Lapsi ei osaa tehdä soveltavia tehtäviä!
Missähän on vika, kun koululainen on näppärä kyllä laskemaan ja kieletkin sujuvat, mutta mikä tahansa soveltava tehtävä jää hänellä tekemättä? Läksyjä tehdessä menee lukkoon näiden kohdalla, ei vaan tajua, mitä pitää tehdä? Jos pyydän lukemaan tehtävänannon, ei ymmärrä lukemaansa.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha lapsi? Lapsi ehkä hätäilee lukiessa eikä malta keskittyä. Kokeilkaa paloitella teksti pienempiin osiin ja testatkaa ymmärrys lause kerrallaan
10-vuotias. Ap
Mä olin aivan surkea sanallisissa tehtävissä vaikka matikkaa osaankin. Jonkunlainen hahmotushäiriö tai työmuistin kapeus, aikuisiällä sain autismidiagnoosin. Muutenkin on vaikeaa ymmärtää asioita, jos ohje ei ole täsmällinen. Kykenin kuitenkin suorittamaan jopa ammattikorkeakoulun myöhemmin.
Minulla auttoi musiikkiharrastus, vaikken siinäkään mikään hyvä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha lapsi? Lapsi ehkä hätäilee lukiessa eikä malta keskittyä. Kokeilkaa paloitella teksti pienempiin osiin ja testatkaa ymmärrys lause kerrallaan
10-vuotias. Ap
Katso löytyisikö kirjastosta tai jostain antikvariaatista Jukka Laajarinteen kirjaa: Madonluvut - matemaattisia sekoiluja. Siitä teille kivaa kesäpuuhaa pidemmäksikin aikaa, eikä ole liian vakavaa.
Siinä leikkimielisesti opetellaan matemaattista ajattelua eikä niinkään matematiikan suorittamista.
Ehtii vielä oppia. Aloittakaa helpommasta päästä. Yotubesta löytyy myös kivoja matikkavideoita suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin aivan surkea sanallisissa tehtävissä vaikka matikkaa osaankin. Jonkunlainen hahmotushäiriö tai työmuistin kapeus, aikuisiällä sain autismidiagnoosin. Muutenkin on vaikeaa ymmärtää asioita, jos ohje ei ole täsmällinen. Kykenin kuitenkin suorittamaan jopa ammattikorkeakoulun myöhemmin.
Lähisuvussa on kaksi ihmistä tuolla diagnoosilla. Kiitos kun kirjoitit!
Kiitos myös muille neuvoista ym. Ap