Miksi melkein kaikki nuoret (aikuiset) käyttää kangaskassia laukkuna?
Oon ihmetellyt tätä. Opiskelen yliopistossa ja melkein kaikilla opiskelukavereilla on kangaskassi laukkuna. Eikö se ole hankala, kun siellä ei ole mitään sivutaskuja puhelimelle, avaimille ja ja lompakolle 🤔
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muotia nähdä vaivaa näyttääkseen siltä ettei yritä näyttää hyvältä. Tyylikäs huollettu laadukas klassinen nahkainen käsilaukku huokuu sitä että henkilö välittää. Ja se ei ole muodikasta.
Oikeasti? Nahkaa vuonna 2023? Ymmärrän jonkun mummolta saadun perintölaukun käytön mutta kuka muka ostaa nahkaa enää?
Sellainen joka ei heitä sitä roskiin vaan huoltaa. Mutta mitäpä sä kertakäyttörättien suurkuluttaja sellaisesta tiedät. Vertaan mun garderoobin eettisyyttä kehen tahansa koska tahansa.
Kangaskassihan se vasta ekologinen on.
En todellakaan halua kantaa kuolleen eläimen ihoa mukanani, ällöttävää.
Ihan tiedoksesi, että kyllä muitakin kuin nahkaisia juttuja voi huoltaa, jos osaa.
Ja tuon lopussa mainitsemasi vertailun häviät varmasti useimmille 😊
Aika vihaiselta kuulostat muutenkin, kantsisi miettiä meditointia tai terapiaa.
Kuinka kauan yks kangaskassi kestää jokapäiväisessä käytössä? Ehkä yhden kesän ja sen jälkeen se on jo niin hirveässä kunnossa että huhhuh.
Kyllä kangaskassi kestää useita vuosia ihan hyvänä, eikä se välttämättä ole ainoa kassi/laukku mitä käyttää. Sen etu vaikka reppuun nähden on, että sitä voi myös pestä säännöllisesti. Mulla on yksi kiva reppu, jota käytän paljon, mutta parin vuoden käytön jälkeen se alkaa olla jo aika nuhruinen, mutta peseminen ei tässä tapauksessa oikein auta, materiaali on sellaista, ettei se oikein puhdistu kunnolla.
Ai eiks sitä reppua voi huoltaa, jos kerran osaa 🙂
En ole tuo aiempi henkilö joka tuosta asiasta puhui. Kangaskasseja käyttää aika monet, ja lienee selvää, että siihen on monia syitä. Sitä en käsitä, miksi tämäkin asia herättää ihmisissä niin suuria tunteita. Kangaskassi on kätevä, edullinen ja helppohoitoinen tapa kuljettaa asioita arjessa, luultavasti tuossa ne suurimmat syyt sen käyttöön. Itselläni on ollut myös noita kirppikseltä ostettuja nahkalaukkutyyppisiä kasseja, mutta ne eivät ole oikein koskaan jäänyt käyttöön. Toki käytän myös pieniä käsilaukkuja, joihin laitetaan vain lompakko ja puhelin, mutta useimmiten on tarve ottaa myös muita tavaroita mukaan. Joko reppu tai jonkinlainen kangaskassi on useimmiten ne, mitä arjessa tulee käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset yleisesti ovat kovia juoksemaan trendien ja muiden mukana. Ei ole salaisuus, että naistenvaatteita myydään moninkerroin enemmän kuin miesten.
Miehiä ei pääosin kiinnosta mitä nyt pitäisi pitää päällä vaan hankkivat sitä mikä omaan silmään näyttää hyvältä ja mille on tarvetta.Naisille sen sijaan on jatkuvasti lööppejä kuinka "tähän haluat pukeutua" tai "tänä kesänä me kaikki haluamme tämän". Julkkikset kulkevat jossain housuissa ja kohta kaikilla taviksillakin pitäisi olla sellaiset.
Kangaskassit ovat nyt se juttu jota sopulit seuraavat.
Sinun chanel yms laukut ovat sitten uniikkeja? Huutista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muotia nähdä vaivaa näyttääkseen siltä ettei yritä näyttää hyvältä. Tyylikäs huollettu laadukas klassinen nahkainen käsilaukku huokuu sitä että henkilö välittää. Ja se ei ole muodikasta.
Oikeasti? Nahkaa vuonna 2023? Ymmärrän jonkun mummolta saadun perintölaukun käytön mutta kuka muka ostaa nahkaa enää?
Sellainen joka ei heitä sitä roskiin vaan huoltaa. Mutta mitäpä sä kertakäyttörättien suurkuluttaja sellaisesta tiedät. Vertaan mun garderoobin eettisyyttä kehen tahansa koska tahansa.
Ihan tiedoksesi, että kyllä muitakin kuin nahkaisia juttuja voi huoltaa, jos osaa.
Kuinka kauan yks kangaskassi kestää jokapäiväisessä käytössä? Ehkä yhden kesän ja sen jälkeen se on jo niin hirveässä kunnossa että huhhuh.
Kyllä kangaskassi kestää useita vuosia ihan hyvänä, eikä se välttämättä ole ainoa kassi/laukku mitä käyttää. Sen etu vaikka reppuun nähden on, että sitä voi myös pestä säännöllisesti. Mulla on yksi kiva reppu, jota käytän paljon, mutta parin vuoden käytön jälkeen se alkaa olla jo aika nuhruinen, mutta peseminen ei tässä tapauksessa oikein auta, materiaali on sellaista, ettei se oikein puhdistu kunnolla.
Ai eiks sitä reppua voi huoltaa, jos kerran osaa 🙂
Miksi ei voi käyttää kangaskassia? Mikä siinä riepoo jos joku käyttää kangaskassia tätilaukkujen sijasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä arvoinen on niiden eläinten henki, jotka kuolivat, jotta sait laukkusi?
Mä käytän ihan käsilaukkua, mutta mulla on aina mukana siellä kangaskassi, jos meen vaikka ostamaan ruokaa.
Käytän isokokoista käsilaukkua, usein ompelen laukkuni itse; on kaunis, mutta ei kiinnosta rosvoja. Lisäksi ostoksille, kirjastoon ym. tavaroiden kantamisen tarpeeseen siellä käsilaukussa on kangaskassi (ei Marimekko).
Se on kevyt ja mahtuu tavaraa tarvittaessa.
Minä olen 49-vuotias nainen. Olen käyttänyt kangaskasseja viimeiset 25 vuotta. Osassa on jotain pikkutaskujakin kyllä, osassa ei. Nahkaisia laukkuja tai kenkiä en ostaisi enkä tosiaan ole ostanut vuosikymmeniin. Olenko minäkin nyt muodin perässä juokseva sopuli? Vai voisiko olla niin, että jotkut vaan pitävät kangaskasseista sekä tyyliltään että materiaaliltaan? Ja mainittakoon nyt vielä, että olen ammatiltani viranomainen valtion virastossa ja mielestäni ihmisten laukkuvalinnat eivät kuulu kenellekään muulle kuin sille ihmiselle itselleen.