Rippijuhlatarjoilut, mitä mieltä?
Meillä on rippijuhlat tänä kesänä. Mitä mieltä olette menustamme?
Suklaatäytekakku
Mansikkajuustokakku
Pikkuleipiä
Pikkupitsoja
Karjalanpiirakoita munavoilla
Mehua, limsaa, kivennäisvettä
Kahvia
Teetä
Kommentit (24)
Minusta ihan kiva. Riippuu tietysti paljon siitä mistä vieraat tykkäävät ja jos tulevat kaukaa, ehkä jotain vielä ruokaisampaa saisi olla, esim. joku juusto/makkarasalaatti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan kiva. Riippuu tietysti paljon siitä mistä vieraat tykkäävät ja jos tulevat kaukaa, ehkä jotain vielä ruokaisampaa saisi olla, esim. joku juusto/makkarasalaatti.
Pöljä!
Pkkupitsat on aika rahvaanomaista, muuten ihan jees. Ettekö skoolaa ollenkaan esim pommacilla tai aikuisille skumppaa?
Vieraita ei tule kaukaa.
Minä en ollut tuo joka haukkui pöljäksi.
T.ap
Suolainen puoli ei hirveän juhlava, mutta jos suurin osa vieraista lapsia, varmasti tykkäävät ainakin pikkupitsoista.
Vierailija kirjoitti:
Pkkupitsat on aika rahvaanomaista, muuten ihan jees. Ettekö skoolaa ollenkaan esim pommacilla tai aikuisille skumppaa?
Emme skoolaa.
Rippinuori itse toivoi pikkupitsoja. Teemme ne itse.
Vierailija kirjoitti:
Rippijuhlat ovat (ainakin pohjimmiltaan) uskonnollinen perhejuhla, jonka päätähtenä on alaikäinen nuori. Mielestäni sellaiset juhlat eivät ole "skoolausjuhla". Kuten eivät ole vaikkapa ristiäisetkään. Ylioppilasjuhlat sitten taas ovatkin jo.
T: eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme skoolaa.
Rippinuori itse toivoi pikkupitsoja. Teemme ne itse.
No sitten pitää ilman muuta olla pikkupitsoja jos ne on juhlakalun toive! :)
Vierailija kirjoitti:
Perussääntö; Ei alkoholia juhliin, jos juhlan päähenkilö voi nauttia sitä.
Hyvät tarjottavat, juuri sopivat! Itse en ymmärrä loputonta kiimaa ehdotella salaatteja. Kuka hitto haluaa kahvinsa kanssa salaattia.
Mielestäni oikein hyvät tarjoilut tuollaiseen päiväjuhlaan. Suolaista ja makeaa molempia paria sorttia (esim. pitsoissa pari makuvaihtoehtoa olisi hieno juttu, vaikka liha- ja kasvisversio), niin eiköhän tuossa ole vähän jokaiselle jotain pikkutarjoilua.
Jonkin suolaisen tarjottavan voisi vielä lisätä, ellei pikkupitsoja ole sitten iso kasa ja ainakin paria eri laatua. Oikein kivalta kuulostaa menu!
Meillä mennään samansuuntaisella tarjoilulla. Osa vieraista tulee kauempaa, mutta meillä ei tilojen puolesta ole mahdollista tarjota mitään ruokaisampaa. Oletan myös että toiselta puolelta maata tulevat vieraat varautuvat itsekin siihen, että ruokailevat sitten muualla.
Vierailija kirjoitti:
Milloin teille menee jakeluun, että kahvittelukutsu on kahvitarjoilu eikä ruoan mättämiskilpailu. Syökää hyvissä ajoin ennen kylään menoa, niin pärjäätte vaikka yhdellä kakun palalla. Pääasia niissä on juhlakalun onnittelu ja kahvilla käväistään eikä jäädä koko päiväksi. Ihan sama, miten kaukaa tulee. Kyllä nyt aikuisten pitää hyvät tavat osata.
Vierailija kirjoitti:
Up
Turhaan uppaat - ei ketään sinun mokkapalaluettelo kiinnosta.
Mä ehkä lisäisin tohon suolaiseen puoleen pestohyrrät niin olis vähän enemmän valinnanvaraa. Ne sopis hyvin pikkupitsojen ja karjalanpiirakoiden tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin teille menee jakeluun, että kahvittelukutsu on kahvitarjoilu eikä ruoan mättämiskilpailu. Syökää hyvissä ajoin ennen kylään menoa, niin pärjäätte vaikka yhdellä kakun palalla. Pääasia niissä on juhlakalun onnittelu ja kahvilla käväistään eikä jäädä koko päiväksi. Ihan sama, miten kaukaa tulee. Kyllä nyt aikuisten pitää hyvät tavat osata.
Tätä samaa monesti miettinyt. Toki kauempana asuvat tarvitsevat varmasti reissullaan jotain evästä, mutta sitä varten voi joko pysähtyä jossain syömässä tai ottaa eväät matkalle mukaan. Tai olla tulematta ja onnitella viestitse, jos siitä on kiinni. Kahvitarjoilu on kahvitarjoilu, ei mikään neljän ruokalajin illallistilaisuus. Tarkoitus on kuitenkin onnitella sitä nuorta, ei ahmia itseään tarjoiluista ympyräksi.
Vierailija kirjoitti:
Suolainen puoli ei hirveän juhlava, mutta jos suurin osa vieraista lapsia, varmasti tykkäävät ainakin pikkupitsoista.
Tuo tarjoilu on täydellinen. Kaikkea ei tarvitse naamaansa tunkea ja sitten moittia, en tykännyt siitä ja tästä. Lapsellista touhua. Miten ihmiset eivät tajua, että kahvilla käydään onnittelemassa ripille päässyttä ja lähdetään n. tunnin tai kahden tunnin kuluttua pois. Ja siellä vietettyä aikaa ei käytetä vain syömiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussääntö; Ei alkoholia juhliin, jos juhlan päähenkilö voi nauttia sitä.
No hitto. Ei siis alkoholia mun syntymäpäivilleni koska voin juoda sitä.
Up