Kun olet kylässä, niin ajatteletko, mitä kaikkea huonekalulla yms. on tehty, ehkä juuri ennen tuloasi?
Olin kylässä tutulla, joka on varsin puhelias ja avoin persoona. Hän on vähän aikaa sitten muuttanut yhteen nykyisen miehensä kanssa. Tein ensivisiittini heidän kotiinsa.
Istuin sohvalla ja juttelimme niitä näitä, kyselin kuulumisia yms. Tuttuni sitten kertoi, miten ihanaa heillä on ja miten aamulla ennen miehen töihin menoa olivat rakastelleet sohvalla (jolla siis istuin) ja miten kiihkeää oli ollut. Sitten innostui kertomaan, miten ovat kaikkialla asunnossa keittiönpöytiä myöten rakastelleen ja miten on ollut intohimoista sun muuta.
Kertoi myös, miten koira oli edellisenä iltana oksentanut olohuoneen matolle. Juuri siihen, missä jalkani olivat. Koira myös kuulemma hieroo takamustaan mattoihin.
Toki tiedän, että sellaistahan elämä on, mutta jotenkin tuli aika epämiellyttävä olo ja tuntui, että kahvihetki keittiön pöydän ääressä olisi ollut viihtyisämpi, jos minulle ei olisi selostettu kaikkea, mitä sillä pöydällä on tehty.
Nyt minusta tuntuu, että kyläilyt eivät tule olemaan enää koskaan entisenlaisia, vain kyläilyjä, vaan tulen miettimään, että mitähän tälläkin tuolilla, pöydällä ja matolla on tehty ja toivottavasti edes pyyhitty sen jälkeen.
Kommentit (6)
sisäisinä.
Olisi aika ällöä tietää istuvansa toisen roiskeittein keskellä.
Vierailija:
Kerrankin istuin avoukkoni siskolla nahkasohvalla, kun huomasin siinä jotain epämääräisiä vaaleita " roippeita" (= olivat tietty puuhailleet ko. sohvalla ja siskon ukko roiskinut huolimattomasti...). Kyllä lievästi sanottuna KUVOTTI, mutta olin olevinani, kuin en muka olisi mitään huomannutkaan...
siinähän tavara on just hyvin tarjolla... sopivalla korkeudellakin
kyllä keittiönpöytä on oikeesti hyvä! ja me ainaskin sohvalla puuhaillaan tosi usein kun kaikki sängyt on varattuja (kuopus nukkuu meidän sängyssä)
Kerrankin istuin avoukkoni siskolla nahkasohvalla, kun huomasin siinä jotain epämääräisiä vaaleita " roippeita" (= olivat tietty puuhailleet ko. sohvalla ja siskon ukko roiskinut huolimattomasti...). Kyllä lievästi sanottuna KUVOTTI, mutta olin olevinani, kuin en muka olisi mitään huomannutkaan...
Kuinkahan yleistä tuollainen mm. sohvalla ja etenkin RUOKAPÖYDÄLLÄ puuhastelu mahtaa olla?? Ja taatusti monikaan ei vaivaudu niitä jälkeenpäin edes pyyhkimään. Oksetus sentään... Etenkään en käsitä, että mitä järkeä on jossain keittiön ruokapöydällä sählätä, luulisi olevan tosi hankalaakin... =/