Onko muita, jotka eivät tarvitse mitään helteitä kesäfiilikseen?
Itse en kyllä mitään kuumia ilmoja tarvi, jotta saan kesäfiiliksen päälle. Kun on vaikka +17C, aurinko paistaa ja luonto vihreriö ympärillä, niin kyllä minulla on täysin kesäfiilikset päällä :)
Kommentit (55)
Helle laskee minulla fiilistä. Helteellä ei ole kiva tehdä mitään ja menee vaan päivät hukkaan. 17-20 astetta ja pilvinen päivä, niin on mulle hyvän kesäfiiliksen sää.
Vierailija kirjoitti:
Helle laskee minulla fiilistä. Helteellä ei ole kiva tehdä mitään ja menee vaan päivät hukkaan. 17-20 astetta ja pilvinen päivä, niin on mulle hyvän kesäfiiliksen sää.
Sama 😊
Joo, viileämpi kesä vastaa paremmin muistojen kesiä :D Tuuri jos käy niin ehkä viikon verran +20-22 ja muuten hyvä että yli +15 pysytään. Ja sataa pitää lähes joka viikko. On raikkaampi ja helpompi olla, levollisempi ja virkeämpi mieli.
Ei yli +23 niin on ihan hyvä fiilis.
En tosiaankaan tarvitse hellettä. Eihän siinä jaksa tehdäkään mitään. Kesälomalla yleensä vaihda maisemaa ja liikun paljon (vaellus tai patikkamatkat) niin viileä keli on vain suotavaa. Perjantaina klo 14.30 alkaa loma. Kotimaahan on luvattu viileää. Menen etelä-Eurooppaan viikoksi ja toivon että sielläkin vuoristossa olisi vähän viileämpää kuin 25 astetta.
Ei tarvitse mitään tukalia hirmuhelteitä. Asennevamma jos on tyytyväinen vasta kun voi liikuskella puolialasti. Luontokin kauneimmillaan kun kohtuulliset lämpötilat ja tarpeeksi sadetta.
Jos on aurinkoinen tyyni ilma niin kyllä jokin 17c jo riittääkin kesäfiilikseen. Mutta kova tuuli ja pilvisyys/sade niin onhan se ainakin pitkään jatkuessaan ankeaa. Pieninä annoksina oikein virkistävää.
38 astetta on liikaa, sen totesin viime kesänä Saksassa. Kesään kuitenkin kuuluu sellainen lämpö, että tarkenee tehdä kesäjuttuja kuten avoautoilla, uida ja pukeutua shortseihin.
Sellainen sää, missä tarkenee ulkona palelematta ja aurinko paistaa on kaikkein paras kesäsää. "Palelematta" voi minun mittapuullani tarkoittaa jopa ohut takki päällä ulkona olemista. Helteistä en piittaa, sillä helteellä en jaksa tehdä yhtään mitään.
+16C on jo itselle täysi t-paitakeli, jos vain aurinko paistaa. Takki päällä tulisi hiki.
Ihanaa, ihanaa! Hengenheimolaisia koko ketju täynnä. 🤗 Miksi teitä ei ole täällä tosielämässä, kun täällä kaikki rakastaa hellettä?? Itse olen aktiivinen ihminen ja kyllä helle pilaa kesän. Ei silloin jaksa tehdä mitään ja ärsyttää jatkuvasti suojata ihoa palamiselta. Pelkkää rasvoilla lotraamista. Nyt on ihanaa, kun ei tarvitse suojata kuin kasvot ja voi pitää pitkähihaista päällä.
Mainos jossa pieni lapsi oli sinisenä kylmästä laiturilla, muut teltassa hyttysten ininässä. Kai silti oli joku kesäfiilis siinäkin. Iloitsen kesästä kun ei tarvi pelätä kaatumista kuten talvisin.
On hellekin mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
38 astetta on liikaa, sen totesin viime kesänä Saksassa. Kesään kuitenkin kuuluu sellainen lämpö, että tarkenee tehdä kesäjuttuja kuten avoautoilla, uida ja pukeutua shortseihin.
Eli tykkäät tehdä kaikkea, missä viilentyy. 😄 Kotonakin on varmasti viilennys? Missä ne kaikki hellehullut, jotka oikeasti tykkää kun hiki virtaa ja nahka kärventyy??
Vierailija kirjoitti:
Joo, viileämpi kesä vastaa paremmin muistojen kesiä :D Tuuri jos käy niin ehkä viikon verran +20-22 ja muuten hyvä että yli +15 pysytään. Ja sataa pitää lähes joka viikko. On raikkaampi ja helpompi olla, levollisempi ja virkeämpi mieli.
Minun lapsuudenkuvissa meidän perheellä on usein verkkatakit päällä kesäkuvissa. Muistan joitain yksittäisiä hellepäiviä, mutta ei silloin ollut viikkokausia jatkuvia helleaaltoja. Sellaiset kesät haluaisin takaisin, ja toivon, että tästä tulee sellainen. Etelämpänä Euroopassa kärsitään jo äärisäistä: jossain tulvii, mutta monin paikoin on liian kuuma ja kuivuus vaivaa luontoa. Ihmettelen aina, kun suomalaiset meteorologit hehkuttavat, jos tiedossa on helteitä, tai voivottelevat, jos helleputken aikana on sateen "riski". Luulisi, että he säätieteen ammattilaisena ymmärtäisivät, mikä uhka ilmastonmuutos ja kuumuus ovat Suomellekin.
Ei tarvitse hellettä, kun voi olla sisällä villasukat jalassa teekupin kanssa ja katsoa ikkunasta ulos kukkaloistoa ja vehreää vihreyttä.
Nyt on ollut aivan täydelliset kesäsäät: aurinkoa mutta ei liian kuumaa. Tällaisena saisi jatkua koko kesän👌🏻
Vierailija kirjoitti:
Mä tarviin. Ei tunnu yhtään kesälle kun pitää palelka peiton alla. Yritän kovasti motivoitua mutta ei tule mitään. Lämpöä pitää olla.
Sama. Tuun vaan pahalle tuulelle kylmästä eikä huvita mennä pihalle palelemaan kun on joku 14 astetta vaikka miten aurinko paistaisi.
Poikkeukselliset helteet voivat Suomessakin aiheuttaa satoja kuolemia kesässä – hoitolaitosten ja sairaaloiden varautumisen taso vaihtelee paljon
Lisääntyvät ja pidentyvät hellejaksot lisäävät erityisesti ikääntyneiden ja pitkäaikaissairaiden terveysriskejä Suomessa.
Loppuisi jo tämä helle! Ulkona hirveän tukalaa +13'c !!!
En kestä!
Mä tarviin. Ei tunnu yhtään kesälle kun pitää palelka peiton alla. Yritän kovasti motivoitua mutta ei tule mitään. Lämpöä pitää olla.