Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten avioerosta selviää?

Tuska
31.05.2023 |

Vai päteekö tähän vain se mitä aina sanotaan eli aika. Ajan myötä helpottaa jne.

Mies siis haluaa erota ja tuntuu tuskalliselta. En voi kuvitella elämää ilman miestä ja kuvittelin meidän vanhenevan yhdessä. Sattuu ja itken melkein koko ajan. Mies sanoo, että mun pitää nuorempana alkaa elämään omaa elämäänsä eikä pilata sitä hänen kanssaan. Mies siis mua 15 vuotta vanhempi ja on pian 60v.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pyydä häntä kertomaan todelliset syyt. Älä hyväksy bullshittiä että hän muka ajattelee sinun parastasi ja haluaa sun elävän omaa elämää tms. Ei kukaan noiden syiden vuoksi eroa. Selvitä, olisko tilanne vielä jotenkin selvitettävissä parisuhdeterapiassa. Jos kyseessä on vaikkapa vain tympääntyminen, vaihtelunhalu, tai kykenemättömyys kommunikoida joistain asioista jotka vaivaavat. 

- Jos ero tulee, hakeudu ohjattuun eroryhmään, mikäli paikkakunnallasi on sellainen mahdollista. Vertaistuki auttaa suunnattomasti. Aika on se paras auttaja, mutta ei välttämättä vapauta surusta koskaan. 

- Jos ero tulee, älä haksahda heti rebound-suhteisiin ja etsi satunnaisista miehistä hetkellistä lievittäjää tuskalle. 

- Jos ero tulee, tee selväksi miehelle että se ei ole ero vain avioliitosta, se on ero ihmisestä. Se on ihmissuhteen loppu. Ei mitään lässytystä mistään ystävinä jatkamisesta tms. Onko teillä yhteisiä lapsia? Jos ei ole, kaikki välit poikki. Toivut huomattavasti nopeammin ja säilytät itsekunnioituksesi ja omanarvontuntosi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika parantaa haavat, vaikka klisee onkin. 

Vierailija
4/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on vakavasti sairas ja suojelee näin sinua

Vierailija
5/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla saanut alzheimer diagnoosin tai jonkun muun?

Suojelee sua

Vierailija
6/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Pyydä häntä kertomaan todelliset syyt. Älä hyväksy bullshittiä että hän muka ajattelee sinun parastasi ja haluaa sun elävän omaa elämää tms. Ei kukaan noiden syiden vuoksi eroa. Selvitä, olisko tilanne vielä jotenkin selvitettävissä parisuhdeterapiassa. Jos kyseessä on vaikkapa vain tympääntyminen, vaihtelunhalu, tai kykenemättömyys kommunikoida joistain asioista jotka vaivaavat. 

- Jos ero tulee, hakeudu ohjattuun eroryhmään, mikäli paikkakunnallasi on sellainen mahdollista. Vertaistuki auttaa suunnattomasti. Aika on se paras auttaja, mutta ei välttämättä vapauta surusta koskaan. 

- Jos ero tulee, älä haksahda heti rebound-suhteisiin ja etsi satunnaisista miehistä hetkellistä lievittäjää tuskalle. 

- Jos ero tulee, tee selväksi miehelle että se ei ole ero vain avioliitosta, se on ero ihmisestä. Se on ihmissuhteen loppu. Ei mitään lässytystä mistään ystävinä jatkamisesta tms. Onko teillä yhteisiä lapsia? Jos ei ole, kaikki välit poikki. Toivut huomattavasti nopeammin ja säilytät itsekunnioituksesi ja omanarvontuntosi. 

No tuo aloituksessa mainittu asia oli vain yksi seikka. En ala täällä kaikkea selvittämään kun on niin henkilökohtaisia asioita kummallekin. 

En halua mihinkään eroryhmään vaan käyn asiaa läpi läheisteni kanssa.

En voi kuvitellakaan ketään toista miestä.

Yhteisiä lapsia ei ole.

Vierailija
7/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäät, kun otat järki edellä ajattelumallin.

Vierailija
8/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän on vakavasti sairas ja suojelee näin sinua

Ei nyt ole mistään tällaisesta kyse. En nyt vain ala kaikkia asioita tänne kertomaan.

Vierailija
9/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan ap löytänyt sua nuoremman. Hän näköjään tykkää nuore.mista ja sinä olet jo 45v.

Vierailija
10/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä uusi kiikarissa?

Vierailija
11/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä hän on päättänyt lähteä tästä maailmasta ja tekee sen sulle helpommaksi

Vierailija
12/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuo on oikea syy minkä sinulle esitti. Haluaa ehkä ruveta elämään pappaelämää ja tietää ettet ole valmis siihen. 

Vierailija
13/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvä provo taas, mutta kyllä tähänkin jotkut sinisilmäiset typerykset vastailevar aloittajan itsensä lisäksi.

Vierailija
14/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-vuotiaalle naiselle sopivampi ikähaarukka on 70-80v mies. Tämän päivän kuusikymppiset miehet ovat niin nuorekkaita että nelivitonen eukko alkaa olla vaihtokamaa.

Vierailija
15/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin vaikea kommentoida, auttaa, neuvoa ja tukea, esim. omien kokemusten pohjalta, jos kieltäydyt kertomasta mitkä seikat tähän avioeroon ovat johtamassa. Ei täällä nimiä ja muita tunnisteita mainita, joten kenenkään yksityisyyttä ei loukata. 

Vierailija
16/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiselvä provo taas, mutta kyllä tähänkin jotkut sinisilmäiset typerykset vastailevar aloittajan itsensä lisäksi.

No ei ole provo! Ihan todellista mulle ja olen täällä itkenyt muutaman päivän. En ala tässä kaikkea kertomaan vaan aloituksessa mainittu juttu oli vain YKSI asia.

Vierailija
17/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuska aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole provo! Ihan todellista mulle ja olen täällä itkenyt muutaman päivän. En ala tässä kaikkea kertomaan vaan aloituksessa mainittu juttu oli vain YKSI asia.

No, olen varma että vuoden päästä et itke. Ainoa mikä oikeasti auttaa on se aika vaikka se nyt tuntuukin vähän typerältä kun haluaisi velloa siinä itsesäälissä ja muiden komppaavan sitä samaa.

Vierailija
18/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuska aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olen varma että vuoden päästä et itke. Ainoa mikä oikeasti auttaa on se aika vaikka se nyt tuntuukin vähän typerältä kun haluaisi velloa siinä itsesäälissä ja muiden komppaavan sitä samaa.

Niin ehkä aika auttaa. Vaikea tällä hetkellä uskoa.

Vierailija
19/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi, että nuo on eron syyt?

Ehkä mies on kertonut ap:lle muutakin, eihän ap missään väittänyt että (vain) noiden syiden takia haluaa erota? Ap vaan mainitsi, että mies on sanonut noin. Ehkä lohdutuksena?

Älkää tehkö aina omia tulkintoja kaikesta.

Vierailija
20/43 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nyt toistaiseksi asuu tässä myös, että helpottaisiko mun oloa jos mies muuttaisi vanhempiensa luokse. Toisaalta en tiedä kestänkö sitä, että mies lähtee. Parisuhdetta meillä ei kuulemma enää ole. Samassa vuoteessa nukutaan, mutta miehelle olen enää vain kämppis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme