Siis käyttääkö joku vielä fyysistä luottokorttia?
Olin kaverin seurassa kun hän tilasi erään tuotteen netistä ja maksoi luotolla koska tulee se ostoturva, mutta ihmettelin kun otti vanhanaikaisen fyysisen luottokortin esiin ja maksoi sillä. Ja kaveri vasta 32v.
Itse olen vanhempi mutta minulla jo 4 vuotta ollut digitaalinen luottokortti jolla maksaa vaikka puhelimella, kortin tiedotkin pankin puhelinsovelluksessa. Tuossa digitaalisessa huomattavasti parempi turva kun ensinnäkin kahden eri pin-koodin takana (lompakossa fyysinen ihan paljaana) ja ehkä vielä suurempana etuna että digitaalisessa vaihtuu CVC koodi 5min välein eli varkaat ei tee tiedoilla paljon mitään vaikka korttitiedot vuotaisikin jostain nettisivulta.
En sanonut asiasta mitään kaverille mutta edelleen ihmettelen miksi jotkut nuorehkotkin edelleen käyttää fyysistä luottokorttia?? On itselläkin fyysinen debit/credit-kortti mutta en sen tietoja koskaan laita nettiin ja sen luottoraja rajoitettu pieneksi. Digitaalisessa taas suurempi luottoraja ja käytän ainoastaan sitä varsinkin netissä.
Kommentit (47)
Puhelin voi mennä rikki tai nettiyhteys alas ihan milloin vain
Minä käytän mentaalista luottokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kellään digitaalista ainoana korttina, monella se perus debit/credit myös mutta pienemmällä luottorajalla. Ja fyysisen tietoja ei tietenkään nettiin.
En luota puhelimen turvallisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Itselläni oli juuri puhelin muutaman päivän poissa pelistä - tuli huomattua, että on ihan pulassa, jos kaikki on puhelimen varassa.
Tää onneton aloittaja ei ole seurannut aikaansa. Ei niillä fyysisillä korteilla enää maksella pelkkien kortissa lukevilla tiedoilla, vaan sen lisäksi käytetään tunnuslukua ja puhelimeen tulevaa koodia. Riippuu siitä minkä luottoyhtiön tms. kortista on kyse.
Vaikka joku varastaisi sen fyysisen kortin, ei se sillä pysty mitään tekemään.
Ei se taida olla digitaalinen luottokortti vaan virtuaalinen luottokortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Jos älypuhelimesta loppuu akku niin millä maksat.
Älypuhelimen akku kestää koko päivän ja lataan joka yö kuten suurin osa tekee. Eipä ole tullut tilannetta että akku olisi loppu. ja voihan fyysinen lluottokortti olla varalla, ehkä pienemmällä luottorajalla.
Latausta pitää valvoa,voi räjähtää yöllä.
No ehkä 95 prosenttia käyttää, mutta hyvät sulle.
Ihan käytetään pelkkää fyysistä luottokorttia. Kaikista turvallisin. Pankkikorttia ei käytetä muuhun kuin rahan nostoon automaatista, mutta eipä ole kuukausiin tarvinnut rahaa nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan käytetään pelkkää fyysistä luottokorttia. Kaikista turvallisin. Pankkikorttia ei käytetä muuhun kuin rahan nostoon automaatista, mutta eipä ole kuukausiin tarvinnut rahaa nostaa.
Virtuaalista korttia käytän joskus, jos tilaan jotakin jostakin, jonne käytettävän kortin tietoja en haluta antaa.
Wow! Joku käyttää vielä puhelinta maksuvälineenä, itse en jaksa kantaa mukana, koska sillä ei enää nykymaailmassa ole oikein käyttöä.
Ei ole älypuhelimessa mitään pankkiappsejä tai maksujuttuja, eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyn psyykkistä luottokorttia.
Unohdit, että on vielä myös sosiaalinen luottokortti, onhan ihminen sentään psykofyysissosiaalinen kokonaisuus.
Ei kiinnosta,en hanki edes älypuhelinta.
Monetkin käyttää fyysistä rahaa ja korttia. Esim. me jotka oikeasti ymmärrämme tekniikasta jotain.
Te boomerit kompensoitte omaa typeryyttänne noilla typerillä vimpaimilla ja äpsseillä joista ette todellisuudessa tajua hevon helvettiä. Vissiin joku ikuinen tarve olla taas nuori ja virkeä?
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole edes luottokorttia. En tee sillä mitään. En tilaile netissä mitään tavaroita, enkä matkustele ulkomaille.
Mä teen molempia, eikä silti ole luottokorttia, en ole koskaan tarvinnut.
Ei mun pankissa oo digikorttivaihtoehtoa ollenkaan.