Tuntuuko teistä omasta ulkonäöstä huolehtiminen turhamaiselta?
Itse käytin ennen paljon aikaa ulkonäöstä huolehtimiseen (värjäsin tukkaa, stressasin pukeutumista, ostelin hirveästi kaikkia puteleita jne.) mutta nykyään se tuntuu jotenkin niin turhalta ja aikaavievältä. Toisaalta sitten kuitenkin ihannoin niiden ulkonäköä joilla kaikki on tiptop, mutta mietin kyllä usein niistäkin, että onpa pinnallisia.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä huolehdin ulkonäöstäni kuorinnoilla, naamioilla, seerumeilla yms. Huollan kynsiä ja raspaan jalat. Poistatan karvat ja käyn kampaajalla. Käytän kauniita vaatteita jotka tuntuvat hyvältä ihoa vasten. Syön terveellisesti ja urheilen.
Se on itsensä rakastamista ja huolehtimista. Käytän itseeni aikaa, rahaa ja rakkautta. Se ei ole turhamaista vaan hyvin tärkeää mielestäni.
Noi kaikki kemikaali myrkyt voivat tehdä enemmän tuhoa kuin mitään hyötyjä. Minä olen lähes kaljuuntunut koko iän blondaamisesta 30v ja nyt kun lopetin niin tuntuu kuin kalju olisin. Hiukset kasvavat tosi hitaasti ja katkeilevat.
Järkyttävää tuo kemikaali kuorma ihoonkin ja näiden seerumi pullon tuoteselosteista ei kukaan tavis ymmärrä yhtään mitään.
Syömisellä ei mitään auta jos tuo kemikaaleilla myrkkyjä ihoon ajettuna.
Minä käytän vain apteekin barabeenittomia perusvoiteita ihon kuivuuteen enkä osta enää yhtään mitään kalliita ryppyvoiteita sillä ne turvottaa ihon pintakerrosta vähän aikaan saadakseen rypyt näyttämöltä pois vähäksi aikaa.
Ihmeellistä että ihminen syö terveellisesti ja sitten ajaa kaikkia myrkkyjä elimistöön jollain kemikaaleilla.
Vai että ihan barabeenittomia.
909366 3 - INGREDIENTS: AQUA / WATER • ASCORBIC ACID • DIMETHICONE • GLYCERIN • ALCOHOL DENAT. • POTASSIUM HYDROXIDE • POLYSILICONE-11 • PENTAERYTHRITYL TETRAETHYLHEXANOATE • ACETYL DIPEPTIDE-1 CETYL ESTER • ADENOSINE • SODIUM HYALURONATE • TOCOPHEROL • SILICA • AMMONIUM POLYACRYLOYLDIMETHYL TAURATE • BUTYLENE GLYCOL • CAPRYLYL GLYCOL • C13-14 ISOPARAFFIN • HYDROXYETHYLCELLULOSE • LAURETH-7 • PEG-20 METHYL GLUCOSE SESQUISTEARATE • POLOXAMER 338 • POLYACRYLAMIDE • SORBITAN LAURATE • XANTHAN GUM • BIS-PEG/PPG-16/16 PEG/PPG-16/16 DIMETHICONE • CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE • PENTAERYTHRITYL TETRA-DI-T-BUTYL HYDROXYHYDROCINNAMATE • SALICYLIC ACID • PARFUM / FRAGRANCE (F.I.L. Z70013603/1).
https://www.lorealparis.fi/revitalift/clinical/vitamin-c-serum
Ymmärrätkö yhtään mitään mitä aineita tässä seerumissa on.
Ei ainakaan barabeenia.
Parabeenit kosmetiikassa
Kosmetiikkaa säädellään tiukalla lainsäädännöllä, jonka perusta on tuotteiden turvallisuus.selvennä Markkinoilla liikkuu paljon väärää tietoa parabeeneistä ja niiden vaikutuksista ihmisten terveyteen.lähde? Parabeenit saattavat aiheuttaa kosketusallergiaa. Parabeeneilla on lievä estrogeeninen vaikutus ja ne saattavat lisätä rintasyövän riskiä. Iholla kosteusvoiteiden parabeenit saattavat voimistaa UV-B-säteilyn vaikutusta. Viime vuosina lähinnä kuluttajien epäilyt parabeenien aiheuttamista hormonivaikutuksista ovat saaneet valmistajat vähentämään niiden käyttöä kosmetiikkatuotteissa.milloin? Osa kosmetiikkavalmistajista kokee saavansa merkittävää markkinaetua korvatessaan parabeenit vähemmän haitallisilla säilöntäaineilla.lähde?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin luotan apteekin tuotteisiin että ne olisivat turvallisempia kun en ymmärrä yhtään mitään noista tuoteselosteista.
