaimo omiinsa.

Tätä olen nyt lukenut näiltä palstoilta monet, monet kerrat.  Siis että mies hoitaa suhteet omiin sukulaisiinsa ja vaimo omiinsa.

Onko tämä nykyajan ilmiö?

En tarkoita tällä nyt sitä, että VAIN sen naisen kuuluisi hoitaa kaikki yhteydet kaikkiin, vaan se, että nyt ikäänkuin ei enää olla yhteyksissä puolison sukuun olenkaan, vain omiinsa.  Näinkö se nyt nykyään menee?

Eikö kukaan enää juttele, ole tekemisissä, pidä yhteyttä ollenkaan puolison puoleiseen sukuun?  Pidetäänkö ne jotenkin automaattisesti käsivarren mitan päässä?

Ollaanko meillä jälkeenjääneitä näissä asioissa, kun ollaan ihan spontaanistikin tekemisissä kumpaankin suuntaan, molemmat?  Mieheni soittelee usein veljelleni ja veli hänelle.  Mieheni siskot on mulle kuin omia siskoja.  Olemme paljon tekemisissä.  Kutsumme toisiamme kylään ihan molemmin puolin.  Anopin luona kävin ilman miestäni vaikka kuinka paljon ja hän meillä, nyt hän on kuollut.  Kyllä minä vaan anopilleni soitin ja pyysin käymään, ei siinä mitään jakoviivoja meillä ollut, että se olisi vain miehen asia.  

Ja mun mies kävi myös mun äitini luona silloin kun äiti eli.  Vei hänelle milloin mitäkin tarpeelliseksi katsomaansa ja joivat kahvia ja juttelivat.  Kuskasi äitiäni lääkäriin ja tutkimuksiin ja milloin mihinkin.

Eikö tällaista enää ole?  Jos lapsella on syntymäpäivät, niin onko se nykyään niin, että lapsen isä kutsuu sinne omat vanhempansa ja sisaruksensa jne. ja äiti taas ne omanpuoleisensa?  

Tällä menolla maailma menee ankaraksi ja vaikeaksi.  Ihmiset ei enää koe yhteisöllisyyttä, sitä ei edes päästetä syntymään.

Ei ole tuollaista enää. Omien vanhempieni sukupolvella oli, he ovat nyt lähestymässä eläkeikää tai eläkeiässä.

N39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla