Miehen kanssa erimielisyyttä siitä että onko naisella oikeus olla kiukkupäällä kun on menkat. Minusta on oikeus
Kommentit (62)
Tietenkin on. Samoin miehellä jos ei ole saanut seksiä yli 48 tuntiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mitään oikeutta purkaa pahaa oloa muihin. On oikeus levätä ja haluta olla rauhassa, mutta ei vttuilla muille.
Mutta tuohan on hyvin inhimillistä, että usein nimenomaan ne lähimmät ihmiset saa joutua sijaiskärsijöiksi, jos on huono päivä, pomo on m*lkku, joku pölli fillarin tai on vaan nälkäkiukku. Miksi juuri menkat on sellainen syy, ettei niistä kärsijä saa pukahtaakaan, parempi kun kömpii vaan maan alle yksin potemaan?
Mikään muukaan ylämainituista ei oikeuta huonoa käytöstä muita kohtaan. Itse en ainakaan sietäisi sellaista yhtään, että puoliso tiuskisi minulle, jos hänen pomonsa on mulkku tai fillari varastettu. Huonolla tuulella on oikeutettu omaan tilaan, mutta läheisten päälle sitä ei saa kaataa.
No jep. Joku nälkäkiukku on ok taaperolta, jonka ruokinnasta aikuinen on vastuussa, mutta aikuinen ihminen huolehtikoon asiasta itse kiukuttelematta muille. Tai siis saa sadatella ääneen miten tuli oltua tyhmä ja unohdettua syöminen/eväiden ottaminen ja pännii kun nälkä saa nyt olon huonoksi. Mutta toista ei aleta syyllistää sen enempää siitä kuin mistään muustakaan sen vuoksi.
Samalla logiikalla saa tietenkin valittaa ja olla kiukkuinen muustakin, mutta ne tunteet kannattaa opetella ja opettaa jo lapsiakin sanoittamaan ja suuntaamaan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläkin voi olla nykyään menkat! Aion kiukuta tästedes ja vetoan "siihen aikaan kuusta"!
M45No itseasiassahan ne menkat on jo iisiä ja smoothia, vaikka ne tekeekin elämästä epämukavaa, mutta se reilu parisen viikkoa oviksesta vuotoon on se kunnon känkkäränkästä kallionleikkaukseen-vuoristorata tässä esivaihtari-iässä.
Ihan vinkiksi siis, että "se aika kuusta" on siis käytännössä suurin osa kuusta.
Parisuhteenne taitaa olla aika huonossa hapessa jos "se aika kuusta" on siis käytännössä suurin osa kuusta.
Se vika on jossain ihan mussa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on VALTAVA ERO, sanooko esim. toiselle, että "Minulla on nyt menkat, on kipuja ja olen hieman ärtynyt. Ei johdu sinusta millään tavalla. Haluan nyt olla rauhassa ja levätä."
Vai
Alkaako purkaa sitä kiukkua toiseen, tiuskia, sättiä ja huutaa.
On ihan inhimillistä olla joskus väsynyt, pahalla päällä ja/tai kipeä. Mutta pitää osata tunnistaa ne omat olotilat ja tunnetilat ja käyttäytyä rakentavasti sekä aikuisella tavalla.
Kyllä kaikki miehet tietää milloin naisella on menkat. Turha sitä on ruveta selittelee. Sen tosiaan huomaa.
Paitsi, että naapurilla tuntuu olevan menkat ainaEi mun mies ainakaan huomaa tai tiedä ellen sano ja se on tilannetta kuitenkin viitisentoista vuotta seuraillut saman katon alla. Mulla tosin ei ole erityisemmin kipuja, en kärsi PMS:sta enkä vuoda erityisen paljon, joten olen siitä onnellinen kun sattuu olemaan helpot menkat. Ei kaikki naiset muutu hormonihuuruissaan lohikäärmeiksi kerran kuussa :D
Sinulla on onnea sitten, kun olet päässyt vähällä. Tai sitten sinulla on normaalia korkeampi kipukynnysraja sekä hyvät hermot. Eli osaat oireista huolimatta pitää kontrollin.
Kipukynnys ainakin on ihan lääkärienkin mukaan helkkarin korkea, mutta uskon silti, että pääsen vaan menkkojen suhteen helpolla :) Hyvin tasaluonteinen ja äärimmäisen matemaattis-looginen olen myös, en sitten tiedä voiko sillä olla tosiaan jotain vaikutusta pms-oireiden "käsittelyyn" ja tiedostamiseen.
Veikkaisin, että tuo käsittely ja tiedostaminen edeusauttaa tilannetta. Olisit varmaan hyvä työntekijä alalla jossa tarvitaan hermoja ja tehdään nopeita päätöksiä sekä ratkotaan pahoja ongelmia.
Esim jotain kriisinhallintaa.
No siinä tapauksessa mun alanvalintani on mennyt aika nappiin, kyllä tuo melko lähelle osuu nimittäin :)
Olet hätäkeskuspäivystäjä?
Reps. Ei tuo vaikuta ihmiseltä joka kysyy soittajalta "otatsä naiselta pataan?".
Se oli mies joka tuon kommentin heitti.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on oikeus käyttäytyä aggressiivisesti ja ahdistella naisia, koska testotasot ovat korkeammalla kuin naisilla koskaan.
Näimpä. Minkäs sitä hormoneilleen mahtaa.
Miten ap meni noin niinku omasta mielestä?
Huonolla tuulella on aina oikeus olla. Sen saa myös ilmaista vahvastikin.
Toisia ei saa kuitenkaan kohdella huonosti.
Haluan nähdä sen miehen joka olisi puolikin päivää Naantalin aurinkoa menkkakivuissa, vertavuotavana ja hormonimyrskyssä. 5 minuuttia ja draama alkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on VALTAVA ERO, sanooko esim. toiselle, että "Minulla on nyt menkat, on kipuja ja olen hieman ärtynyt. Ei johdu sinusta millään tavalla. Haluan nyt olla rauhassa ja levätä."
Vai
On ihan inhimillistä olla joskus väsynyt, pahalla päällä ja/tai kipeä. Mutta pitää osata tunnistaa ne omat olotilat ja tunnetilat ja käyttäytyä rakentavasti sekä aikuisella tavalla.
Kyllä kaikki miehet tietää milloin naisella on menkat. Turha sitä on ruveta selittelee. Sen tosiaan huomaa.
Paitsi, että naapurilla tuntuu olevan menkat ainaEi mun mies ainakaan huomaa tai tiedä ellen sano ja se on tilannetta kuitenkin viitisentoista vuotta seuraillut saman katon alla. Mulla tosin ei ole erityisemmin kipuja, en kärsi PMS:sta enkä vuoda erityisen paljon, joten olen siitä onnellinen kun sattuu olemaan helpot menkat. Ei kaikki naiset muutu hormonihuuruissaan lohikäärmeiksi kerran kuussa :D
Itse olen kivulias ja väsynyt, mutta harvoin ärtynyt. Pikemminkin itkettää helpommin.
On tiettyyn rajaan asti ja ymmärrettävää . Ei kuitenkaan voi kaikkea sen piikkiin laittaa . Esimerkiks vaimo heitti kiukkupäissään minua maljakolla josta tuli vekki päähän . Selitys oli , että on nyt nää menkat . Jossakin siis raja menee .
M39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai
Itse olen kivulias ja väsynyt, mutta harvoin ärtynyt. Pikemminkin itkettää helpommin.
Meillä vaimo itkee yleensä paljon silloin, kun on menkat ihan älyttömistä syistä. Esim sen vuoksi, kun kissa on olevinaan jo vanha (täytti 10v) ja kuolee kohta pois. Ja sama juttu, kun jos kissa hakeutuu liikaa kainaloon tai lähelle/on liian seurallinen niin sillä on pakko olla jotain vikaa ja se kuolee, ku hakee huomiota.
Oikeus on tunteisiin ja mitä menkat aiheuttavat. Oikeutta ei ole muiden niskaan kaataa ja kiukutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mitään oikeutta purkaa pahaa oloa muihin. On oikeus levätä ja haluta olla rauhassa, mutta ei vttuilla muille.
Mutta tuohan on hyvin inhimillistä, että usein nimenomaan ne lähimmät ihmiset saa joutua sijaiskärsijöiksi, jos on huono päivä, pomo on m*lkku, joku pölli fillarin tai on vaan nälkäkiukku. Miksi juuri menkat on sellainen syy, ettei niistä kärsijä saa pukahtaakaan, parempi kun kömpii vaan maan alle yksin potemaan?
Myös nuo muut luettelemasi asiat on minusta sellaisia joista ei saa kilahtaa lähimmilleen.
Missä vaiheessa kiukkupäivä muuttui sun päässä lähimmilleen kilahtamiseksi?
Saa olla kiukkupäiviä ihan jokaisella perheenjäsenellä, myös ilman tiedostettua syytä.
Täällä sitä on aina ne *tunteensa hallitsevat* suunapääntä itseään ylentämässä vaikka totuus on että nämä itsensä ja tunteensa tukkivat on pahimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai
Sinulla on onnea sitten, kun olet päässyt vähällä. Tai sitten sinulla on normaalia korkeampi kipukynnysraja sekä hyvät hermot. Eli osaat oireista huolimatta pitää kontrollin.
Kipukynnys ainakin on ihan lääkärienkin mukaan helkkarin korkea, mutta uskon silti, että pääsen vaan menkkojen suhteen helpolla :) Hyvin tasaluonteinen ja äärimmäisen matemaattis-looginen olen myös, en sitten tiedä voiko sillä olla tosiaan jotain vaikutusta pms-oireiden "käsittelyyn" ja tiedostamiseen.
Veikkaisin, että tuo käsittely ja tiedostaminen edeusauttaa tilannetta. Olisit varmaan hyvä työntekijä alalla jossa tarvitaan hermoja ja tehdään nopeita päätöksiä sekä ratkotaan pahoja ongelmia.
Esim jotain kriisinhallintaa.
No siinä tapauksessa mun alanvalintani on mennyt aika nappiin, kyllä tuo melko lähelle osuu nimittäin :)
Olet hätäkeskuspäivystäjä?
Reps. Ei tuo vaikuta ihmiseltä joka kysyy soittajalta "otatsä naiselta pataan?".
Se oli mies joka tuon kommentin heitti.
No hätäkeskuspäivystäjä se munistaan huolimatta oli.
Toki on oikeus olla kiukkuinen, mutta ei silti ole oikeutta kohdella muita huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai
Mä en nuorena ollut kivulias, ärtynyt tai itkuinenkaan vaan menkat tuli ja meni ilman tuntemuksia suuntaan tai toiseen.
Sitten alkoi esivaihtarit ja voi jeesuksenpee minkälaista tämä nykyään onkaan. Ekana kahtena menkkapäivänä olen nykyään ihan kanttuvei ja tekisi mieli vain levätä, mutta kiertopa on nykyään sen verta ailahtelevainen ettei sitä ekaa menkkapäivää tiedäkään varmaksi kuten ennen. Ei vaikka nyt onkin kumman tietoinen siitä missä vaiheessa kiertoa mennään. Menkkojen jälkeen on parisen viikkoa normaaliakin energisempi olo, lenkkeily maittaa ja unentarve on vähäinen kunnes ovis alkaa olla taas ja sitten onkin alakulon vuoro joka jatkuu vaihdellen raivon kanssa menkkojen alkuun asti.
Lisäksi ihan jo lukulasien tarpeesta pystyy päättelemään missä vaiheessa kiertoa ollaan.. Välillä tuntuu ettei näe mitään ja sitten taas näkeekin jopa pientäkin pränttiä ilman laseja. Samoin tosiaan unentarve vaihtelee kierron mukana ja niin tekee myös hikoilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös nuo muut luettelemasi asiat on minusta sellaisia joista ei saa kilahtaa lähimmilleen.
Missä vaiheessa kiukkupäivä muuttui sun päässä lähimmilleen kilahtamiseksi?
Saa olla kiukkupäiviä ihan jokaisella perheenjäsenellä, myös ilman tiedostettua syytä.
Täällä sitä on aina ne *tunteensa hallitsevat* suunapääntä itseään ylentämässä vaikka totuus on että nämä itsensä ja tunteensa tukkivat on pahimpia.
Mä hallitsen itseni, en tunteitani. Olen ihan rehellisesti kiukkunen ja päästelen ärräpäitä, mutta en kiukuttele lähimmilleni. Iso ero.
Ei se tietenkään oikeuta, mutta ei mielestäni myöskään pidä vähätellä pms-oireiden aiheuttamaa kiukkua, koska se voi monelle olla ihan todellista.
Minulla esimerkiksi on selkeät erot pms-oireissa, pääsääntöisesti joka toinen kerta tulee enemmän fyysisiä oireita tai sitten ei juuri mitään, mutta joka toinen kerta vaikuttaa enemmän henkiseen puoleen: itkettää, masentaa, väsyttää, kaikki menee tunteisiin ja toisinaan tunnen ihan aitoa ymmärrystä sarjamurhaajia kohtaan 😅 Yritän kyllä siitä huolimatta käyttäytyä ihan nätisti, enemmän ehkä viihdyn omissa oloissani murjottamassa.
Voi kiukutella omissa oloissaan hiljaa, mutta ei ole mitään oikeutta toiseen sitä suunnata.
Onneksi tuo lievenee naisen vanhetessa, mutta nuorena olin hyvin monta kertaa päättää parisuhteeni muuten hyvään naiseen tuon vuoksi.
Kannattaa miettiä onko kiukuttelu sen arvoista, että mies tympääntyy ja alkaa vähitellen ehkä jopa vihaamaan naista?
Yhtä paljon on oikeutta kiukutella kuin miehelläkin, jolle vaimo ei anna seksiä tarpeeksi. Molemmat on hormonaalisia olotiloja, jotka vaikuttaa vahvasti mielialaan.
Exä kerran kuussa aina sai menkkaraivopäivän. Huusi että haluaa eron ja haukkui lapsemme. Tai tämä tapahtui aina noin 3 pv ennen menkkojen alkua. Se oli rasittavaa.