Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perskokkareet: Toimeentulotuki vastikeelliseksi!

Vierailija
30.05.2023 |

Hallitusneuvottelijat ovat pyytäneet sosiaali- ja terveys­ministeriötä arvioimaan, voisiko toimeentulotukea kehittää entistä velvoittavampaan suuntaan.

Asia selviää ministeriön julkaisemista taustamuistioista, joita se on toimittanut Säätytalossa kokoontuville hallitus­neuvottelu­ryhmille.

Neuvottelijat ovat muun muassa tiedustelleet, millaisella lakimuutoksella onnistuisi toimeen­tulotuen velvoittavuuden kiristäminen ”suhteessa työnhakuun ja palvelutarpeen arviointiin”.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009622315.html

🥳

Kommentit (972)

Vierailija
681/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan työttömille työvelvoitetta. Jos eivät itse löydä työtä, valtio/kunta osoittaa sellaista. Esim. kadun lakaisua, nurmikon leikkuuta, roskisten tyhjentämistä yms. kullekin tasonsa mukaan. Jos osoitettua työtä ei tee, kaikki sossutuet katkeavat siihen paikkaan.

Nuo hommat tekee nyt palkattu työntekijä. Voidaan sanoa nuo irti ja työttömät tilalle. Tosin irtisanotuille vuorostaan pitäisi keksiä jotain tekemistä.

Vierailija
682/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä persujen kannattajilla vielä hymy hyytyy jos tuleva kok-ps vetoinen hallitus poistaa

ylityökorvaukset

sunnuntailisät

lomarahat

palkalliset sairausvapaa päivät

sairaan lapsen takia vapaalle jäämisen

työviikon pituus saa olla mitä vain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedeän erään toimeentulotuella elävän, jolla on erityisen pahoja psyykkisiä ongelmia. Ei ole päässyt kuitenkaan päässyt eläkkeelle, vaikkei voi mitään työtäkään tehdä. Hän on potentiaalisesti vaaraksi muillekin ihmisille, jos he sanovat vääriä sanoja tai jos hänen mielestään heidän sanomississaan on joku "sävy". 

Menemättä mihinkään yksityiskohtiin, sanon vain, että huono idea hallitukselta miettiä moista. Ihan ok olisi, että jotkut toimeentukilaiset velvoitettaisiin edes johonkin toimintaan, mutta niin ei voisi tehdä, jos toiset saisi olla vapaana ja toiset ei.

Vierailija
684/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loisivien punikkien onnenpäivät ovat ohitse.

Loisivien palkollisten onnenpäivät loppuvat, kun työttömät tulevat tilalle tekemään työt pilkkahintaan - työttömyyskorvauksella! Jo loppuu sinunkin leukojen louskutus. Tervetuloa kortistoon aktivoitumaan.

Vierailija
685/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistatteko saman kuin minäkin?

Syksyistä yleislakkoa pukkaa!

ei tule eikä edes niin suurta mielenosoitusta, että mikään asia muuttuisi. suomalaiset ovat nykyisin sellaisia jänöjusseja ettei mitään uskalleta tehdä. Ei uskallaeta edes bussissa puolustaa häiriköinnin kohteeksi joutuvaa

Vierailija
686/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtäviä riittää, maailma on täynnä roskia.

Ei muuta kuin roskia keräämään ja jokaista keräämää roskapussia vastaan saa leiman passiin.

Kun leimapassi on täynnä, saat ruokaa.

Ei muuta kuin roskaajia kyttäämään ja jokaista sakottamaasi henkilöä vastaan saa leiman passiin. Kun leimapassi on täynnä, saat ruokaa. Loppuu se roskaaminen, koska vittuttaisi, jos joku saisi hyötyä sinun roskaamisestasi.

Vierailija
687/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö näitä työttömiä voi jotenkin seuloa? Jos on ihan terve lorviva ihminen, sellaiset töihin. Sairaat armahdetaan tai kuntoutetaan. 

Jos työpaikkaa ei itse löydä, osoitetaan ihmiselle työ, että tänne menet. Tai lähtee tuet. 

Tunnen useammankin henkilön jotka ovat vuodesta toiseen työvoimaviranomaisten kiusana. Saadessaan käskyn joka ei miellytä he ottavat mieluummin sen parin kuukauden karenssin. Elävät siis täysin pääomatuloilla mutta koska peruspäivärahassa ei ole omaisuusrajaa niin tottakai sitä nostavat.

Tottakai tunnet, Hönö! Totta kai!

Vierailija
688/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tässä alkaa pesemään naapureiden ja sukulaisten ikkunoita halvemmalla kuin siivousyritykset ja vaihtaa esim. talvirenkaat vähän halvemmalla kuin yritykset. Siltä alkaa hallituksen leikkaukset vaikuttamaan, että tarvitaan lisätienestiä. Firmat voi sitten lopettaa, kun he pyytää liikaa palveluista hintaa.

Kauppa pyytää pienestä valmiskakusta 30 euroa, mä voin tehdä samalla hinnalla 2 ja se varmaan kiinnostaisi ihmisiä.

Suomi nousuun yrittäjyydellä 🤣🤣🤣

Ei kun palveluilla, Juha Sipilän vaipanvaihtoyhteiskunta.

Palveluyhteiskunta, missä kenelläkään ei ole varaa mihinkään palveluihin. Suomi nousuun :D

Vierailija
689/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä persujen kannattajilla vielä hymy hyytyy jos tuleva kok-ps vetoinen hallitus poistaa

ylityökorvaukset

sunnuntailisät

lomarahat

palkalliset sairausvapaa päivät

sairaan lapsen takia vapaalle jäämisen

työviikon pituus saa olla mitä vain

Ei hallitus voi noita asioita poistaa.

Vierailija
690/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö näitä työttömiä voi jotenkin seuloa? Jos on ihan terve lorviva ihminen, sellaiset töihin. Sairaat armahdetaan tai kuntoutetaan. 

Jos työpaikkaa ei itse löydä, osoitetaan ihmiselle työ, että tänne menet. Tai lähtee tuet. 

No jos noin mukavasti käy, että työpaikka osoitetaan, niin mitä tukea silloin tarvitsee. Eiköhän työstä ihan palkkaa makseta?

Vierailija
691/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useammankin henkilön jotka ovat vuodesta toiseen työvoimaviranomaisten kiusana. Saadessaan käskyn joka ei miellytä he ottavat mieluummin sen parin kuukauden karenssin. Elävät siis täysin pääomatuloilla mutta koska peruspäivärahassa ei ole omaisuusrajaa niin tottakai sitä nostavat.

Tottakai tunnet, Hönö! Totta kai!

Onko Tampereen Hönö Influencer miehellä pääomatuloja?

Vierailija
692/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhoissa on työttömiä työmarkkinatuella, ehkä sinne voisi laittaa alkoholisteja. Itse asiassa työnantajille ei saa kertoa ongelmista eikä myöskään sairauksista.

Vierailija
693/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarhoissa on työttömiä työmarkkinatuella, ehkä sinne voisi laittaa alkoholisteja. Itse asiassa työnantajille ei saa kertoa ongelmista eikä myöskään sairauksista.

Pihassa voisi olla kyllä piilopulloja ja sisällä.

Vierailija
694/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihassa voisi olla kyllä piilopulloja ja sisällä.

Kato setä, mä löysin limsaa ja maistoin, tuli hassun hauska olo.

Vierailija
695/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannatan pakkotyötä ja vastineeksi sille kunnollista pakkopalkkaa. Tästä asiasta voin olla samaa mieltä persujen kanssa mutta kaikesta muusta olen ehdottomasti eri mieltä.

Vierailija
696/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan työttömille työvelvoitetta. Jos eivät itse löydä työtä, valtio/kunta osoittaa sellaista. Esim. kadun lakaisua, nurmikon leikkuuta, roskisten tyhjentämistä yms. kullekin tasonsa mukaan. Jos osoitettua työtä ei tee, kaikki sossutuet katkeavat siihen paikkaan.

Näin oli 90-luvun alkupuolella. Itsekin menin ihan kiltisti päiväkotiavustajaksi. Mulle vain ilmoitettiin 3 päiväkodin yhteystiedot joihin piti hakea. Soitin ekaan, ja siellä olin 6kk työllistettynä 6t päivässä. Edes pikkujouluihin ei työllistettyjä kutsuttu, olimme vakihenkilöstön silmissä pohjasakkaa. Koko 6kk aikana olin vain 2-3 päivää sairaslomalla jonkin ärhäkän flunssan takia. Ahkerasti tein työni, muutakin kuin mitä olisi minulle kuulunut.

Silloinhan palkan maksoi kunta. Nykyisin ei ole halukkaita palkanmaksajia, kyllä työhaluisia olisi. Päiväkodissa on kyllä nykyisin helvetillistä. Siihen aikaan lapset olivat rauhallisia ja tottelivat.

On päiväkodeissa nytkin palkkatuella työttömiä ja 9 eur kulukorvauksella, työkokeilussa ei ole vastuuta.

Vierailija
697/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän euron kulukorvauksella voin tehdä töitä noin puoli tuntia. Työttömyyspäiväraha on bruttona 37,21€ ja sillä voin tehdä töitä kaksi tuntia päivässä jos saan ansion verottomana kuten tuolla tulotasolla kuuluukin saada. Lisäksi työn pitää olla niin lähellä ettei siitä tule minulle työmatkakuluja koska en voi vähentää sitä noista tuloista millään laskukaavalla. Näillä voidaan neuvotella 🤔

Vierailija
698/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä perussuomalaisen eliitin pitäisi kustantaa yksinhuoltajien, sotaveteraanien ja muiden köyhien loisiminen? Töihin vain kaikki köyhät ja maasta karkotus, jos ei pysty töitä tekemään.

Vierailija
699/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saa osallistua nyt säästötalkoisiin kun sitä hallitus jakoi sinne ja tänne,aina on ihmisiä jotka kokee olevansa saamapuolella ilman ,että itse pitäis jotain tehdä jo lapset puhuvat jollei rahaa ole niin kelasta voi hakee:)

Vierailija
700/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiedeän erään toimeentulotuella elävän, jolla on erityisen pahoja psyykkisiä ongelmia. Ei ole päässyt kuitenkaan päässyt eläkkeelle, vaikkei voi mitään työtäkään tehdä. Hän on potentiaalisesti vaaraksi muillekin ihmisille, jos he sanovat vääriä sanoja tai jos hänen mielestään heidän sanomississaan on joku "sävy". 

Menemättä mihinkään yksityiskohtiin, sanon vain, että huono idea hallitukselta miettiä moista. Ihan ok olisi, että jotkut toimeentukilaiset velvoitettaisiin edes johonkin toimintaan, mutta niin ei voisi tehdä, jos toiset saisi olla vapaana ja toiset ei.

Kuulostaa siltä, että hän täyttäisi vaatimukset persujen kunnallisvaltuutetuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan