Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on toiminut 'kissan pöydälle nostaminen'?

Vierailija
02.06.2023 |

Mulla on käynyt useamman kerran niin, että kun lopulta olen ottanut jonkun epäkohdan puheeksi, ihan rauhallisesti, rakentavasti ja perustellen, niin vastapuoli on lyönyt hanskat tiskiin. Kaksi parisuhdetta, yksi yhteistyökumppani ja yksi muu juttu loppui noin. Lopputulos ei tietenkään ollut se mitä halusin, olisin voinut tulla vastaan, tehdä kompromisseja jne, mutta ei. Enää en uskalla ottaa mitään epäkohtia puheeksi =(

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa vastustaa raivokkaasti pöydälle nostamista.

Vierailija
22/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollikissa merkkaa reviriinsä tehokkaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Se kaatoi kaikki juomalasit ja söi minun lautaselta nakin ja perunamuussiin jäi kissankarvoja.

Vierailija
24/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso oranssi kollikissa kirjoitti:

Minun kissani oli sen verran omatoiminen että sitä ei tarvinnut erikseen pöydälle nostaa. Se osasi kiivetä eteisen hattuhyllylle tai makuuhuoneen 1,5 metrin korkeudella olevaan tuuletusluukkun tai tiskipöydälle jääkaapin viereen odottamaan ruoka-annostaan. Kissa pystyy juoksemaan ja kiipeämään pystysuoraa seinää pitkin kunhan alkuvauhti ja ponnistus ovat kohdallaan.

Miten ihmeessä kissa saa olla tiskipöydällä?

Vierailija
25/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi tossa pöydällä nytkin , hyvin näyttää menevän.

Miksi ne saa olla pöydällä?

Vierailija
26/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti. Se kaatoi kaikki juomalasit ja söi minun lautaselta nakin ja perunamuussiin jäi kissankarvoja.

Miksi  ääliö opetettu niin, että saa käyttäytyä noin?

Vierailija
27/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet tuollaiseen antanut luvan?

Vierailija
28/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on huono taktiikka että patoaa asioita, antaa ymmärtää että kaikki on hyvin ja sitten tylyttää ja nostaa kissaa pöydälle, että hommat ei olekaan ok.

Antaa epäluotettavan kuvan susta, että et ole rehellisesti reagoinut jo alusta lähtien ja jatkuvasti

Vierailija
29/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi  ääliö opetettu niin, että saa käyttäytyä noin?

Ei sitä ole tollaiseen opetettu, kielletty on jos edes kurkottelee pöydälle. Kysymyshän oli että miten on toiminut jos teillä kissa on nostettu pöydälle. Siis kerran kokeeksi nostettiin se pöydälle, ja se kai villiinty tilanteessa.

Vierailija
30/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi tossa pöydällä nytkin , hyvin näyttää menevän.

Miksi ne saa olla pöydällä?

Miksi ei saisi?

Vierailija
31/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina epäkohdat puheeksi heti. En odota. Ja jos vastapuoli ei ole valmis käsittelemään asioita, totean että tämä oli tässä ja lähden. 

Vierailija
32/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntä nostaa mirrin pöydälle ja minä sen kesytän. Mirri kehrää.

Vierailija
33/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono tapa vatvoa pitkään eikä olla alusta lähtien avoin 

Vierailija
34/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla kissat istuksii pöydäillä, huomattavan epähygieniien otus vaikka näyttää puhtaalta. Siinä se istuu toksoplasmoottinen perse pöydällä, jossa pikkupiltit kohta voiteveat leipänsä. toki kaipa ne on josaaneet kaiikki pöpöt hiekkalaatikossa jossa nuo puolivillit otukset myös käy . Yök.  

Vierailija
35/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion hommissa on aina sama juttu: jos nostat epäkohdan ja esität ratkaisuehdotuksen, seuraa "keskustelu" jossa kerrotaan että vika on sinussa. Ei mitään väliä esittääkö asian nätisti vai rumasti, lopputulos on aina sama.

Vierailija
36/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulla kissat istuksii pöydäillä, huomattavan epähygieniien otus vaikka näyttää puhtaalta. Siinä se istuu toksoplasmoottinen perse pöydällä, jossa pikkupiltit kohta voiteveat leipänsä. toki kaipa ne on josaaneet kaiikki pöpöt hiekkalaatikossa jossa nuo puolivillit otukset myös käy . Yök.  

Tämä on tätä nykyajan, luonnosta vieraantuneiden city ihmisten meininkiä. Lemmikkieläimiin suhtaudutaan kuin ihmisiin, ne saa tehdä mitä vaan ja ollenkaan ei huomioida että eläinten hygieniataso nyt  ei ole sama kuin ihmisten (useimpien ainakaan) Itse muistan lapsuudesta kuinka isovanhemmilla oli lehmiä, kanoja, ja kissoja. Lehmät ja kanat ei tosiaan olleet sisätiloissa koskaan (saattoi olla uusi tieto luonnosta vieraantuneille cityihmisille) Ikinä ei kissat menneet ruokapöydälle, koska mummo oli ne niin opettanut. Tuli sanomalehdestä jos yritti mennä. Tämäkin olisi nykyään nyyh, nyyh, lemmikkieläimen ihmisoikeuksien ja fyysisen koskemattomuuden loukkaamista tms p4skaa...

Minä, en tuollaisessa kämpässä kyllä kävisi "pöydän antimien ääreen"... hanavettä voisin juoda. Suoraan hanasta.

Vierailija
37/51 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onnistunut koskaan. Meillä tuo on liian väkivaltainen menetelmä. 

Vierailija
38/51 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki edelleen vaikeuksia epäkohtien nostamisessa esiin. Isoin ongelma mulla on siinä, että mulla on jo usein (tiedostamatta) oma tarve ja tunne voimakas vaikka rauhallisesti ja rakentavasti sanoja käyttäisinkin. Kun oma tunne on läsnä, en oo kovin vastaanottavainen tai kärsivällinen sietää toisen mahdollista vastareaktiotakaan. 

Mikä on auttanu ylipäätään seuraavat askeleet: oman tunteen käsittely, kerron omista tunteista, kerron tarpeesta joka ei oo tullu kohdatuks ja sit ehdotan jotain konkreettista mikä mua auttaisi ts. pyydän tukea. 

tästä ig-postauksesta löytyy esimerkki tarkemmin :

https://www.instagram.com/reel/DJ9XbWpNCZS/?igsh=MTZiaTZiNThpaGpwdw==

mitä mieltä tällasesta?

Vierailija
39/51 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa on jo niin vanha ja sen verran raihnainen, ettei pysty enää hyppäämään pöydälle. Niinpä me autamme reppanaa ja nostamme sen. Saattaa sitten nukkua siinä koko päivän.

Vierailija
40/51 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että kissan nostaminen pöydälle olisi koskaan parantanut mitään. Ystävällisyydelläkään ei ole koskaan menestynyt tai päässyt eteenpäin. Jos vastassa on mulkku, ei se siitä muuksi muutu, vaikka kuinka nostaisi kissaa pöydälle tai koittaisi olla ystävällinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme