Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö teidän isovanhemmat yhteyttä?

Vierailija
31.05.2023 |

Sinä joka olet lapsenlapsi, pitääkö isovanhempasi yhteyttä oma-alotteisesti vai jääkö yhteydenpidon vastuu yksin sinulle? Paljon olen kuullut, että monet iäkkäät ihmiset olettavat nuorempien olevan niitä jotka ottavat aina ensin itse yhteyttä koska "sen nyt vain kuuluu olla niin".

Itse pidän yhteyttä isovanhempaani, mutta harvemmin aloitetta tulee sieltä suunnasta vaikka olen sanonut että saa soittaa koska vain jos kaipaa juttuseuraa, saa kutsua kylään kun sopii jne. Ei kuitenkaan kutsua kuulu, mutta kautta rantain olenkin kuullut, että on loukkaannuttu kun en useammin ole kyläillyt. En ole tottunut kutsumaan itse itseäni kylään kenenkään luo ja harmittaa, että panokseni ei näytä riittävän, vaan minun oletetaan olevan se ainoa suhdetta ylläpitävä osapuoli ja kuulumisiani kysellään muilta kuin minulta itseltäni. Tuttua?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsua kylään? 

Vierailija
22/24 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri valitti, kun isovanhemmat soittivat väärään aikaan. Tuli soitto sunnuntaina klo 8, lauantaina klo 17, viikolla keskellä päivää töihin jne., koska "eihän ne vanhukset ymmärrä, että sunnuntaina nukutaan myöhään, lauantaina nähdään kavereita ja mä olen töissä".

Ehkä eivät soita juuri siksi. Aina väärä aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, AP, sinä OLET se ainoa suhdetta ylläpitävä osapuoli. Tot tähän jo nyt. Hän on VANHUS, joka ei enää toimi niin kun nuoremmat kykeni. Sinä olet se VANHEMPI siinä suhteessa. EI päinvastoin. Jos haluat minkäänlaista suhdetta isovanhempiin, SINÄ olet se joka menee käymään, etkä odottele kutsuja. Ilmeisesti tuo että hän kyselee kuulumisiasi muiden kautta kertoo vaan siitä että hän kokee että olet hylännyt hänet etkä itse käy hänen kotonaan, tai soittele riittävästi. 

Jos olet sanonut että hän "saa kutsua" tai "saa soittaa" on naurettavaa ja oikeestaan merkki hänelle että eipä sua vähempää vois kiinnostaa. Vai, sanotko esim. ihastuksesi kohteelle vaan "joo, saa soittaa joskus jos haluaa" tms. Käytännössähän tuo tuliktaan että "ihan sama siis, ja parempi jos et kuitenkaan soita"

Vierailija
24/24 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joiden isovanhemmat eivät enää ole täällä niin millaista se yhteydenpito oli silloin kun vielä olivat?

Mummi soitti minulle niin kauan kuin osasi käyttää kännykkää. Sitten kun alkoi olla 93v niin minä soitin hänelle, osasi vastata mutta ei soittaa.