Raskaaksi yhden illan jutusta - kertoisitko?
Kaverin puolesta kyselen.
Jos tulisit raskaaksi yhden illan jutusta, kertoisitko partnerille? Jutulla ei olisi jatkoa, ettekä todennäköisesti tapaisi koskaan uudelleen.
Onko oikein kertoa vai jättää kertomatta, kun aikomuksena ei ollut perheellistyä ja molemmat huolehtivat suojasta.
Kommentit (60)
Kannattaa psykiatrille kertoa näistä harhoista.
En kertoisi. Ethän tunne tyyppiä. Tiedä minkä riippakiven pahimmassa tapauksessa saat kiusaksesi.
Kunhan ei elareita kitise jos ei tapaa uudestaan.
Itse ainakin haluaisin tietää jos minulla olisi jossain lapsi. Ei niitä koskaan liikaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin haluaisin tietää jos minulla olisi jossain lapsi. Ei niitä koskaan liikaa ole.
Entä jos lapsesi olisi eri maassa?
Riippuu miehestä ja siitä, haluatko ottaa riskin, että hän jää sinun ja lapsenne elämään.
Tunnen äidin, joka kertoi, kun lapsi oli 10v. Kova järkytys isälle. Eivät ole koskaan tavanneet. Nyt lapsi jo aikuinen.
En kyllä itse pystyisi olemaan kertomatta.
Toisaalta en myöskään harrastaisi yhden yön juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen äidin, joka kertoi, kun lapsi oli 10v. Kova järkytys isälle. Eivät ole koskaan tavanneet. Nyt lapsi jo aikuinen.
Miten vaikutti lapseen?
Kertoisin kaikille ja löisin tarinalla rahoiksi.
M48
Ai , viimeksi kyseltiin kaverin puolesta kissaa.
Nyt juttu vaihtui raskaaksi tuloon 🙈
En kertonut. Tulin raskaaksi lomareissulla, enkä halunnut sotkea vierasta ihmistä elämääni. Hän ei tiedä asiasta mitään ja lapsikin on jo aikuinen. En tiedä edes isän sukunimeä, enkä mitään muutakaan.
On väärin varastaa lapselta isä. Kyse on lapsen oikeudesta ja lisäksi totuus paljastuu ennemmin tai myöhemmin. Ajattelitko valehdella lapselle, kun hän kysyy isästään?
Vierailija kirjoitti:
En kertonut. Tulin raskaaksi lomareissulla, enkä halunnut sotkea vierasta ihmistä elämääni. Hän ei tiedä asiasta mitään ja lapsikin on jo aikuinen. En tiedä edes isän sukunimeä, enkä mitään muutakaan.
Miten sait elämän järjestymään itsellisenä äitimä? Olettaen, että olit silloin sinkku.
Vierailija kirjoitti:
On väärin varastaa lapselta isä. Kyse on lapsen oikeudesta ja lisäksi totuus paljastuu ennemmin tai myöhemmin. Ajattelitko valehdella lapselle, kun hän kysyy isästään?
Mihin kaikkeen meillä onkaan elämässä oikeudet ja velvollisuudet. Nykyään on ymmärtääkseni monia itsellisiä äitejä.
Ei tässä ole kysymys sinusta tai miehestä vaan siitä lapsesta. Lapsella on oikeus molempiin vanhempiin. Se on lähtöasetus jonka pohjalta toimit. Eli kerrot. Sitten se toinen tekee omat valintansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sait elämän järjestymään itsellisenä äitimä? Olettaen, että olit silloin sinkku.
Älä edes yritä. Hankkimalla lapsen satunnaisen kumppanin kanssa voit hankkia HIV-tarttunnan itsellesi. Mies voi periyttää vaikka Huntingtonin tautia, siinäpä kiva ylläri. Ja lapsella on aina oikeus tietää totuus miehestä puhumattakaan.
Kertoisin, koska jos olisin mies haluaisin tietää asian. Ellei se mies olisi joku ihan hullu, mutta sellaisen kanssa en toivon mukaan olisi sekstannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin kaikkeen meillä onkaan elämässä oikeudet ja velvollisuudet. Nykyään on ymmärtääkseni monia itsellisiä äitejä.
Mä en keksi yhtä ainutta niin isoa asiaa tässä elämässäni joka olisi mulle yhtä tärkeä kuin isäni. Tulen pahoinvoivaksi ajatuksesta että äitini olisi vain kevyesti ajatellut että lapsi olisi vain hänen. Hyi. Onneksi äitini EI ollut sellainen ihminen.
Ei tarvitse kertoa.