Sama lainsäädäntö koskee kaikkea kosmetiikkaa myyntipaikasta riippumatta, joten apteekki ostopaikkana ei ole tae mistään.
Tässä esimerkkinä Louis Widmer yövoide.
Aqua, cetyl diglyceryl tris(trimethylsiloxy)silylethyl dimethicone, isohexadecane, glycerin, decyl oleate, C18-36 acid triglyceride, oleyl erucate, triolein, caprylyl methicone, cetyl dimethicone, panthenol, propylene glycol, sodium chloride, tocopheryl acetate, phenoxyethanol, sorbitol, parfum, ethylhexylglycerin, cholesterol, collagen amino acids, hydrolyzed hyaluronic acid, sodium hyaluronate, stearic acid, tocopherol, ceramide np, caprylic/capric triglyceride, hydrogenated lecithin, lactic acid, oleic acid, phytosphingosine, caprylhydroxamic acid, pantolactone, caprylyl glycol, palmitoyl dipeptide-5 diaminobutyroyl hydroxythreonine, palmitoyl dipeptide-5 diaminohydroxybutyrate.
Vierailija kirjoitti:
Parabens on portugalin onnea!
Los Barabenos.
Ei ole turhamaista, vaan tärkeää ja tarpeellista.
Mä huolehdin itsestäni näillä tavoin:
-Liikun 4-5 kertaa viikossa plus arkiliikunta päälle
-Katson mitä ja suuhuni laitan ja otan tarpeen mukaan vitamiineja yms
-Hoidan ihoani, en ikinä mene meikit päällä nukkumaan
-Kasvojumppaa ja hierontaa joka miltei joka päivä
-Meikkaan niin että parhaat puolet korostuu
-Hiukset on aina puhtaat, niissä on tosi simppeli leikkaus ja toisinaan otan raitoja, esim kesän jäljiltä kun oma väri on auringossa haalistunut
-Käyn neljästi vuodessa kosmetologilla, toisinaan mani-pedissä ja hierojalla.
-Mietin asukokonaisuuteni tarkkaan, että ne sopivat mun fiilikseen, tyyliin ja tilaisuuteen
-Huollan vaatteeni kunnolla ja ne kestävät hyvinä vuosikausia
Mitä vähemmän kemikaaleja tarvitsee niin sitä parempi. Ihon kuivuminen ja kutiseminen talvella ei ole mikään mukava tunne niin käytän vain lääkärin suosittelemia apteekin voiteita.
Olen ollut mainosten uhri ja ja kokeillut kaikenmaailman ryppyvoiteet ja seerumit kun on halunnut rahapussia keventää. Ei niistä ole ollut mitään hyötyä muuta kuin joku hetkellinen kun ne turvottaa ihon pintakerrosta saaden hetkellisen hehkeyden.
Venla Saartamo! Vasta 41, mutta rumine rastoineen näyttää englantilaisen slummialueen weeteee-muijalta, 67.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tunnu turhamaiselta. Sen lisäksi, että on mukavaa näyttää hyvältä, ulkonäöllä on myös suuri merkitys siihen mitä ihmiset sinusta ajattelevat ja minkälaista kohtelua saa.
Riippuu tietysti myös lähtökohdista, että onko ulkonäön kanssa puljaaminen mielekästä vai ei. Jos on huonot geenit, ruma naama ja harvat hiukset, niin tuskin jaksaa nähdä vaivaa jonkun kynsien kunnon eteen.
Hyvä ulkonäkö ei auta, jos sisin on läpimätä.
Olen lähes viisikymppinen ja tietenkin huolehdin ulkonäöstäni. Anoppini on 82 vuotias ja hän huolehtii myös ulkonäöstäni.
Jos ihminen ei huolehdin ulkonäöstään, on hän silloin luultavasti hyvin masentunut ja sairaalloinen muutenkin.
Ei ole turhaa, mutta siinäkin voi mennä älyttömyyksiin. Tietenkin ulkonäöstä huolehtiminen tekee hyvän olon ja lisää itseluottamusta ja rentouttaa. Mutta: kohtuus kaikessa. Suhteellisuudentaju pitää säilyttää. Ulkonäkö ei ole kaikki kaikessa ja lopulta se on hiton yhdentekevää verrattuna siihen, mitä on pääkopan sisällä.
Ap oletkin hyvin kuvannut, että teit ulkonäöstäsi itsellesi ahdistuksen aiheen. Siinä ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähes viisikymppinen ja tietenkin huolehdin ulkonäöstäni. Anoppini on 82 vuotias ja hän huolehtii myös ulkonäöstäni.
