Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pientuloiset eläkeläiset.

Vierailija
31.05.2023 |

Miten tulette toimeen? Itellä tuloina 1450e kuussa ja tulen ihan hyvin toimeen. Ruokaan käytän noin 200e kuussa ja vuokraan menee 440e. Sähkölasku 40e ja kännykkä 20e. Kyllähän näilläkin pärjäilee.

En ostele mitään ylimääräistä. Vuokralla asuminen on huoletonta kun huoltomiehet hoitaa kaikki hommat. Ei stressiä lämmityksestä tai rempoista.

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosoton jälkeen jää 844 /kk. Vaimo työtön 595 /kk puhtaana. Vuokra 655 / kk. Mitään ei osteta, missään ei käydä. En pysty lopettamaan tupakanpolttoa 400 / kk.

Älytöntä laittaa tupakkaan 5000 vuodessa.

Vetäisin itseni kiikkuun jos en vois lopettaa.

Vierailija
62/148 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se tupakoiva ymmärtää poltella omista rahoistaan. Vaimoa kohtaan väärin, viet tältäkin mahdollisuuden erilaiseen elämään. Lopettaa voi aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt budia halvempaa se dubaggi

Vierailija
64/148 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan työkyvyttömyyseläkettä 1040 euroa. Töissä olin n. 30 vuotta, mutta pienipalkkaisessa työssä aina, joten eläke jäi mitättömäksi, ja vuosikausia olin töissä ennen kuin eläke alkoi kertyä. Töiden teon hyöty on mulla siis vähän päälle 100 euroa, koska sen 922 euroa saisin, vaikken olisi tehnyt töitä lainkaan. Pärjään kohtalaisesti, koska mieheni eläke on isompi kuin omani. Yksin olisi huomattavasti tukalampaa.

Vierailija
65/148 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisia eläkeläisiä ei ole ole olemassa, joten lopeta provoaminen.

Jos eläke bruttona esim. 1000e niin sun mielestä ei ole pienituloinen?

Ei. Vertaa opiskelijoihin tai työttömiin. Jos ei ole työ maistunut, ei ole eläkeikään hääppöinen. Eläkeläinen ei maksa veroa tonnin eläkkeestä kuten vaikka työtön työttömyyskorvauksesta. Lisäksi korkeampi elämkeloisen asumistuki.

Pineituloisuuden raja on Suomessa jotain 1300 €/kk, joten 1000 euroa saava ON pienituloinen!

Eläkeläisen asumistuki on pienempi kuin tavallinen asumistuki.

Päinvastoin:

Eläkkeensaajan asumistuki voi olla yleistä asumistukea korkeampi, sillä siinä hyväksyttävät asumismenot ovat suuremmat. Ero on asuinkunnasta riippuen yksinasuvalla parinsadan euron luokkaa (194–242 €/kk), laskentaperusteet tukimuotojen välillä eroavat.

Vierailija
66/148 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kukaan tienaa alle 3000e/kk bruttona. Jos haluatte lisää eläkettä tai tukea valtiolta niin sitten joudutte maksamaan enemmän veroa eli jäätte aikalailla plusmiinus nolla.

T:päättäjät jokaisesta puolueesta.

Vierailija
67/148 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Ap:n eläkenetto vai brutto? Jos netto, niin on ihan hyvä eläke. Itse saan työeläkettä nettona 820 euroa ja Kelalta 150 euroa lisää. Ei paljon olisi kannattanut töitä tehdä, kun pienestä eläkkeestä viedään verot ,ettei jää käteen sen enempää kuin henkilöllä, joka ei olisi ollut päivääkään työssä.

Puolisolle jää 1300 euroa verojen jälkeen. Yhdessä maksetaan asuntovelkaa vielä puoli vuotta. Omakotitalossa on lämmityskulut, vesi- ja jätemaksut , vakuutukset ja kiinteistöverot.  Minulla menee lääkkeisiin 65 euroa kuussa. Onneksi lääkekatto tulee kohta täyteen. sitten vähän helpottaa.

Vierailija
68/148 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kuusamon perämetsissä asut kun vuokra noin pieni????

Löytyy 1198 vuokra-asuntoa. Eivät ole Kuusamon perämetsissä.

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot

Kuusamon "perämetsässä" eli Rukalla on muuten aika kalliit vuokrat.

Vierailija
69/148 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eläkkeeni on noin 900 netto, eli verot on vähennetty.  En ole köyhä.

Vierailija
70/148 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kukaan tienaa alle 3000e/kk bruttona. Jos haluatte lisää eläkettä tai tukea valtiolta niin sitten joudutte maksamaan enemmän veroa eli jäätte aikalailla plusmiinus nolla.

T:päättäjät jokaisesta puolueesta.

Todellakin tienaa vähemmän, erittäin monikin, tiedät sen kyllä.

Vierailija
71/148 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol, pienituloiset. Good one. 

Minimieläkkeet yht. yli 900€/kk, työttömällä lähes puolet vähemmän. Minimi tarkoittaa, ettei ole päivääkään ollut töissä, joten voitte lopettaa mussuttamisen siitä, miten se on "ansaittu" eläke. 

Minimieläke ei tod tarkoita sitä että ei ole päivääkään ollut töissä. Jos minä nyt 42v lopettaisin työnteon tähän, saisin aikanaan minimieläkkeen. Eläkettä ei ole vielä ehtinyt kertyä edes takuueläkettä vastaava määrä. Olen ollut muutaman vuoden lasten kanssa kotona mutta en päivääkään työttömänä. Ja nuorena tehdyistä töistä ei minun ikäpolvelle ole edes kertynyt eläkettä lainkaan.

Vierailija
72/148 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikä tulee nostaa miehillä 70 ikävuoteen ja naisilla 72 ikävuoteen sekä eläkemaksuja korottaa että tulevia eläkkeitä leikata ; )

Tuskin Ranskan mellakat toistuu täällä punaniskojen maassa : )))

Vierailija
73/148 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä huonoja eläkkeitä.

Minulla 2510e brutto 🤗

Vierailija
74/148 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit tehnyt töitä. Mun vanhemmat osti eläkkeellä viisi sijoitusasunto lisää jauhamaan rahaa.

Tein 40 v kovasti töitä, 35 v ilman lomia ja pitkää päivää 7 pv viikossa. Kiitos mieheni, joka laiminlöi molempien  ( yritys ) eläkemaksujen asiallisen määrän maksun. Maksoi vain minimin ja nyt eläkkeeni on minimi, n. 900 e  kk. Lisäksi pisti taskuunsa  ja piilotti suurimman osan tuloistamme. Tulomme olivat hyvät. Kuvitteli kaiken lisäksi etten erossa saisi mitään

Miksi et tiennyt taloutesi tilasta?

Annoit vaan miehesi tehdä päätökset.

Minä tiedän tasan tarkkaan meidän taloudellisen tilanteen kun olen hoitanut kaikki pankkiasiat.

T.

Eläkkeellä oleva maatilan emäntä.

Vierailija
75/148 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotus ja asumistukijärjestelmä tasaavat eläketuloja. Tuhannen euron kuukausieläkkeestä ei mene veroja ja tällä eläkkeellä toisella paikkakuntakalleusluokan kaupungissa vuokralla asuva yksineläjä saa sen tuhannen euron eläkkeen päälle asumistukea n. 400 euroa. Oma työeläkkeeni on melko tasan 1900 euroa, josta maksan veroa 370 euroa, asumistukea saan yksineläjänä n. 60 euroa (vuokrakulut 570 euroa/kk) ja nettotuloni asumistuki huomioiden ovat 1590 euroa kk eli vain pari sataa euroa enemmän kuin 1000 euroa eläkettä saavan asumistuki huomioiden. Vaikka bruttoeläkkeessä olisi 900 euroa eroa, niin nettotuloissa asumustuki ja verotus huomioiden ero kutistuu muutamaan sataan euroon. Kun puhutaan vain bruttoeläkkeestä eikä mainita sen päälle tulevaa asumistukea se antaa vääristyneen kuvan siitä rahamäärästö mitä eläkeläinen todellisuudessa pankkitilillensä kuukaudessa saa. Eläkeläisten erilainen pärjääminen tuloillaan on usein kiinni siitä menopuolesta. Tupakointi askin päivässä tietää 300 euron kuukausikustannuksia, oman auton omistamisesta ja käytöstä tulee kuluja, valmisruoka maksaa monin kertaisesti sen mitä itse tehty ja omasta terveydentilastaan huolehtiminen (painon hallinta, liikunta, ruokavalio) maksaa vähemmän kuin huolehtimatta jättäminen koska viimeksi mainittu johtaa usein lääkäreisså käynteihin ja lääkkeisiin jotka nekäån eivät aina ole ihan halpoja. Sitä omalla eläkkeellään pärjäämistä olisi aikanaan pitänyt itse kunkin työikäisenä suunnitella. Oma eläke ei ole mikään yllätys sillä jokainen on saanut työikäisenä työeläkeyhtiöstä tyleläkeotteita.

Vierailija
76/148 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vastike 230 veden kanssa, Sähkö 20€, puhelin ja netti 60€, vakuutukset 10€. Asumiseen siis 320€. Talouskulut ovat kaikkineen kyllä 500€ sisältäen pari lounasravintolakäyntiä. Hurvitteluun ja matkailuun menee 250€. Autokin on, mutta siihen ei mene kuin satasen verran enintään kuussa. Joskus saan jopa hyötyä siitä, kun on pakettiauto. Lääkkeet ovat nousseet jo 90 euroon kuussa, Pelivaraa jää pari sataa kuussa, josta pidän hätävaraa 2000 euroa. Siitä myös maksan lasten lasten lahjat ja ostan jotain isompaa, mikäli tarvitsee. Olen parissa yhdistyksessä puuhaporukassa, niin saan sieltä maksuttomia retkiä ja esimerkiksi teatterilippuja, niin ne vähän auttavat.

Vierailija
77/148 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol, pienituloiset. Good one. 

Minimieläkkeet yht. yli 900€/kk, työttömällä lähes puolet vähemmän. Minimi tarkoittaa, ettei ole päivääkään ollut töissä, joten voitte lopettaa mussuttamisen siitä, miten se on "ansaittu" eläke. 

Ota asioista selvää, ennen kuin tulet tänne patsastelemaan

Vierailija
78/148 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

elä innostu, kela ainakin lapinläänissä vaatii alaikäisten lapsienki tiliotteet,rokottaa vanhempaa miinustamalla jos lapsella on jotain euroja tilillä.

Vierailija
79/148 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisia eläkeläisiä ei ole ole olemassa, joten lopeta provoaminen.

Jos eläke bruttona esim. 1000e niin sun mielestä ei ole pienituloinen?

Ei. Vertaa opiskelijoihin tai työttömiin. Jos ei ole työ maistunut, ei ole eläkeikään hääppöinen. Eläkeläinen ei maksa veroa tonnin eläkkeestä kuten vaikka työtön työttömyyskorvauksesta. Lisäksi korkeampi elämkeloisen asumistuki.

Pineituloisuuden raja on Suomessa jotain 1300 €/kk, joten 1000 euroa saava ON pienituloinen!

Eläkeläisen asumistuki on pienempi kuin tavallinen asumistuki.

Siinä on eri laskentatapa, mutta jos siirtyisin yleiseen asumistukeen niin saisin yli 100e vähemmän asumistukea kuin eläkeläisenä.

Vierailija
80/148 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanverran tuloa. vuokra 900. Ruokaan 450 laskuja saa kikkaille aina ensi kuuhun vuoron perään. Toisin sanoen en pärjää.