Mitä tehdä kun esimies on sovinisti?
Ekaa kertaa nyt törmäsin tilanteeseen missä esimies on kunnon vanhanajan sovinisti. Saan keskijohdon johtajana tehdä sihteerintöitä ja keittämään kahvia. Mikään kieltäytyminen ei auta kun vedotaan heti työsopimuksen kohtaan myös muut työnantajan määräämät tehtävät kuuluvat toimenkuvaan
Ja joo miesjohtjien (saman tason verrokkikollegat) ei tietenkään tarvi tehdä näitä samoja hommia eli tarjoilut, matkakoordinaattorihommat, puhtaaksikirjoitus, järjestely, jne). Mulla siis sama toimenkuva kuin näillä miehillä, siis paperilla.
Esimies on toimari itse, pienehkö tukkukaupan alan konserni jolla toimintaa euroopassa.
Toimari haluaa pitää itsellään paljon suoria alaisia eli on sekä ylimmän johdon ja keskijohdon esimies. Tämä siis tekee asiastq valittamisen liki mahdottomaksi kun ei ole esimiehen esimiestä.
Kommentit (6)
W o k e vyörytys on niin kovaa, että on pakko olla vastapainoksi sovinisti ja misogyyni-kyynikko.
Neanderthalensis kirjoitti:
W o k e vyörytys on niin kovaa, että on pakko olla vastapainoksi sovinisti ja misogyyni-kyynikko.
Miten kuvaamasi ilmiöt ovat sen yksilön vika, jolle kostat?
Neanderthalensis kirjoitti:
Ei ole.
T. M45
Eikö tärkeintä ole kuitenkin sama palkka? Tuossa tilanteessa kysyisin, eikö talosta löydy halvempia kahvinkeittäjiä kuin sinä johtajan palkalla.
Kai työmäärä muuten on kohtuullinen, eli et joudu tekemään noita oman työsi lisäksi.
Oletko koskaan sanonut, että nyt ei millään ehdi, kun on tämä tärkeämpi työ?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tärkeintä ole kuitenkin sama palkka? Tuossa tilanteessa kysyisin, eikö talosta löydy halvempia kahvinkeittäjiä kuin sinä johtajan palkalla.
Kai työmäärä muuten on kohtuullinen, eli et joudu tekemään noita oman työsi lisäksi.
Oletko koskaan sanonut, että nyt ei millään ehdi, kun on tämä tärkeämpi työ?
Olen, mutta nämä hommat vaan pitää kuulemma tehdä. Ne annataan aina naiselle.
Alat etsiä uusi töitä, tai valmistaudut kärsimyksen näyttäviin vuosiin. Joiden jälkeen sun on mahdotonta löytää mitään muuta, paitsi sihteerin töitä. Tai ei ehkä niitäkään, koska edistyneet it ratkaisut hoitaa ne muissa firmoissa jo silloin, ja olet tipahtanut kehityksen kelkasta.