Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia mulla koivuallergikkona alkaa pahimmat oireet aina vasta näin kesäkuun puolella kun kukinnan pitäisi olla etelässä jo päättynyt?

Vierailija
01.06.2023 |

Vai onko silloin siitä huolimatta suurimmat pitoisuudet? Nytkin olin koko toukokuun lähes oireettomana (toki olen syönyt antihistamiinia), mutta näin kesäkuussa vasta alkaakin silmät kutisemaan ja röörit menemään tukkoon.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmastikin myös joku muu allergia? Koivuallergia ei noita oireita enää tässä vaiheessa tuota, jos oot viime viikot selvinnyt ilman niitä.

Vierailija
2/11 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmastikin myös joku muu allergia? Koivuallergia ei noita oireita enää tässä vaiheessa tuota, jos oot viime viikot selvinnyt ilman niitä.

No sitäkin olen miettinyt, mutta ei vain ole selvinnyt mikä tähän aikaan vuodesta sitten voisi allergisoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on (myös) heinäallergia. Heinät kukkiikin sitten kivasti koko kesän, ja loppukesästä mukaan astuu ihana pujo.

Vierailija
4/11 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaankin allerginen havupuille tai heinille.

Vierailija
5/11 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on (myös) heinäallergia. Heinät kukkiikin sitten kivasti koko kesän, ja loppukesästä mukaan astuu ihana pujo.

Ei mulla loppukesästä enää tätä ole. Viimeitään juhannuksena loppuu.

-ap

Vierailija
6/11 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitäkin olen miettinyt, mutta ei vain ole selvinnyt mikä tähän aikaan vuodesta sitten voisi allergisoida.

Pitäiskö testata? Minäkään en usko johtuvan koivusta, jos toukokuun olet ollut käytännössä oireeton. Nyt oli kyllä paha vuosi koivun suhteen. Mulla on koivuallergia ja olen monta viikkoa ollut aivan tukossa, lääkkeistä huolimatta. Piti olla välillä viikko pois töistäkin, kun ei meinannut henki kulkea. Nyt on tällä viikolla ollut jo huomattavasti helpompaa. 

Vierailija
7/11 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäallergia? Heinien siitepölyä esiinyyy jo vähäisiä määriä Etelä-Suomessa. Havupuiden siitepölyä on nyt runsaasti. Sillekin voi olla allerginen.

Vierailija
8/11 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on etelässä koivu helpottanut. Pystyy jo käymään lenkillä ja pyöräilemään. Sulla on pakko olla muuta allergiaa nyt.

Mulla ei oo muuta kuin koivu, niin multa voi tulla kysymään, koska koivu on paha.

Vierailija
9/11 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmus? Minulla on koivu-, pähkinä- ja ilmeisesti myös lehmusallergia...

Vierailija
10/11 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan kaikista kivoista homeista, joita märässä luonnossa muhii syksyllä.

Enää en edes yritä lopettaa allergialääkitystä ennen kuin lumi on ja pysyy maassa. En myöskään enää ikinä usko lääkäreitä, joiden mielestä lääkitystä on turha aloittaa keväällä hyvissä ajoin. Yhtenä keväänä odottelin siihen, että alkoi tuntua allergiaoireita ja sitten ei ollutkaan astma hallinnassa koko kesänä, kun keuhkot pääsivät ärtymään.

Vierailija
11/11 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon tuolla kukkii eri kasvit, joten jollekin niistä olet allerginen. Niitä on niin monenlaisia, että varmaan mahdotonta testailla.