Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotukiasikkaiden tiliotevaatimus on varmaan lain vastainen ja todella nöyryyttävä asia!

Vierailija
02.06.2023 |

Pankkisalaisuus ei koske siis kaikista köyhimpiä ja talousrikollisia, kaikkia muita se koskee ja tuo on avain törkeetä! Miksi isoja ansiosidonnaisia päivärahoja saavat eivät joudun tiliotteitaan mihinkään esittämään??

Ja, joo, tiedän jo etukäteen teidän typerät persutelut tuolle asialle!

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivahan se olis omalla ilmoituksella tukia nostella. Kelpais mullekin.

Ei työttömyyspäivärahaan tarvi mitään tiliotteita lähetellä vaan ihan omalla ilmoituksella tulee rahat, miksi noin?

Monet toimeentulotukea hakevat eivät tee mitään, eivät edes etsi töitä tai opiskele. Työttömyysturvalla edes esittää töitä etsivänsä, ja osa etsii tosissaan. Hyvistä asioista palkitaan, lusmuilusta ei ja tuhlailusta ei.

Ai jaa

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e29f473d-111c-455d-aa24-4e17d09a4ac4

Vierailija
62/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo ratkaisisi tämänkin, mutta toki sitten jäisi valmiiksi uuvutettujen ja päähänpotkittujen, useimmiten pitkäaikaissairaidenkin, kyykytys-nöyryytys-kyttäys,-sadismi vähemmälle ja sitähän ei haluta sairaassa "yhteis"kunnassa. Plus sairaalloisen, kateellisen narsisti-kansan kateus, kun esim. joku helvetillisellä pitkäaikaissairaudella "siunattu"saisi "ilmaista" rahaa kotiin "vaikkei tee mitään!" Näitä kuluneita, valheellisia kliseitähän ne aina jauhaa verisuoni päästään lähes samalla katketen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö kehtaa tilata seksikaupasta seksileluja, kun mietit että joku kelatantta sen sit näkee, että jaa jaa tommosta on ostanut:D kieltämättä itselläkin jääny tuon takia tilaamatta aikoinaan kun mietin että ne näkee sit että oon asioinut ja maksanut tollaselle kaupalle :D

Vierailija
64/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep ja yleensä myös työmarkkinatuen hakija saa toimeentulotukea. Kaikkien työttömien tiliotteita siis urkitaan,

Ei saa. Työttömiä jotka saavat työmarkkinatukea/peruspäivärahaa JA toimeentulotukea on vain n. 30 %.

Vierailija
65/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömyyspäivärahaan tarvi mitään tiliotteita lähetellä vaan ihan omalla ilmoituksella tulee rahat, miksi noin?

Johtuisiko siitä, ettei työttömyyspäivärahan saamiseen ole tietääkseni minkäänlaista velvoitetta varattomuudesta, toisin kuin siinä toimeentulotuessa?

Vierailija
66/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelaa kiinnosta muu kuin alkusaldo, talletukset(panot) ja loppusaldo. Muu tieto ei niitä kiinnosta. Jos häiritsee niin nosta tukesi käteiseksi heti kun saat ja käytä käteistä asioidessasi. Käteisessä ei lue nimeä eikä se siten kiinnosta ketään. Tämä siis toimeentulotukea hakiessasi. Työmarkkinatukeen ei vaikuta varallisuutesi millään tavalla kunhan täytä työnhakuvelvollisuutesi.

Vierailija
67/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä ollut jo vuosia ja olen syönyt halvinta ruokaa

ja ostanut vaatteeni kirppiksiltä ja näin minulle on kertynyt

20 000 € säästöjä.

Nyt alan olla niin vanha että joudun muuttamaan lähemmäs

palveluita mutta säästöjeni takia en taida saada täyttä

eläkkeensaajan asumistukea koska:

"Jos sinulla on talletuksia enintään 2 000 euroa, ne ja niiden korot eivät vaikuta asumistukeen. Puolison talletuksille on oma 2 000 euron raja. Tämän ylittävältä osalta Kela laskee korko- ja osinkotulot mukaan tuloihin ja lisää talletukset asumistukeen vaikuttavan omaisuuden määrään."

Mihin sä niitä rahoja tilillä panttaat. Hautajaisiin vai?

Siksi että minulla on jo nyt sairauksia ja kun ikää tulee lisää niin

sairaudet tuppaa lisääntymään mutta hoitoon on vaikea päästä

joten on hyvä olla rahaa tuleviin hoitoihin.

Vierailija
68/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillähän on jo tulorekisteri jossa näkyy kaikki verotettavat tulot eikä tililleen enää pysty tallettamaan eikä nostamaan säännöllisesti rahaa ilman että pankki alkaa kyselemään rahojen alkuperää. Myöskään verottajan ohi ei juurikaan pysty mitään pimeitä tuloja tililleen hankkimaan.

Että kun tuota rahaliikennettä jo muutenkin syynätään niin nuo tiliotteiden lähettelyt on kyllä puhdasta kyykytystä.

Ymmärtääkseni toimeentulotuessa "tuloksi" voidaan laskea mummolta saatu rahalahja tai veronpalautus. Säästääkään ei kai saa, vaan kaikki kuukauden rahat olisi käytettävä siinä kuussa. Joku semmoinenkin sääntö on.

Siksi nuo Kelassa haluvat syynätä köyhän joka sentin.

Jos meillä olisi joku taho, joka olisi yhtä kärkäs vahtimaan rikkaiden tuloja, eipä valuisi rahoja verottajan nenän ohi veroparatiiseihin yms. Mutta ei, köyhää vaan vahditaan.

Ymmärrän toki miksi byrokratia toimii kuten toimii, mutta tunnepuolella tajuan mitä AP tarkoittaa. Olin itse vuosikausia sitten hetken toimeentulotuella ja se oli kyllä karmea kokemus.

Mä olen sitä kerran hakenut oikeasti vaan väliaikaisesti enkä muuta saanut kuin v****lua.

En siltikään käsitä tätä kyttäysmeininkiä, ikäänkuin tavallinen työssäkäyvä tallaajakin olisi potentiaalinen talousrikollinen.

Vierailija
69/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena jäi ttt saamatta kun tiliotteella näky että olin maksanu kortilla baarissa. Laitontahan se oli, mutta kun olin nuori niin en tajunnut valittaa. Piti sitten kuukausi dyykata että pysy elossa.

Vierailija
70/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan tuli joskus 1990-luvulla, miksi oli ollut aiemmin vuosikymmeniä että tuota ei ollut?  SIksi, että silloin myös köyhällä oli ihmisarvo ja pankkisalaisuuden rikkomiseen vaadittiin todellla kovat perusteet jotka myönnettiin poliisille vain isoissa talousrikoseäpäillyissä!

Koska vuodesta 1984 maksettua toimeentulotukea ei ollut olemassakaan "vuosikymmeniä aiemmin" silloin joskus 1990-luvulla. Ja mistäpä mahtoi johtua, että saajat moninkertaistuivat 90-luvulla? Ettei olisi jotain tekemistä talousrikoksilla, pankkikriisillä, lamalla ja silleen?

Vierailija
71/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 000 € säästöjä.

"Jos sinulla on talletuksia enintään 2 000 euroa, ne ja niiden korot eivät vaikuta asumistukeen. Puolison talletuksille on oma 2 000 euron raja. Tämän ylittävältä osalta Kela laskee korko- ja osinkotulot mukaan tuloihin ja lisää talletukset asumistukeen vaikuttavan omaisuuden määrään."

Mistä juontaa juurensa tämä outo ajatus, että vaikka itsellä on rahaa yhteiskunnan pitäisi maksaa eläminen?

Vierailija
72/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

samasta syystä miksi pitää osallistua poliisien puhallusratsioihin. Kun tarpeeksi moni ihminen huijaa, eikä ihmsiten rehellisyyteen voi luottaa, niin sitten kaikkia pitää epäillä ja vaatia heitä todistamaan väitteensä - olipa se väite sitten, että "en ole ottanut, ja siksi ajan" vai "ei ole rahaa ja siksi pyydän toimeentulotukea"

ja kyllä muuten monessa muussakin paikassa pitää näyttää pankkiasioita... esimerkiksi joskus voi tulli maahantulotarkstuksessa tietyissä maissa pyytää matkustajaa näyttämään tiliotettaan, jolla voi todistaa, että on varaa olla maassa

Vierailija
73/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ja yleensä myös työmarkkinatuen hakija saa toimeentulotukea. Kaikkien työttömien tiliotteita siis urkitaan,

Ei saa. Työttömiä jotka saavat työmarkkinatukea/peruspäivärahaa JA toimeentulotukea on vain n. 30 %.

Niin ?? Silti pitää lähettää tiliotteet sinne

Vierailija
74/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet toimeentulotukea hakevat eivät tee mitään, eivät edes etsi töitä tai opiskele. Työttömyysturvalla edes esittää töitä etsivänsä, ja osa etsii tosissaan. Hyvistä asioista palkitaan, lusmuilusta ei ja tuhlailusta ei.

Mä luulen että toimeentulotukea saavat työttömät ovat enemmänkin niitä, joilla on karenssi eli eivät konkreettisesti saa sitä työttömyysturvaa. Eli eivät ole noudattaneet TE-toimiston sääntöjä.

Vierailija
75/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuisiko siitä, ettei työttömyyspäivärahan saamiseen ole tietääkseni minkäänlaista velvoitetta varattomuudesta, toisin kuin siinä toimeentulotuessa?

Siitähän se johtuu, juu. Mutta tuokin sääntö on siltä ajalta kun toimeentulotuen piti olla viimekäden tulo jota tarvitaan vain tilapäisesti. Nythän se on vakinainen tulomuoto aika monelle ihmiselle.

Varattomuuden vaatiminen on aika rankkaa ihmiselle kun se tarkoittaa että pitää olla siinä tilassa jatkuvasti. Olet päätynyt kuoppaan, josta et pääse ylös ja jos yrität sormellakaan kurotella sieltä, niin Kela astuu heti sun sormien päälle.

Vierailija
76/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 000 € säästöjä.

Mihin sä niitä rahoja tilillä panttaat. Hautajaisiin vai?

Siksi että minulla on jo nyt sairauksia ja kun ikää tulee lisää niin

sairaudet tuppaa lisääntymään mutta hoitoon on vaikea päästä

joten on hyvä olla rahaa tuleviin hoitoihin.

Näin on. Koko ajan on vähennetty Kelan lääkekorvauksia ja nostettu omavastuuta hoitomaksuissa julkisella puolella. Pitäisikö kaikki nämä sitten hakea Kelasta? Mitä hyötyä on yhteiskunnalle  siirtää maksamista henkilölle itselleen jos tämä kuitenkin päätyy byrokratian sääntöjen takia maksattamaan ne laskut yhteiskunnan rahoista?

Noita heikennyksiä lääkkeissä ja hoidoissa tehdään että saataaisiin säästöjä, joten typeräähän se on jos ei säästettäisikään mitään.

Vierailija
77/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että toimeentulotukea saavat työttömät ovat enemmänkin niitä, joilla on karenssi eli eivät konkreettisesti saa sitä työttömyysturvaa. Eli eivät ole noudattaneet TE-toimiston sääntöjä.

Karenssin voi saada, jos tekee vapaaehtoistyötä.

Vierailija
78/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet väärin. Alle 10 000 oli se määrä joka saa toimeentulotukea ainoana tukena (tai asumistuen lisäksi) pitempiaikaisesti. Loput niistä parista sadasta tuhannesta saa sitä ensisijaisten etuuksien päälle.

Älytön kyttäysysteemi joka vie resursseja ihan vaan siksi että ensisijaiset tuet on liian matalat. Ja tätä kyllä voidaan rahoittaa vuodesta toiseen.

Vierailija
79/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei kukaan lue. Just tein 6:kkn hakemuksen tiliotteineen, ja siellä oli vaikka mitä säätöä.

Laitoin ne kuitenkin. Ja hyväksytty päätös marraskuun loppuun tuli.

Vierailija
80/169 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet väärin. Alle 10 000 oli se määrä joka saa toimeentulotukea ainoana tukena (tai asumistuen lisäksi) pitempiaikaisesti. Loput niistä parista sadasta tuhannesta saa sitä ensisijaisten etuuksien päälle.

Älytön kyttäysysteemi joka vie resursseja ihan vaan siksi että ensisijaiset tuet on liian matalat. Ja tätä kyllä voidaan rahoittaa vuodesta toiseen.

Se on juuri näin. Ja tämä on se syy miksi Suomi on saanut Euroopan neuvostolta huomautuksia. Ensisijaiset tuet ovat liian pieniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä