IL: Tanssin sukupuoliroolit poistuvat - ei saa olla enää miestä ja naista
Jatkossa vain "viejä" ja "seuraaja".
https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/af0ab758-288e-45aa-9771-9d50f0d73d…
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tytöt ovat keskimäärin notkeampia kuin pojat, joten ei ole pelkoa, että Joutsenlammen Odettena/Odilena nähtäisiin tulevaisuudessa peniksellä varustettu "henkilö".
Transit: hold my beer! Aivan kuin yksi ei kuuluisi joukkoon.
Rebecca on kuule ihan lahjakkuudellaan päässyt tuohon ryhmään! Mitään eroa ei huomaa cissuämmien kanssa!
Neljä joutsenta ja yksi mustarastas. Onhan tämäkin jotakin.
https://www.dancesport.fi/2023/05/29/tanssiurheilussa-luovutaan-sukupuo…
"Vakio- ja latinalaistansseissa kilpailevan parin ei tarvitse enää muodostua kahden eri sukupuolen edustajasta. Asiasta päätti lauantaina Suomen Tanssiurheiluliiton kevätkokouksen yhteydessä pidetty vakio- ja latinalaistanssien kilpailusääntömuutoksia käsitellyt jäsenkokous. Samalla tanssiparin muodostavista tanssijoista käytettävät termit päivitetään muotoon viejä ja seuraaja. Viejän ja seuraajan roolit ovat vapaasti parin itse päätettävissä. Muutos koskee Suomessa järjestettäviä STUL:n alaisia kilpailuja ja kaikkia sarjatasoja sekä erilliskilpailuluokkia."
Siis homoparit eivät ennen saaneet osallistua kilpailuihin?
Vierailija kirjoitti:
Seksiä harrastavat saaja ja antaja
Näin tuo Tanssurheiluliitto tuntuu ajattelevan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tytöt ovat keskimäärin notkeampia kuin pojat, joten ei ole pelkoa, että Joutsenlammen Odettena/Odilena nähtäisiin tulevaisuudessa peniksellä varustettu "henkilö".
Rebecca on kuule ihan lahjakkuudellaan päässyt tuohon ryhmään! Mitään eroa ei huomaa cissuämmien kanssa!
Ja yksi pingviinikin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyy mihinkään? Minä käsitin niin että tuo muutos ottaa huomioon saman sukupuolen tanssiparit.
Haluaisitko Rebecan viejäksi vai seuraajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä aikamoinen trans-koppelo.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta vuosisataa takapakkia Tanssiurheiluliitto juuri ottikaan?
Aika tunkkaiset käsitykset näillä Tanssiurheiluliiton henkilöillä on sukupuolirooleista, jos tanssissa ei olekaan maskuliinisia ja feminiinisiä elementtejä, vaan aktiivisia ja passiivisia...
Entiset termit eli mies- ja naisroolit oli kyllä parempi jako. Siinä oli kaksi erilaista, mutta samanarvoista ja tosiaaan täydentävää tanssijaa.
Nyt vahvistettiin sitten jonkin patriarakaarisen yhteiskunnan käsityksiä miehistä aktiivisina toimijoina ja naisista passivisina seuraajina.
Huh huh, miten pölyisiä ja tunkkaisia käsityksiä...
Mitenkäs sitten, jos on kaksi naista tanssii keskenään? Pitääkö toisen naiseus ja feminiinisyys hävittää, koska vievä osapuoli on perinteisesti mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyy mihinkään? Minä käsitin niin että tuo muutos ottaa huomioon saman sukupuolen tanssiparit.
Haluaisitko Rebecan viejäksi vai seuraajaksi?
Jos Rebecca olisi esim. Romeo ja Julia -baletin Julia, niin sen Romeon rooli olisi aika tuskainen, jos pitäisi tuollaista sumopainijaa nostella...
Onko siellä Tanssiurheiluliitossa ajateltu tätä asiaa ihan loppuunasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta vuosisataa takapakkia Tanssiurheiluliitto juuri ottikaan?
Aika tunkkaiset käsitykset näillä Tanssiurheiluliiton henkilöillä on sukupuolirooleista, jos tanssissa ei olekaan maskuliinisia ja feminiinisiä elementtejä, vaan aktiivisia ja passiivisia...
Entiset termit eli mies- ja naisroolit oli kyllä parempi jako. Siinä oli kaksi erilaista, mutta samanarvoista ja tosiaaan täydentävää tanssijaa.
Nyt vahvistettiin sitten jonkin patriarakaarisen yhteiskunnan käsityksiä miehistä aktiivisina toimijoina ja naisista passivisina seuraajina.
Huh huh, miten pölyisiä ja tunkkaisia käsityksiä...
Mitenkäs sitten, jos on kaksi naista tanssii keskenään? Pitääkö toisen naiseus ja feminiinisyys hävittää, koska vievä osapuoli on perinteisesti mies?
Ei noissa klassisissa balettiteoksissa ole päärooleja kahdelle naiselle. Koreografioita ei ole suunniteltu sillä tavalla.
Minulla on penis. Mikä olen ja olenko normaali kysyy epätietoinen. Saanko muuttaa sukupuoleni passiin merihevoseksi tai keihäsrauskuksi jos siltä tuntuu. Jollen saa lähden kadulle marssimaan. Perkele. Joko saan.
No kai olette laittaneet palautetta asiasta? Itse ajattelin laittaa kunhan tässä pari olutta saan juotua
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei tämä kovin voimaannuttavalta kuulosta. Mies/poika on se aktiivinen ja nainen/ tyttö passiivinen seurailija. Ei hyvä. En veisi omaa tyttöäni sellaiselle tanssikursseille, jossa hän on joku seuraaja.
Minä en veisi poikaakaan tunneille, jos siellä opetetaan, että mies vain ottaa ja vie, ja naisten kuuluu alistuneesti seurata....
Vierailija kirjoitti:
Minulla on penis. Mikä olen ja olenko normaali kysyy epätietoinen. Saanko muuttaa sukupuoleni passiin merihevoseksi tai keihäsrauskuksi jos siltä tuntuu. Jollen saa lähden kadulle marssimaan. Perkele. Joko saan.
Naiseksi voit kyllä vaihtaa. Sinne vaan DVV:n sivulle klikkailemaan, niin kuukauden päästä olet oikeutettu kaikkeen samaan kuin naisetkin, pukkareita ja urheilusarjoja myöten.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen taisteluhelikopteri!
Vierailija kirjoitti:
No kai olette laittaneet palautetta asiasta? Itse ajattelin laittaa kunhan tässä pari olutta saan juotua
Joo. Hallituksess on sitten marco, niclas, anton ja henry... että sellasta...
https://www.dancesport.fi/tietoa-liitosta/hallinto-ja-toimihenkilot/
Jos setä onkin täti ja täti onkin setä ja tanssivat keskenään: haa, ei ongelmaa. Ai niin, lokerointi siis yhä vaan jatkuu ja sukupuoleen perustuva häikäilemätön riisto. Heti kadulle marssimaan, uhriutumaan ja ärsyttämään.
Anti-genderistit alkoivat kiinnittää huomiota transeihin vasta kun transit valtavirtaistivat moninaisuusopin ja upottivat sen yhteiskunnallisiin instituutioihin, sekä alkoivat levittää transsanomaansa lapsille.
Kannattaa lukea tämä blogiteksti, joka selventää genderin eri aspekteja ja mitä eri ryhmät vastustavat:
Vaikea gender – vastineemme Long Playn artikkelille ”Vaarallinen sukupuoli”
https://radikaalifeministi.wordpress.com/2021/01/03/vaikea-gender-vastin...
Se mitä tässä ketjussa keskustellaan, on enemmänkin juuri gender-identiteetti-ideologian vastustamista, eli ajattelua kehosta irrallisesta sukupuolisielusta. Että fyysisen maailman realiteetit voidaan täysin unohtaa, koska on joku mahdollisesti väärään kehoon päätyvä sielunkaltainen sukupuoliessenssi. Ja kyllähän te tiedätte, että suomalaiset feministit, homoseksuaalit ja entiset vihervasemmiston äänestäjät eivät ole palauttamassa naisia nyrkin ja hellan väliin, tai leirittämässä homoseksuaaleja.
Kannattaa siis opetella termit ja niiden taustat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen taisteluhelikopteri!
Joko "propelli" piiskaa ilmaa?
Hmm, onko translaissa jotain aikarajaa saako olla vuoroviikoin mies ja nainen, sen mukaan mistä jotain hyötyy. En kyllä keksi mistä. Joku välttää intin ja joku läski kaljupää vihdoinkin pärjää urheilussa....
Eihän tuo transtanssija osaa tanssia edes kärkitossuilla. Ihan feikki!