Aion kosia miestäni
Hei,
Otsikossa oleellisin sisältö. Aion tehdä sen, nimittäin hän on tehnyt selväksi, että voidaan mennä naimisiin sitten kun minä haluan. Avioliitto ei hänelle ole super-iso asia, kun ei ole uskonnollinen.
Miten kosisin? Tuleeko teille mieleen jotain kauniita ilmaisuja, joita voisin käyttää? Vai arkisesti, että tulisitko mun aviomieheksi?
Tarvitseeko suhteen olla teidän mielestä ns täydellinen, kun mennään naimisiin? Me ollaan oltu yhdessä kolme vuotta ja on ollut paljon kaikenlaista, mutta rakastetaan syvästi toisiamme.
Kiitos
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Pyydät täältä repliikkejä?
Ideoita/ajatuksia/kokemuksia lähinnä
Ap
Avioliitolla ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Se on juridinen sopimus.
Mitä jos odottaisit vielä ensi vuoteen ja seurailisit parisuhteenne tilaa. Vuosi 2024 on nimittäin karkausvuosi ja helmikuun 29. päivä on karkauspäivä. Silloin on perinteisesti nainen voinut kosia miestä. Jos tulee pakit niin mies ostaa hamekankaan :D
Miten ihmeessä ei uskovat menee naimisiin jos siihen uskontoa tarvii? Mikä on täydellinen suhde?
No, kyllä sen suhteen pitäisi olla ns isoissa kysymyksissä "täydellinen" esim naimisiin pitäisi mennä aidota halusta, eikä vain siksi että toinen haluaa. Ja ne lapset, missä asutaan, työ, jne...
Chat GPT:
"Tahdotko jakaa kanssani loppuelämän? Tahdotko olla minun kumppanini, ystäväni ja rakastajani kaikkina näinä tulevina vuosina?"
Ap:lla menee sekaisin rakkaus, juridinen avioliitto, kirkollinen vihkiminen, häät.
Taidat olla kovin nuori.
Minulle avioliitto on ennen kaikkea sitoutumista siihen, että työstetään parisuhdetta. Koska ei ole sellaista parisuhdetta, joka ei tarvitsisi sitä.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Ap
Ei sun tarvitse kosia, kun mies on kerran jo sanonut voivansa mennä naimisiin sitten, kun sinä haluat.
Sanot vain, että nyt haluat.
Ja tiedoksi vielä, en halua järjestää häitä. Naimisiin maistraatissa yms.
Ap
Se on tässä tilanteessa sitten pelkkä ilmoitusasia, kun mies on kerran jo suostumuksensa antanut.
Varaat ajan maistraatista ja kerrot sitten miekkoselle, milloin h-hetki on.
Niin pääsette sitten "työstämään parisuhdetta". :)
No mitä jos mies onkin muuttanut mielensä?
Ap
No sitten et tyttöparka naimisiin pääse, vanhanpiian surkea kohtalo odottaa.
Minä kosin karkauspäivänä jättämällä illalla sormuksen, skumppaa ja suklaata keittiön pöydän kulmalle. Mies oli jo nukkumassa. Aamulla heräsin jännittämään miten mies reagoi. "Ei helvetti, kai tää on vitsi?"
Mutta kyllä me siitä pienen suostuttelun jälkeen lähdettiin sormuskaupoille.
Vierailija kirjoitti:
No sitten et tyttöparka naimisiin pääse, vanhanpiian surkea kohtalo odottaa.
Tarkoitin, että en ehkä ihan suoraan kuitenkaan varaa mitään maistraattia. Mutta tämä kyllä huvitti, olisihan se kamalaa jos ei pääse naimisiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos mies onkin muuttanut mielensä?
Ap
Odota ensi helmikuun karkauspäivää. Sitten saat mekon jos mies antaa rukkaset.
Kokeile samaa kun vaimoni aikanaan: "Mee mun kanssa naimisiin tai lähden kävelee.."
Toimi. Yhä naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile samaa kun vaimoni aikanaan: "Mee mun kanssa naimisiin tai lähden kävelee.."
Toimi. Yhä naimisissa.
Lyhyestä virsi kaunis. Onnittelut kestävälle parisuhteellenne.
Pyydät täältä repliikkejä?