Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jyväskylän työlisyyspalvelut kehottaa käyttämään ChatGPT:tä apuna työnhakuun ja laittamaan AI kirjoittamaan työhakemus puolestasi

Vierailija
30.05.2023 |

Minua vain mietityttää rehellisyys ja se että onko tuo edes sallittua? Sekä ylipäätään se että mistä tiedän kirjoittaako se tekoäly minusta totta työhakemukseen vai löpiseekö se päästään omiaan?

https://www.jyvaskyla.fi/uutinen/2023-05-26_joko-hyodynnat-tekoalya-tyo…

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaahan se tekoälyn tuotos varmaan vielä itse lukaista läpi niin tiedät mitä se on sinusta runoillut?

Vierailija
2/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaahan se tekoälyn tuotos varmaan vielä itse lukaista läpi niin tiedät mitä se on sinusta runoillut?

Ja tarkistaa kirjoitusvirheet. ChatGPT on ehkä taitava englannissa, mutta suomesta se ei tiedä vielä hölkäsen pöläystäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tarkistaa kirjoitusvirheet. ChatGPT on ehkä taitava englannissa, mutta suomesta se ei tiedä vielä hölkäsen pöläystäkään.

Väärin. ChatGPT tuottaa myös suomea ja osaa kääntää tuotoksia ihan minkälaisten kieliparien kesken. Yhtenä iltana laitoin sen tuottamaan kalevalaisia runoja ja hyvin onnistui.

Vierailija
4/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. ChatGPT tuottaa myös suomea ja osaa kääntää tuotoksia ihan minkälaisten kieliparien kesken. Yhtenä iltana laitoin sen tuottamaan kalevalaisia runoja ja hyvin onnistui.

Kyllä kyllä ja "mansikkakukkopppoika" on ihan validi suomenkielinen sana.

Vierailija
5/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI:n pointti ja puoli on siinä että ne eivät osaa valehdella ja olla puolueellisia toisin kuin ihmiset.

Vierailija
6/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin jotain positiivista käyttöä AI:lle.

Vierailija
7/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tulet valituksi, tekeekö tekoäly työt puolestasi? Vai jäätkö yhä työttömäksi ja tekoäly saa sen työpaikan?

Vierailija
8/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän nykyisin ChatGPT:tä kirjoittaakseni postauksia ja kommentteja Aihe Vapaa:lle. Kysyn siltä mitä pitäisi kirjoittaa tai vastata ja teen sitten sen ehdotuksen mukaisesti. Joskus myös kopioin suoraan ChatGPT:n ehdottoman vastauksen jos se on mielestäni tarpeeksi hyvä.

Vierailija
9/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin virkailijat voisi korvata tekoälyllä. Siinä sitten pääsisivät hekin työnhakuun ihan käytännössä ja toteuttamaan oppejaan.

Vierailija
10/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ChatGPT lähettää henkilötietoja amerikkaan joka on GDPRn vastaista, ei TT toimisto voi vaatia rikkomaan lakia

Vierailija
11/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaiselleni kirjailijalle, kääntäjälle ja journalistille ChatGPT:n käytöstä on tullut ehdoton työkalu, jota ilman en enää kyllä pärjäisi.

Vierailija
12/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AI:n pointti ja puoli on siinä että ne eivät osaa valehdella ja olla puolueellisia toisin kuin ihmiset.

Tuo ei muuten ole totta. AI kertoo usein vakuuttavasti totena täysin potaskaa, mitä se on imaissut jostain netin syövereistä.

Ei se tietenkään tietoisesti valehtele, kuten ihminen.

Vierailija
13/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaltaiselleni kirjailijalle, kääntäjälle ja journalistille ChatGPT:n käytöstä on tullut ehdoton työkalu, jota ilman en enää kyllä pärjäisi.

Hassua. Itse kirjailijana kokeilin kerran ihan uteliaisuuttani ChatGPT:tä, eikä se antanut minulle mitään. Ideoita minulla on liikaa omastakin takaa, eikä kiinnosta ulkoistaa kirjoittamista - mistä itse nautin - millekään botille.

Kääntämisessä ja journalismissa varmasti säästää aikaa, mutta etkö tajua osallistuvasi oman ammatillisen hautasi kaivamiseen? Hyvin pian sinua ei välikätenä tarvita mihinkään.

Vierailija
14/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis osoittautunut tarpeettomaksi. Hävisit tekoälylle.