Mitä kukkia oot hommannut sisälle/ulos?
Itse kiinnostuin asiasta ja vaikka vielä en ole ehtinyt mitään hommata, niin kiinnostaisi tietää mitä vaihtoehtoja on?
Kommentit (9)
Huoh, siis leijonankitaa, ei tiikerinkitaa. Väsyttää :D
Ostin sisäkukaksi kilpipiilean. Hoito-ohjeissa luki, että on nopeakasvuinen. Syksystä asti olen kasvua odotellut. Ei kasva eikä kuole. Onkohan se muovikasvi?
Heitin muutama päivä sitten pois kaikki kukat ja mitään en aio nyt hankkia... epäilen että niissä jotain kemiallisia myrkkyjä eli biologiset sala-aseet... voi olla että olen luulosairas, mutta sitten olen... sodassa ja rakkaudessa KAIKKI KAKKI ON MAHDOLLISTA!!!
En hommaa yhtään kukkaa parvekkeelleni tänä kesänä. Viime kesänä oli ampellikukkanenkin lasitetulla parvekkeellamme, mutta koska oli vielä Koronauhka yllämme, niin emme lähteneet ulkomaille matkoille viime kesänä, ja täten olin huolehtimassa säännöllisestä kastelemisesta ja parvekelasien aukomisesta, että kukkaset saivat raikasta ilmaa. Nyt tänä kesänä aiomme reissailla enemmän kuin viime kesänä, niin en ota kukkia lainkaan parvekkeellemme.
Leijonankitaa, petunioita ja samettikukkaa pihalle laatikoihin ja ruukkuihin.
En ole käynyt kukkamyymälöissä edes kesäkukkien hintoja katselemassa, joiden hinnat ovat myöskin varmaankin "pilvissä", niin en osta yhtäkään kesäkukkaa partsilleni.
Onhan niitä vaikka mitä jo. En aiemmin osannut yhtään pitää kasveja hengissä, mutta sitten muutimme uuteen kotiin ja edellinen asukas oli jättänyt terassille pelargoniruukun. Onnistuin pitämään ne hengissä, innostuin ja nyt jo tottuneesti kasvatan vaikka mitä kasveja. Aloita vaikka sinäkin pelargoneista, ne ovat kauniita ja kestävät, vaikka kuivahtaisivat jos olet viikonloppuna menossa.
Ei nyt hirveästi kerro, minkälaiset tilat ja mitä mahdollisia rajoituksia sulla on kasvien suhteen :)
Mulla on iso piha, jossa perennoja (varjoliljaa, saksankurjenmiekkaa, rodoja, kevätkukkapenkki, syysleimua, pioneja ym ym. Valo/varjopaikoilla viihtyy eri lajit). Amppeleissa ja laatikoissa orvokeita, miljoonakelloa, tiikerinkitaa ja surfiniaa.
Sisällä on rajatumpaa lajien suhteen, viherkasveja on paljon mutta valinnat pitänyt tehdä niin, ettei ole kissoille myrkyllisiä lajeja.