Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis käyttääkö joku vielä fyysistä luottokorttia?

Vierailija
31.05.2023 |

Olin kaverin seurassa kun hän tilasi erään tuotteen netistä ja maksoi luotolla koska tulee se ostoturva, mutta ihmettelin kun otti vanhanaikaisen fyysisen luottokortin esiin ja maksoi sillä. Ja kaveri vasta 32v.

Itse olen vanhempi mutta minulla jo 4 vuotta ollut digitaalinen luottokortti jolla maksaa vaikka puhelimella, kortin tiedotkin pankin puhelinsovelluksessa. Tuossa digitaalisessa huomattavasti parempi turva kun ensinnäkin kahden eri pin-koodin takana (lompakossa fyysinen ihan paljaana) ja ehkä vielä suurempana etuna että digitaalisessa vaihtuu CVC koodi 5min välein eli varkaat ei tee tiedoilla paljon mitään vaikka korttitiedot vuotaisikin jostain nettisivulta.

En sanonut asiasta mitään kaverille mutta edelleen ihmettelen miksi jotkut nuorehkotkin edelleen käyttää fyysistä luottokorttia?? On itselläkin fyysinen debit/credit-kortti mutta en sen tietoja koskaan laita nettiin ja sen luottoraja rajoitettu pieneksi. Digitaalisessa taas suurempi luottoraja ja käytän ainoastaan sitä varsinkin netissä.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wow! Joku käyttää vielä puhelinta maksuvälineenä, itse en jaksa kantaa mukana, koska sillä ei enää nykymaailmassa ole oikein käyttöä.

No niinpä! Eikös kaikki nykyään maksa telepaattisesti ostoksensa? Onko AP joku muinaisjäänne?

Vierailija
42/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole edes luottokorttia. En tee sillä mitään. En tilaile netissä mitään tavaroita, enkä matkustele ulkomaille.

Melkeen mun sanat. Paitsi matkustelen ja käytän MATKATOIMISTOA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä fyysinen luottokortti on ihan must varsinkin USA:ssa ja Aasiassa kun kirjautuu hotelliin.

Vierailija
44/47 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digitaalinen luottokortti on siitä kiva, että kun tuplatunnistus ei toimi, niin olet totaalirahaton. Muutaman kerran käynyt niin, että järjestelmä ei tunnista CVC-koodia.

Ja se hetki, kun nettiyhteyttä ei ole...

Siksi minulla on ensisijaisessa käytössä vanhanaikainen muovikortti, siihen liittyy paljon vähemmän epävarmuustekijöitä.

Vierailija
45/47 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

varmaan nää samat jotka edelleen maksaa laskut paperisena pankin tiskillä on niitä joilla fyysinen luottokortti

No ei nyt sentään. Minulla on fyysinen luottokortti. Maksan sillä tosi harvoin. Jotain hotelleja olen netissä varannut. 

Itse en halua, että kaikki on puhelimessa. Vasta siirryin matkakortissakin sovellukseen ja sekin ärsyttää. Puhelin kun temppuilee, sammuu tai jumittuu, mitä milloinkin, niin mitään ei voi käyttää, kun kaikki on siellä ja heti on pulassa. 

Ei se aina ole niin, että jos ei käytä jotain uusimpia sovelluksia tai digipalveluita,niin olisi jotenkin antiikkinen tai ei seuraisi aikaansa. En itse käytä esim. mitään Netflixiä tms. vaan katson ihan vain tv:stä. Sillekin voisi joku nauraa. Perheessä on kyllä esim. juuri Netflix, mutta en sitä tarvitse mihinkään.

Vierailija
46/47 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on taas tällaista kehuskelua.

Matkustellessani eri maissa olen huomannut, että paljon on vielä paikkoja, joissa ei oikein edes pankkikortilla tee mitään, puhumattakaan puhelinsovelluksista, vaan ihmiset käyttävät käteistä. 

Vierailija
47/47 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se pöytätietokonehullu, jonka mielestä kaikki on tavallinen on nykyään käyttökelvotonta tai ainakin "ei kai kukaan enää käytä"-tavaraa?