Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis käyttääkö joku vielä fyysistä luottokorttia?

Vierailija
31.05.2023 |

Olin kaverin seurassa kun hän tilasi erään tuotteen netistä ja maksoi luotolla koska tulee se ostoturva, mutta ihmettelin kun otti vanhanaikaisen fyysisen luottokortin esiin ja maksoi sillä. Ja kaveri vasta 32v.

Itse olen vanhempi mutta minulla jo 4 vuotta ollut digitaalinen luottokortti jolla maksaa vaikka puhelimella, kortin tiedotkin pankin puhelinsovelluksessa. Tuossa digitaalisessa huomattavasti parempi turva kun ensinnäkin kahden eri pin-koodin takana (lompakossa fyysinen ihan paljaana) ja ehkä vielä suurempana etuna että digitaalisessa vaihtuu CVC koodi 5min välein eli varkaat ei tee tiedoilla paljon mitään vaikka korttitiedot vuotaisikin jostain nettisivulta.

En sanonut asiasta mitään kaverille mutta edelleen ihmettelen miksi jotkut nuorehkotkin edelleen käyttää fyysistä luottokorttia?? On itselläkin fyysinen debit/credit-kortti mutta en sen tietoja koskaan laita nettiin ja sen luottoraja rajoitettu pieneksi. Digitaalisessa taas suurempi luottoraja ja käytän ainoastaan sitä varsinkin netissä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun pankissa oo digikorttivaihtoehtoa ollenkaan.

Vierailija
22/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin voi mennä rikki tai nettiyhteys alas ihan milloin vain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän mentaalista luottokorttia.

Vierailija
24/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kellään digitaalista ainoana korttina, monella se perus debit/credit myös mutta pienemmällä luottorajalla. Ja fyysisen tietoja ei tietenkään nettiin.

Vierailija
25/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota puhelimen turvallisuuteen.

Vierailija
26/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Itselläni oli juuri puhelin muutaman päivän poissa pelistä - tuli huomattua, että on ihan pulassa, jos kaikki on puhelimen varassa.

Vierailija
27/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää onneton aloittaja ei ole seurannut aikaansa. Ei niillä fyysisillä korteilla enää maksella pelkkien kortissa lukevilla tiedoilla, vaan sen lisäksi käytetään tunnuslukua ja puhelimeen tulevaa koodia. Riippuu siitä minkä luottoyhtiön tms. kortista on kyse.

Vaikka joku varastaisi sen fyysisen kortin, ei se sillä pysty mitään tekemään.

Vierailija
28/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se taida olla digitaalinen luottokortti vaan virtuaalinen luottokortti.

Vierailija
29/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Jos älypuhelimesta loppuu akku niin millä maksat.

Älypuhelimen akku kestää koko päivän ja lataan joka yö kuten suurin osa tekee. Eipä ole tullut tilannetta että akku olisi loppu. ja voihan fyysinen lluottokortti olla varalla, ehkä pienemmällä luottorajalla.

Latausta pitää valvoa,voi räjähtää yöllä.

30/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä 95 prosenttia käyttää, mutta hyvät sulle.

Vierailija
31/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käytetään pelkkää fyysistä luottokorttia. Kaikista turvallisin. Pankkikorttia ei käytetä muuhun kuin rahan nostoon automaatista, mutta eipä ole kuukausiin tarvinnut rahaa nostaa.

Vierailija
32/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sönkönsönkön taas.

Vierailija
33/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan porvoosta.

Vierailija
34/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan käytetään pelkkää fyysistä luottokorttia. Kaikista turvallisin. Pankkikorttia ei käytetä muuhun kuin rahan nostoon automaatista, mutta eipä ole kuukausiin tarvinnut rahaa nostaa.

Virtuaalista korttia käytän joskus, jos tilaan jotakin jostakin, jonne käytettävän kortin tietoja en haluta antaa.

Vierailija
35/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wow! Joku käyttää vielä puhelinta maksuvälineenä, itse en jaksa kantaa mukana, koska sillä ei enää nykymaailmassa ole oikein käyttöä.

Vierailija
36/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole älypuhelimessa mitään pankkiappsejä tai maksujuttuja, eikä tule.

Vierailija
37/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyn psyykkistä luottokorttia.

Unohdit, että on vielä myös sosiaalinen luottokortti, onhan ihminen sentään psykofyysissosiaalinen kokonaisuus.

Vierailija
38/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta,en hanki edes älypuhelinta.

Vierailija
39/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monetkin käyttää fyysistä rahaa ja korttia. Esim. me jotka oikeasti ymmärrämme tekniikasta jotain.

Te boomerit kompensoitte omaa typeryyttänne noilla typerillä vimpaimilla ja äpsseillä joista ette todellisuudessa tajua hevon helvettiä. Vissiin joku ikuinen tarve olla taas nuori ja virkeä?

Vierailija
40/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole edes luottokorttia. En tee sillä mitään. En tilaile netissä mitään tavaroita, enkä matkustele ulkomaille.

Mä teen molempia, eikä silti ole luottokorttia, en ole koskaan tarvinnut.