Jos ihminen ei huolehdin ulkonäöstään, on hän silloin luultavasti hyvin masentunut ja sairaalloinen muutenkin.
Ja sehän on tietenkin syy, ei seuraus, ulkonäön hoitamattomuudelle. Ihminen ei jaksa kaikkea ja on tärkeämpääkin tekemistä elämässä kuin nuohota naamaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tunnu turhamaiselta. Sen lisäksi, että on mukavaa näyttää hyvältä, ulkonäöllä on myös suuri merkitys siihen mitä ihmiset sinusta ajattelevat ja minkälaista kohtelua saa.
Riippuu tietysti myös lähtökohdista, että onko ulkonäön kanssa puljaaminen mielekästä vai ei. Jos on huonot geenit, ruma naama ja harvat hiukset, niin tuskin jaksaa nähdä vaivaa jonkun kynsien kunnon eteen.
Hyvä ulkonäkö ei auta, jos sisin on läpimätä.
No ei siinä/missään auta huonokaan ulkonäkö silloin.
Itsetunto auttaa monessa asiassa eteenpäin. Hyvä ryhti, puhtaat, sopivan kokoiset vaatteet, jotka ovat tarkoitukseen sopivat ovat tietenkin aina tärkeät, puhtaat siistit hiukset, katsekontakti, ystävällisyys ja tällaiset asiat ovat ainakin minulle itsestäänselvyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sehän on tietenkin syy, ei seuraus, ulkonäön hoitamattomuudelle. Ihminen ei jaksa kaikkea ja on tärkeämpääkin tekemistä elämässä kuin nuohota naamaansa.
Mitä on naaman nuohous? Mitä sinun mielestäsi nainen saa tehdä naamallaan ja mitä ei? Mikä on turhaa, mikä ei?
En jaksa välittää. Kallistakin olis. Ihan sama. Olkoon miten on.
Ei todellakaan. Rakastan kosmetiikkaa. Vaikka nykyisin olen laiska meikkaamaan niin ihosta pidän hyvää huolta ja säännöllisesti käyn huollattamassa ripset ja kulmat. Kampaajalla käyn 2-3 vuodessa raidoittamassa hiukset.
Mulle ollut aina itsestäänselvää pitää huolta ulkonäöstä eikä siinä ole mitään turhamaista tai pinnallista.
Jokin vuosi sitten kovalla kohulla markkinoille saapuneet AHA eli hedelmähappoja sisältävät nuorennusvoiteet saattavat amerikkalaisten tutkimusten mukaan päinvastoin lisätä ihon rypistymistä. Hedelmähapot nimittäin tehostavat ihon kuoriutumista ja uusiutumista jolloin iho kadottaa normaalin ja luonnollisen suojakerroksensa. Tällöin, ryppyvoiteiden käytön aikana, iho on 18 prosenttia alttiimpi UV-säteilylle, punoitukselle, palamiselle ja sitä kautta myös rypistymiselle. Myös ihosyövän riski kasvaa.
- Voiteen sisältämällä hedelmähappojen määrällä on suuri merkitys, tarkentaa Oulun yliopiston Ihotautiopin professori Aarne Oikarinen.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2003/03/04/ryppyvoiteilla-lisaa-ryppyja
Vierailija kirjoitti:
Jokin vuosi sitten kovalla kohulla markkinoille saapuneet AHA eli hedelmähappoja sisältävät nuorennusvoiteet saattavat amerikkalaisten tutkimusten mukaan päinvastoin lisätä ihon rypistymistä. Hedelmähapot nimittäin tehostavat ihon kuoriutumista ja uusiutumista jolloin iho kadottaa normaalin ja luonnollisen suojakerroksensa. Tällöin, ryppyvoiteiden käytön aikana, iho on 18 prosenttia alttiimpi UV-säteilylle, punoitukselle, palamiselle ja sitä kautta myös rypistymiselle. Myös ihosyövän riski kasvaa.
- Voiteen sisältämällä hedelmähappojen määrällä on suuri merkitys, tarkentaa Oulun yliopiston Ihotautiopin professori Aarne Oikarinen.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2003/03/04/ryppyvoiteilla-lisaa-ryppyja
Niinkin uutta tietoa kuin vuodelta 2003 :D
Onhan se pinnallista, onneksi olen iän myötä kasvanut yli tarpeesta maalata, värjätä ja nyppiä itseäni kivuliaasti eri paikoista. Ei miehetkään tee niin. Mulle riittää puhtaus ja perussiisteys. Jos ja kun siitä arvostellaan (aina toiset naiset) isken takaisin ja haukun arvostelijaa.
Minä ainakin luotan apteekin tuotteisiin että ne olisivat turvallisempia kun en ymmärrä yhtään mitään noista tuoteselosteista.