Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin 70-luvun palapelin 50palaisen ja ikä oli 5-10! Nykyään kaiketi 3-6v

Vierailija
06.12.2006 |

Kyllä nykylapsilta vaaditaan paljon!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois annettu tehdä. Itse autoin alle kouluikäisenä isovanhempiani 1000-palaisen palapelin kanssa. 4-vuotiaani tekee yli sadan palan palapelejä itse. Se riippuu ihan siitä, mistä lapsi on kiinnostunut ja mihin aikansa käyttää, harjoitus tekee mestarin.

Vierailija
2/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni saman ikäinen tuskailee vielä 5 palan nuppipalapelien kimpussa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei tarvi vaatia. 2v 6kk tekee yli 40 palan pelejä koska osaa tehdä. On itse oppinut kun tarjolla oli ja ne pienet pelit tehnyt monia kertoja. Ollaan vaan huomattu että tuonkin se jo tekee....

Vierailija
4/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihmettelin tuota koska ostin lapselleni jolla on avaruudellisten asioiden hahmottamisvaikeutta ja lapseni on jo koulussa tuon pelin. Teimme sitä yhdessä ja minusta ei ollut ollenkaan liian helppo peli.

Toki on aina lapsia jotka tykkää ja osaa palapelejä tehdä, mutta myös niitä joille se on haastavaa. Ihmettelin vain kun nykyään vastaavassa pelissä on ikäsuositus n. 3-8 (muistaakseni) vai oliko perästi vähemmän!

ap

Vierailija
5/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heidän alle 3-vuotiaansa tekevät jo ainakin 40 palan pelejä ilman vaatimista tai opettamista, sinä alat puhumaan kilpailemisesta!

Vierailija:

Joo, ihmettelin tuota koska ostin lapselleni jolla on avaruudellisten asioiden hahmottamisvaikeutta ja lapseni on jo koulussa tuon pelin. Teimme sitä yhdessä ja minusta ei ollut ollenkaan liian helppo peli.

Toki on aina lapsia jotka tykkää ja osaa palapelejä tehdä, mutta myös niitä joille se on haastavaa. Ihmettelin vain kun nykyään vastaavassa pelissä on ikäsuositus n. 3-8 (muistaakseni) vai oliko perästi vähemmän!

ap

Vierailija
6/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muissakin! asioissa että lapsilta vaaditaan tosi nuorena jo vaikka mitä!

Tämä oli vain eräs esimerkki!

ap

Vierailija
7/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta säkin viitsit vetää herneen nenään...

Edelleenkään en tajua, miten muka lapsilta vaaditaan nykyään enemmän. Vähemmän niiltä mun mielestä vaaditaan monessa asiassa kuin ennen. Nykyään saa 4-vuotiaatkin istua vielä rattaissa ja pissata vaippaan, uhmaikäiset saa rauhassa riehua kun se kuuluu kehitykseen, jne.

Vierailija:

muissakin! asioissa että lapsilta vaaditaan tosi nuorena jo vaikka mitä!

Tämä oli vain eräs esimerkki!

ap

Vierailija
8/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun lapsi ei osaa, ei se tarkoita, että muut eivät saisi tehdä niitä asioita, joissa sinun lapsi on hitaampi.

Vierailija
9/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa vastenmielisiä! Tietnkin lapselle pitää tarjota kehtiystasoisia virikkeitä mutta ihmettelin että 30vuotta sitten oli ihan eri vaatimustaso!

ap

Vierailija
10/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palapelejä mistä tykkää...tai ei tee ollenkaan jos ei tykkää!! =)

Vierailija
11/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska täällä vaaditaan jo yksin kotiin jäämistä 6vuotiaana!

ap

Vierailija
12/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä tunne ainoaakaan 6-vuotiasta jolta vaadittaisiin olemista yksin kotona...kaikilla tutuilla eka- ja tokaluokkalaisillakin on joko jompikumpi vanhemmista kotona tai sitten ollaan iltapäiväkerhossa koulun jälkeen. Siinäkin ajat on muuttuneet; minä olin yksin kotona koulun jälkeen jo ekalla, kuten moni kaverikin. Meiltä siis vaadittiin enemmän kuin nykylapsilta :)

Ja AP, jos sun lapsellasi on jonkinlainen häiriö asioiden hahmottamisen suhteen, entä sitten? Kaikilla lapsilla ei ole. Turha sun on syyllistää muiden vanhempia tyranneiksi jotka vaativat lapsiltaan liikaa, saatikka tuntea alemmuutta lapsesi vuoksi.

Vierailija
13/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen, Suomessa hoidetaan kotona lapsista enemmistö, toisin kuin muissa Pohjoismaissa esimerkiksi.

Vierailija
14/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka palapeli olisi 3-6-vuotiaille, se ei tarkoita sitä että 3-vuotiaan olisi jo osattava se, tai että 7-vuotias ei enää sitä saisi tehdä.

Vierailija
15/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo nyt yhtään ollut eri asiaa. Ja kyllä pohjoismaissa naiset on eniten kodin ulkopuolella töissä ja lapset hoidossa kodin ulkopuolella.

ap

Vierailija
16/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimustaso pitää olla mitoitettu lapsen kykyihin.

Vierailija
17/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tulee mieleen vain täysin päinvastaisia esimerkkejä, joten ihan mielenkiinnosta kuulisin perusteluja sinulta, ap.

Vierailija
18/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: 70 luvun avainlapsi.

Vierailija
19/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihmettelin että nykyään on ihan eri suositusikä samassa palapelissä kuin 30 vuotta sitten, en todellakaan ketään syyllistä ihmettelen vaan.

Ihan turha tässä on nyt kenekään omaa lastaan nostaa tai toisia polkea.

Minä en ainakaan itse moiseeen alennu. Se on selvä että kaikilla meillä on vahvuudet ja heikkoudet.

ap joka muuten tietää yhden eskarin joka tulee päivisin 12 jälkeen tyhjään kotiin ja ainakin 5 ekaluokkalaista jotka tulee tyhjään kotiin koulusta.

Vierailija
20/29 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä en ala nyt kilpailemaan että MINUN lapseni osaa sitä ja tätä jne.

Ei ihan kypsää hei eihän : (

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme