Seitsemän uutisissa sanottiin, että Helsingissä on jo saman hintaista asua vuokralla tai omistusasunnossa
ja jos korot nousee, niin vuokralla on halvempaa. Ei paljon tee mieli ostaa asuntoa.. tosin mainitsivat, että jos asuntojen hinnat romahtaa, tilanne voi muuttua.
Kommentit (28)
Niin paitsi että se kallis kämppä jää kuitenkin sitten minkä voi myydä kun vuokraajalla ei jää mitään. Vuokraajat maksavat toisten kämppiä usein moneen kertaan.
Verrattiin tietenkin vuokra vs vastike+korot. Lyhennys on vielä erikseen + asunnon kuluminen, korjaukset yms..
Vierailija kirjoitti:
Siis verrataanko tässä nyt vain kuukausittaisia menoja?
Oikeastihan pitäisi verrata vain vuokra vs vastike+korot. Kaikki muu on rahaa omaan varallisuuteen.
En nyt tosiaan ymmärrä mitä tässä vertaillaan. Olen itsekin maksanut asumusesta kaikki kulut yhteen laskettuna useamman vuoden hieman enemmän kuin maksaisin vuokralla vastaavasta, mutta minähän kerrytän sillä omaa varallisuutta. Sijoitan myös rahastoihin, mutta koska sekin on täysin vapaaehtoista, en laske sitä elämisen kuluiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos korot nousevat niin vuokratkin nousee kiihtyvällä tahdilla. Vuokrat kun ovat indeksiin sidottuja.
Ai jos vaihtaa halvempivuokraiseen asuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että korkojen noustessa vuokratkin nousee. Eihän muuten vuokranantajat saa maksettua omia lainojaan.
Noin karkóttaa vain vuokralaiset. Pitää myydä pois havemmalla.
Mihin he karkottuvat? Toiseen vuokra-asuntoonko?
Mut siis vuokralla asuessahan vuokranantaja maksaa mun vuokran veroissaan ja mä saan asumistuen. Ihan ilmaseks suurin osa vuokralaisista asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että korkojen noustessa vuokratkin nousee. Eihän muuten vuokranantajat saa maksettua omia lainojaan.
Noin karkottaa vain vuokralaiset. Pitää myydä pois havemmalla.
Mihin he karkottuvat? Toiseen vuokra-asuntoonko?
Helsingissä on jo nyt pula matalapalkka-alojen työntekijöistä. Maksaisitko siivoojalle tai baristalle 2800 ennen veroja, että heille löytyisi *edes* se vuokra-asunto. Suomi on toistaiseksi ollut hyvinvointivaltio. Ei ne teidän siivoojat, kokit ja lähärit ala asua soluissa silkasta palvelemisen ilosta.
Jepp, aika sujuvasti kommentoijat unohtavat vaihtoehtoiskustannuksen...