Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Ranskalla on muukalaislegioona?

Vierailija
30.05.2023 |

Olen puhunut parin tyypin kanssa, jotka ovat olleet siellä, ja yksityiskohtiin menemättä ihmetyttää mihin sitä yleensä tarvitaan. Onko Ranskalla pakko olla sellainen? Eikö olisi parempi jos sitä ei olisi?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhrilampaitahan ne.

Vierailija
2/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii uhrata oman maan miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska "tavallinen" ranskalainen mies ei ole hyvä sotilas?

Vierailija
4/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooman legioonatkin olivat palkkasotureita lähinnä muista maista.

Vierailija
5/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tavallinen yksikkö jossa on ulkomaalaisia jotka haluavat palvella ranskan armeijassa.

Mikä ongelma?

Vierailija
6/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon harkinnut muukalaislegioonaan lähtemistä. Sitä pillun määrää kun täällä koto-Suomessa baaritiskillä heittää, et hei oon muuten käynyt muukalaislegioonan...

Vierailija
7/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalla on paljon intressejä esim. Afrikassa ja he tarvitsevat omasta mielestään tuollaisen palkkasotilasyksikön suorittamaan sinne jotain erikoistehtäviä.

Vierailija
8/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka-armeija koviin, kuluttaviin, vaativiin tai tylsiin tehtäviin. Vartiointia jossain merten takaisessa tukikohdassa, partiointia viidakossa missä jokainen kasvi pistää tai on myrkyllinen. Aavikkorosvojen jahtaamista.

Lukekaa Kyösti Pietiläisen kirjoja. Köpi oli siellä 27 v. Ei ne kaikki jutut sille varmaan itselleen tapahtunut, mutta jollekulle kumminkin.

Vierailija
9/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei tarvitse muukalaislegioonaa, koska me omat reserviläiset taistelemme tarvittaessa apinan raivolla!

T. reservin ylikessu

Vierailija
10/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikainen systeemi, jossa "voitettiin" automaattisesti kahdella tavalla: 1) sotilas ei ole oman maan kansalainen joten sen kaatuminen ei haittaa ja 2) kun ulkomaalainen on legioonassa, ei ole ainakaan vihollisen puolella.

Vanhanaikainen systeemi, jolla Ranska aikanaan hallinnoi siirtomaitaan. Vanhan ajan legioona sai loppunsa Vietnamissa 50-luvulla, jolloin se motitettiin ja tuhottiin. Paljon vanhoja SS-miehiä oli sinne värvätty. Myös rikollisia ja merimiehiä oli paljon. 

Nykyään se nyt ei ole sen kummempi kuin muutkaan. Joku suomalainen vertasi sitä Suomen armeijaan ja sanoi, että eipä se varsinainen sotilaskoulutus juuri eronnut, tosin paljon turhanpäiväistä simputusta oli edelleen. Ja edelleen toki operoivat Afrikassa, mutta ei ole mitään verrattuna vanhoihin aikoihin.

Vierailija
11/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalla on paljon intressejä esim. Afrikassa ja he tarvitsevat omasta mielestään tuollaisen palkkasotilasyksikön suorittamaan sinne jotain erikoistehtäviä.

Legioona on osa Ranskan armeijaa; se puolustaa Ranskaa ja toimii YK:n alaisissa tehtävissä muiden ranskalaisten joukko-osastojen ohella.

Vierailija
12/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut pari suomalaista. Kovan mutta tarvittaessa huomaamattoman oloisia kavereita. Eivät mitään lihaskimppuja. Brenkku tuntuu maistuvan.

Vierailija
13/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhanaikainen systeemi, jossa "voitettiin" automaattisesti kahdella tavalla: 1) sotilas ei ole oman maan kansalainen joten sen kaatuminen ei haittaa ja 2) kun ulkomaalainen on legioonassa, ei ole ainakaan vihollisen puolella.

Vanhanaikainen systeemi, jolla Ranska aikanaan hallinnoi siirtomaitaan. Vanhan ajan legioona sai loppunsa Vietnamissa 50-luvulla, jolloin se motitettiin ja tuhottiin. Paljon vanhoja SS-miehiä oli sinne värvätty. Myös rikollisia ja merimiehiä oli paljon. 

Nykyään se nyt ei ole sen kummempi kuin muutkaan. Joku suomalainen vertasi sitä Suomen armeijaan ja sanoi, että eipä se varsinainen sotilaskoulutus juuri eronnut, tosin paljon turhanpäiväistä simputusta oli edelleen. Ja edelleen toki operoivat Afrikassa, mutta ei ole mitään verrattuna vanhoihin aikoihin.

Mä muistelen että joku suomalainen oli palvellut ensin Muukalaislegioonassa ja vasta sen jälkeen suoritti asepalveluksen Suomessa..

:D

Vierailija
14/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka-armeija koviin, kuluttaviin, vaativiin tai tylsiin tehtäviin. Vartiointia jossain merten takaisessa tukikohdassa, partiointia viidakossa missä jokainen kasvi pistää tai on myrkyllinen. Aavikkorosvojen jahtaamista.

Lukekaa Kyösti Pietiläisen kirjoja. Köpi oli siellä 27 v. Ei ne kaikki jutut sille varmaan itselleen tapahtunut, mutta jollekulle kumminkin.

Köpi-vainaa pisti vähän liikaa lapinlisää, mikä haittasi lukukokemusta. Lisäksi teki kirjoja liikaa, eikä niitä viimeisiä kukaan enää jaksanut.

Köpi vaikutti myös - kaikella kunnioituksella - todella yksinkertaiselta. Kova, mutta yksinkertainen. Suurinta legioonassa tuntui hänen mielestään olleen karkureiden kiinniottaminen ja pahoinpitely. Näitä jaksoi kuvailla yksityiskohtaisesti. Ylennyksiä ei paljon 27 vuodessa tullut, varmaan koska ei tosiaan ollut mikään kovin välkky. Sotilaspoliisina kyllä pärjäsi, koska oli kovapäinen. 

Vierailija
15/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä yleensä törmäsit entisiin legioonalaisiin?

Vierailija
16/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut pari suomalaista. Kovan mutta tarvittaessa huomaamattoman oloisia kavereita. Eivät mitään lihaskimppuja. Brenkku tuntuu maistuvan.

Mutta entäs muukalaislegioonalaisia?

Vierailija
17/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muistelen että joku suomalainen oli palvellut ensin Muukalaislegioonassa ja vasta sen jälkeen suoritti asepalveluksen Suomessa..

:D

Yksi suomalainen lähti sinne 17-vuotiaana, karkasi parin vuoden jälkeen Bosniaan sotimaan, sieltä Suomeen armeijaan ja siitä edelleen lääkikseen. Ja tämä on totta. 

Vierailija
18/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon harkinnut muukalaislegioonaan lähtemistä. Sitä pillun määrää kun täällä koto-Suomessa baaritiskillä heittää, et hei oon muuten käynyt muukalaislegioonan...

Käynyt muukalaislegioonan? Käy nyt se perus intti edes ensin.

Vierailija
19/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapitalismin takia.

Pakollnien armeija on komunismia.

Palkka-armeija on kapitalismia ja oikeaa politiikkaa. Pakkoarmeija on vasemmistolaista politiikkaa ja kommunismia, siksi lakkautettiin USA:ssakin. Tilalle tuli palkka-army.

Vierailija
20/55 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on 20 vuotta vanha juttu baarissa. Tai ehkä olet pokaamassa keski-ikäisiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan